Hallo
Ik heb het volgende probleem, 2 maanden geleden ging mijn audi coupe stuk ik reed een stuk en in eens een harde knal, Ik kon alleen nog achter uit en niet meer voor uit. Naar huis gesleept en aan de gang nu ligt de oude bak er inmiddels achter weg, Er ligt al een tweede handse goede versnellingsbak klaar.
Enkelt nu hebben we net de koppeling er af gehaald en kwamen we achter dat de druk groep blauw is de koppeling zelf niet, Nu kon ik nergens vinden hoe dik de koppeling mag zijn,
De koppeling is 7,4 MM. In de versnellingsbak lag een hoop schilvers wat duid op dat er al problemen zijn geweest.
verder is er bij de oude bak te zien dat de priesaf een deel van in gesleten is.
Nu weet ik dus niet waar ike taan ligt ligt het aan de koppeling of aan de versnellingsbak?
hoor het graag
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het mooiste is een nieuwe koppelingset erin, kost ongeveer 380,= bruto/ex.
En een nieuw lagertje in het vliegwiel.
Als de prise-as al slijtage vertoond dan ook is de koppelingsplaat daar versleten,advies zoals Hans al zei ook een nieuwe koppelingsset monteren.
oke bedankt Dan gaan we dat doen.
15 jaar
Hallo
ik was ik weer, We hebben reeds een tweede hands versnellingsbak grote gok natuurlijk maar ja we dachten dat is de goedkoopste manier.
Nu zit hij er onder we hebben ook een nieuwe koppeling met drukgroep gemonteert.
Nu komt het volgende probleem
als ik hem in zijn 1 zat en ik probeer de boel rond te draaien dan is dat nog altijd mogelijk terwijl dat bij ons wetend niet mogelijk zou moeten zijn omdat hij in de motor zit.
IS Deze versnellingsbak ook stuk of hoort dit zo
15 jaar
Bedoel je dat je aan 1 van de aandrijassen draaid??? Even iets duidelijker zijn,aan wat precies ben je aan het draaien?
En beide wielen van de grond?
Ja dat klopt maar je voelt geen tegen druk
ik denk zelf dat hij gewoon stuk is want de stekassen draaien niet mee.
15 jaar
Als de prise-as v/d bak goed in de koppeling zit en je zet de bak in een of andere versnelling, dan kun je de wielen draaien als deze van de grond zijn. Echter, de 1 zal vooruit draaien, de ander achteruit. Dit door de werking van het differentieel. Als je dan 1 wiel blokkeert, zou je met het andere wiel de motor rond moeten kunnen laten draaien.
Gebeurt dit allemaal niet, dan vrees ik dat inderdaad de bak niet goed is OF dat er een andere prise-as in zit zodat deze niet pakt in de koppelingplaat. Voordien dit nog gecontroleerd voordat je de koppeling hebt gemonteerd?
ja hij zit er prima in
we gaan hem gewoon afbouwen en zien wel wat er gebeurd.
Verder had ik nog 1 vraag
die koppelings cilinder krijgen we er niet op is hier nog een manier voor om hem makelijk er in te krijgen en ja wat is dat dan
zo niet dan moeten we verder rotzooien. we kunnen hem in drukken maar niet ver genoeg om de bouw er in te krijgen.
15 jaar
[quote=stefan45]we kunnen hem in drukken maar niet ver genoeg om de bouw er in te krijgen.[/quote]
Ontluchtingsnippel iets losdraaien, vervolgens druk je hem er zo in..
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar