close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi TT 1999: Audi start van de +/- 50 keer 1 keer heel slecht

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 Turbo 5v

Ik heb een audi TT uit 1999 met 150.000km en die start ongeveer van de 50 keer 1 keer heel slecht. En als die dan slecht start wil hij gewoon niet aanpakken en moet ik wel 30 sec. doorstarten en wil dan vaak nog niet aanpakken en dat na ongeveer 10 keer gedaan te hebben doet die het. Ik heb hem al vaker ervoor weg gebracht en de computer is uitgelezen maar er staat geen foutmelding in en er gaat ook geen lampje branden. Ik heb de bougies al vervangen en alle filters vervangen. Toen heb ik de temperatuurvoeler laten vervangen op aanrader van een garage die zei dat het er mee temaken kon hebben dat de auto niet ziet als het blok nou wel of niet warm is. Dit was allemaal te vergeefs. Toen heb ik zelf nog geprobeerd om met de reserve sleutel te starten i.v.m de startonderbreker maar hiermee start hij soms ook slecht. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan zal kunnen doen.

B.v.d voor reactie.

Geplaatst door

sanderbrekel (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sander

Wat ontbreekt er tijdens de start ? Brandstof ? Ontsteking ?
Is er ook compressie gemeten ? Hoe is de brandstofdruk ?

Vaak toch allemaal niet zo spannend als gedacht wordt....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Bedankt voor het mee denken.

Maar op geen van alle zal ik je een antwoord kunnen geven. Heb er zelf weinig verstand van maar zal hem nog wel een keer naar de garage kunnen brengen om dit na te laten kijken. Maar moet ik hem hiervoor dan echt eens naar de audi garage brengen? Hij is nu naar 3 verschillende garage's geweest (geen audi garage) en geen van alle hebben het op kunnen lossen.

Gr. Sander

sanderbrekel 0

12 jaar

zijn de vacuumleidingen nog in goede staat en de carterventilatie ? durven nogal snel verduren

sven rvr 0
badge

12 jaar

Als de auto dan wel aanslaat,slaat hij dan ineens zomaar aan of komt hij moeizaam op gang en loopt de motor dan gelijk "strak"?
Gr Erik

erik2819 0
badge

12 jaar

Komt het wel eens voor dat je de auto slecht heel kort laat lopen om hem te verzetten en start hij toevallig daarna zo moeilijk?

Pjotr9136 50

12 jaar

Sven : Als het vacuumsysteem of carterventilatie nog goed functioneerd weet ik zelf echt niet, maar lijkt me wel omdat het probleem zich maar af en toe voordoet.
En hij krijgt altijd netjes op tijd zijn beurten.
Erik : Als de auto wel aanslaat slaat hij ook ineens aan en rijd die gelijk strak en goed, er is dan helemaal niks aan te merken. Het is puur alleen het starten.
Pjotr : Het is niet het geval dat ik hem maar een heel klein stukje verzet. Hij doet het eigenlijk in alle omstandigheden - koude of warme motor of na een lange of korte rit.

sanderbrekel 0

12 jaar

Ik bedenk me net dat de startmotor ook opnieuw is gereviseerd omdat me bendix ofzo niet goed was. Ik denk zelf dat het er niks mee te maken kan hebben omdat de startmotor nu wel gewoon goed draait en dat hij de motor ook goed rond gooit. Terwijl de auto voor de revisie van de startmotor nog niet slecht startte.

Trouwens bedankt allemaal dat jullie mee willen denken !

sanderbrekel 0

12 jaar

Het lijkt mij dat je af en toe totaal geen vonk of brandstof krijgt.
Het kan zijn dat bv het motorregelapp. soms geen voeding krijgt en daardoor niets aanstuurt.
Ik weet niet zeker of er op deze auto nog een apart voedingsspanningsrelais zit voor het motorregelapp..
Meestal zijn deze relais niet erg duur (25 euro of zo) dus is het de moeite waard om deze preventief te vervangen.
Het electrische deel van je contactslot kan ook een oorzaak zijn.
Je kunt de stuurwielkappen eraf halen en tijdelijk een proeflampje op de klem 15 draad aansluiten,dit is een dikkere zwarte draad waar spanning op moet staan na contact maar ook tijdens het starten.
Onder de achterbank of onder de kofferbakbekleding zit een rond afdekluikje waaronder de brandstoftank zit met daarin de benzinepomp.Luister eens als de auto loopt vlak boven de tank en luister hoe de pomp klink als hij draait.
Als de auto niet aanslaat doe je hetzelfde(je moet dan helaas wel met zijn 2en zijn) en luister dan ook of de pomp draait.
Het mooiste is om ook op de + en - van de pomp ook een proeflampje te plaatsen.(de 2 dikste draaden van de 4 in de stekker)

Gr Erik

erik2819 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.