auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi Tt: Audi TT extra intercooler plaatsen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T quattro 225 PK

Kwam op werk laatst een Audi A5 binnen met frontschade waardoor de intercooler vervangen werd. De beschadigde heeft een paar ingedeukte lamellen maar is nog wel luchtdicht.

Zou ik deze zonder technishe problemen tussen mijn 2 andere intercoolers kunnen monteren? Het pas maken gaat wel lukken moet alleen weten of dit geen motorstoring of beschadigingen kan veroorzaken.

[img]http://i50.tinypic.com/2ut5i5e.jpg[/img]

Geplaatst door

WouterKB (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom zou je dat doen?

Hans4040 1430
badge vip badge

12 jaar

Ik denk om de lucht naar je spuitstuk nog meer af te koelen.

Maar vergeet niet dat je de inhoud van het systeem tussen je turbo en het inlaatspruitstuk vergroot wordt. Een te groot circuit geeft ook nadelen. Denk aan vertraagde gas reactie etc.

peter139 0

12 jaar

Ik wil het inderdaad doen om de lucht nog verder af te koelen dan nu al het geval is, koudere lucht staat namelijk gelijk aan meer vermogen.

Ik denk niet dat het circuit enorm veel groter gaat worden. Er zit nu in beide bumperhoeken een intercooler en daar loopt nu een grote buis tussen met een doorsnee van pak en beet 7cm, die zou ik er dan tussenuit halen en de slangen omleiden naar de intercooler voor de radiateur. Denk dat die buis wellicht nog wel meer inhoud heeft dan de intercooler.

Of denk ik verkeerd?

WouterKB 0

12 jaar

Het gaat ook om weerstand , de turbo zal harder moeten werken om de lucht erdoor tekrijgen.

kaleido 1 7425
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.