Heb vanmiddag een pressure test uitgevoerd op de inlaat om te controleren of er nergens lekkende slangen oid zijn, kon het systeem al niet op druk krijgen maar hoorde ook nergens lucht weglopen. Eerst alles maar weer gemonteerd.
Auto startte gewoon, bij wegrijden ook geen problemen. Wat er nu zo raar is, is dat als ik wat hoger in de toeren klim met een flinke peut gas het fluiten van de turbo veel luider klinkt als eerst en als ik doorschakel het afblaasgeluid via de diverter valve van de turbo wel 5x zo hard is al eerst. Na een stukje rijden gaat er een storingslampje branden en vlak voor ik weer thuis was liep de motor volgens mij ineens op 3 cilinders.
Wat zou dit kunnen zijn? Wellicht ergens een vacuüm klepje kapot gegaan door de druktest?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alles is mogelijk , hoeveel druk heb je er op gehad en waarom?
Was er een reden om zo een test uit te voeren?
Uitlezen denk ik.
De slangen zijn bij een TT een zwak punt, worden poreus en gaan scheuren. Omdat ik de laatste tijd het idee had dat de auto minder fel was al eerder de test gedaan. Heeft niet meer dan 1,5 bar druk op gestaan misschien wel tijdelijk een hogere piekdruk tijdens het inblazen van de lucht.
Zelf nog wat nagedacht en de enige reden die ik kan bedenken waarom de turbo nu zo´n herrie maakt is dat de inlaat buis tussen de turbo en het luchtfilter wellicht los is geschoten van de turbo. Ergens anders kan de herrie eigenlijk niet weg komen. Morgen de boel maar is losmaken.
Snap alleen niet waardoor hij dan op 3 cilinders ging lopen. Bij het geringste beetje gas trilde het blok als een gekke, ook stationair loopt ie niet lekker meer.
12 jaar
Lijkt inderdaad dat je slang van je luchtfilter naar je turbo eraf ligt of gescheurt is. Als de auto in 1 keer meer afblaasgeluid maakt, kijk dan eens of dit klepje nog wel goed bevestigd zit.
Als hij eraf geschoten is kan dit ook het geluid verklaren.
Je geeft aan dat de auto ook slecht loopt, dit kan ook door dit komen omdat er nu valse lucht wordt aangezogen dat niet via het luchtmassameter gaat.
12 jaar
Mijn vermoedens zijn bevestigd de slang is volledig afgescheurd bij de turbo aansluiting. Nu de turbo mooi open ligt gelijk even gevoeld of er speling in zit en kon het schoepenwiel een beetje op en neer bewegen. Hoort er een beetje speling in te zitten of is dat uit den boze?
[img]http://i49.tinypic.com/4h87c0.jpg[/img]
12 jaar
als er geen speling in zou zitten kon hij niet draaien.....
ofwel als je er geen kennis van hebt is er zo niets van te zeggen. Ding hoort een heel klein beetje speling te hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar