auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi Q7: Check engine brandt Code 04120/P1018 (Intake manifold runner ba

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 TDI

Hallo,

ik heb hier een Q7 3.0 TDI met 211k op de klok welke geregeld een motor storing geeft.

De code die ik dan uitlees is 04120/P1018 (Intake manifold runner bank 2: lower limit not reached)
In het Nederlands is dit: Aansturing Klep Inlaatspruitstuk bank 2, lage limiet niet bereikt.

Er is verder niets te merken aan de auto. Iemand ervaring met dit probleem?


Groet Chris

Geplaatst door

Chris en Pat (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

foutcode: 17426 P1018
nl Klep Luchtinlaat 2 voor Aansturing Luchtstroom onderste limiet niet bereikt
du Saugrohrklappe 2 für Luftstromsteuerung unterer Anschlag nicht erreicht
en Intake Manifold Runner (Bank 2) Lower Limit not reached
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Bedrading en/of aansluitingen van/naar Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
Klep Luchtinlaat 2 voor Aansturing Luchtstroom defect
Intake Manifold Runner Motor 2 (V275) defect
Intake Manifold Flap 2 defect

Mogelijke oplossingen:
Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
Check / repareer bedrading en/of aansluitingen van/naar Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
Check (Output Test) / Replace Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
Check Linkage between Intake Manifold Runner Motor 2 (V275) and Intake Manifold Flap 2 Movement, Rust and when necessary use Lubricants to repair it. If the Flap is still sluggish, also lubricate the Flap Bearings.
Check / Replace Intake Manifold Flap 2

Extra info:
Indien aangetroffen in Audi A4 (8E) OF Audi A6 (4F) OF Audi A8 (4E) OF Audi Q7 (4L): 2.7l en 3.0l V6 TDI, zie TPI 2016504 voor details.



Bron: Gerrit Speek

maarten4874 0
badge

13 jaar

Bedankt Maarten, ik ga er zsm mee aan de gang zodra de klant z'n auto kan missen.

Word vervolgt...
[quote=maarten4874]foutcode: 17426 P1018
nl Klep Luchtinlaat 2 voor Aansturing Luchtstroom onderste limiet niet bereikt
du Saugrohrklappe 2 für Luftstromsteuerung unterer Anschlag nicht erreicht
en Intake Manifold Runner (Bank 2) Lower Limit not reached
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Bedrading en/of aansluitingen van/naar Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
Klep Luchtinlaat 2 voor Aansturing Luchtstroom defect
Intake Manifold Runner Motor 2 (V275) defect
Intake Manifold Flap 2 defect

Mogelijke oplossingen:
Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
Check / repareer bedrading en/of aansluitingen van/naar Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
Check (Output Test) / Replace Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
Check Linkage between Intake Manifold Runner Motor 2 (V275) and Intake Manifold Flap 2 Movement, Rust and when necessary use Lubricants to repair it. If the Flap is still sluggish, also lubricate the Flap Bearings.
Check / Replace Intake Manifold Flap 2

Extra info:
Indien aangetroffen in Audi A4 (8E) OF Audi A6 (4F) OF Audi A8 (4E) OF Audi Q7 (4L): 2.7l en 3.0l V6 TDI, zie TPI 2016504 voor details.



Bron: Gerrit Speek[/quote]

Chris en Pat 0
badge

13 jaar

Deze klep (dus inlaatspruitstuk) vervangen is de oplossing, komt vaker voor.
Is volgens mij de rechtere maar ben niet zeker.

ricky 10
badge

13 jaar

Inlaatspruitstuk bestuurderszijde is defect.

erwinvn 0
badge

13 jaar

Excuses voor de late reactie..

Het inlaatspruitstuk aan de bestuurders zijde is vervangen en het probleem is verholpen. Bedankt voor het meedenken.



Chris

Chris en Pat 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Q7 of stel zelf een nieuwe vraag.