Audi A6: Audi A6 VP44 Brandstofpomp

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Kan een VP44 pomp kapot gaan als deze te lang lucht aanzuigt?

rendon

Geplaatst door rendon (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat heb ik tot nu toe nog niet gehad,maar wel dat ze opeens in 1x stuk zijn,en dat komt nog wel eens voor bij deze pompen.

rendon (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat gaat er kapot dan?
weet je een reperatie adres?
groet Rob

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=rendon]Wat gaat er kapot dan?
weet je een reperatie adres?
groet Rob[/quote]
Misschien kun je het probleem eens uitleggen...? Een oplossing is wel in huis.

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=rendon]Wat gaat er kapot dan[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img178.imageshack.us/img178/8965/...[/img][/url]

In de electronica gaat het ea de mist in, raakt defect.. Repareren is geen enkel probleem.

Gr. paul

rendon (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Paul
Heb je een indicatie van de reparatie kosten?
Groet Rob

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=rendon]Hallo Paul
Heb je een indicatie van de reparatie kosten[/quote]
Rob

Graag hoor ik van je wat precies het probleem is, zou goed kunnen dat aan de pomp niets mankeert.

Gr. paul

rendon (0) PRO, 15 jaar geleden

Brandstof filter vervangen en niet goed ontlucht.
motor draaide na vervanging filter en viel toen stil
daarna niet meer aan de gang te krijgen .
uitlezen met VAG com geeft aan mengensteller defect Fout code bij een Bosch station 04F4
groet Rob

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=rendon]Brandstof filter vervangen en niet goed ontlucht.
motor draaide na vervanging filter en viel toen stil
daarna niet meer aan de gang te krijgen .[/quote]
Beginnen (een heel ritueel) met de juiste ontluchtprocedure te doorlopen, lijkt mij sterk dat de pomp nu stuk is wat waarschijnlijk ook het geval niet is.

Gr. paul

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Bij andere merken met deze VP44 pompen word aangeraden om de motor niet te lang te laten lopen met lucht in het systeem.
De pomp kan dan eventueel schade oplopen.
Ook een vuildeeltje (op de verkeerde plaats) kan deze code zetten.
Hebben ze de pomp zelf ook uitgelezen?, moet ook een fout zijn opgeslagen, geeft soms meer duidelijkheid.

Oiram

rendon (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Paul en oiram
bedankt voor jullie reacties
Ik heb de pomp ontlucht met een opvoerpomp aan de aanzuigleiding af tank (filter en alles onder druk.
krijg wel druk op de leidingen nar de verstuivers maar deze is te laag.
Motor laten lopen op remmenreiniger en toen ontlucht dmv leidingen los te draaien

of de pomp is uitgelezen, weet ik niet oiram

rendon (0) PRO, 15 jaar geleden

Als ik de stekker eraf haal hoor ik binnen in de pomp wel iets werken.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoe is dit nou afgelopen?
Oiram

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Bovenstaand probleem "niet meer aanslaan" was een defecte pomp.


Kreeg hier gisteren een andere garage met exact hetzelfde probleem, merk en autotype.
Zelfs dezelfde foutcode.
Brandstoffilter verv en niet meer aanslaan, ook aanslepen en ontluchten hielp niet.
Daar bleek heel goed ontluchten toch wel de oplossing.

Dat aanslepen word door anderen (en mij) AFGERADEN (helemaal met dit type pomp)

Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.