close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi TT 2000: Audi TT 1.8T quattro slecht weggedrag op hogere snelheid

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T APX, Motorinhoud (cc): 1800

Hallo,

Ik zit met een probleem, als ik op de snelweg rij met m'n TT en ik maak een snelle stuurbeweging en vervolgens hou ik m'n stuur weer recht dan zwiept de auto als het ware nog een paar keer door. Het is alleen aan de voorkant, achter is stabiel.

Ik heb de auto 3 weken terug 2,5cm verlaagd en heb ik de stabilisatorstang rubbers aan de voor- en achterkant vervangen voor Powerflex rubbers. Wat ik alleen zo raar vind is dat voor het verlagen het ook aanwezig was maar na verlagen is het een week weg geweest maar nu is het weer terug.

Ik zat zelf te denken aan de schokbrekers maar die gaan natuurlijk niet ineens een weekje weer werken. Wel was het de week na het verlagen constant stervenskoud buiten geen idee of dat van invloed is. Heb tijdens het vervangen van de veren niet gezien dat de schokbrekers lekten of kunnen ze ook gewoon versleten zijn?

Geplaatst door

WouterKB (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verlagingsveren op de standaard schokbrekers , is eigenlijk geen goede combinatie , als je de auto nu opkrikt , zitten je veren dan nog wel opgesloten ?
Met het verlagen komt de zuiger/plunjer op een andere plek te staan , wat even een ander gedrag kan geven , als je de neus indrukt met je hand deint de neus dan na ?
Denk dat je schokbrekers wel op zijn einde lopen.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

En hoe is het met de bandenspanning en de kwaliteit van de banden?
En is de auto goed uitgelijnd?
normaal gesproken moet 2,5cm verlagen kunnen op standaard schokbrekers maar inderdaad wel even controleren of de veren opgesloten zitten.

Mausx 0

11 jaar

Zal morgen even testen met het indrukken boven de ophanging.

Bandenspanning is rondom 2,5 BAR rij op dit moment met Nokian winterbanden met de maat 225/40 18. Profieldiepte is op elke band nog minimaal 7mm.

Auto is na het verlagen gelijk uitgelijnd.

Wat bedoel je precies met of de veren opgesloten zitten?

WouterKB 0

11 jaar

Dat als de auto opgekrikt wordt , en de wielen hangen vrij in de lucht , dat de verlagings veren er nog wel vast tussen zitten , dus niet los er tussen rammelen.
Is gevaarlijk en apk afkeur.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

ok, zal het morgen even bekijken.

WouterKB 0

11 jaar

Misschien water in je schokdempers wat kan bevriezen maar dan rijd hij waarschijnlijk op een hobbelweg of bv over drempels voor geen meter.
Als je de auto goed inveert (bv met 2 man als de motorkap open is zodat je flink kunt duwen) deint de auto dan erg na?
Gr Erik

erik2819 0
badge

11 jaar

Nou de boosdoener is gevonden.

Het waren de schokbrekers en de veren niet, ben vanmiddag op de schokbreker testbank geweest en kwamen geen abnormale waarden of pieken uit. Vervolgens de auto op de brug gezet en toen alle rubbers en kogels bekeken en toen bleek dat het de binnenste stuurkogel aan de linkerkant was. Morgen maar even bestellen en van het weekend even vervangen.

Bedankt voor al het advies in ieder geval!

WouterKB 0

11 jaar

We zullen zien.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Speling op de linker axiaalkogel was de uiteindelijke oorzaak, is inmiddels vervangen.

WouterKB 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.