Audi Q7: foutcode

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 30 tdi

heb de wagen uitgelezen en krijg foutcode 004195 en p1063 brandstofdrukregeling
heb men toestel nog maar net
hoe kan ik weten welk onderdeel best kan vervangen worden
grt
jerry

amj jerry

Geplaatst door amj jerry (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi Q7? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat zijn de klachten van de klant??
En wat constateer jij??

amj jerry (0) PRO, 13 jaar geleden

heb zelf een maand met deze auto gereden en niets aan te merken
verkoop hem aan de klant
1 week later belt hij dat zijn lampje motormanagement brand en dat de auto niet meer trekt
heb deze uitgelezen met vag software en kreeg deze foutcode
heb gisteren ook gezien dat onder de motorbedeking tussen alle kanaaltjes en kabels ergens olie lekt moet nog zoeken waar
als ik de auto start om deze te verzetten valt hij regelmatig stil
heb ook nog enkele foutcodes door een te lage accu spaning maar die kan ik gewoon wissen

jerry

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Je storing zegt dus dat je brandstofdruk te laag is.
Wat je kunt controleren is de brandstoffilter eruit te halen en over het filter heen te vegen met je hand als je vinger dan erg zwart is zou ik eerst
proberen om er een nieuw brandstoffilter in te zetten.
Of zit er al een nieuwe in??

nehro (0), 13 jaar geleden

foutcode: 17471 P1063
nl Brandstofdruk regelgrens niet bereikt

Mogelijke oorzaken:
lucht in het brandstofsysteem
lek in het brandstofsysteem
brandstof opvoerpomp
brandstof omloopklep
brandstofdruk regelklep
brandstofpomp



Mvg, Nehro

amj jerry (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo
volkswagen 1802
heb de filter opengedaan nieuwe geplaatst
nu start het kreng helemaal niet meer
denk lucht in leiding ofzo
hoe ontlucht je zo een q7 3.0 diesel
ben er al heel de dag aan bezig
wat een gedoe zeg
huuulp

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoe zag het filter eruit??
Je kunt een ander persoon laten starten en zelf de verstuiverleiding losdraaien totdat er diesel uit komt,dus bij de hogedrukpomp beginnen
tot de verstuiver.Zou wel eerst de accu laden.

amj jerry (0) PRO, 13 jaar geleden

vw 1802
filter was niet echt vuil maar als ik aan de buitenkant wreef kwam het textiel van de filter los
heb de verstuiverleiding al los gedraaid maar geen resultaat
ik zie daar een doorzichtige leiding daar blijven bubbels in zitten
ik heb die moeren bovenop de verbindingsbuis van de verstuivers los gemaakt tot er diesel komt en dan terug vast.
als ik nu start en ze los zet komt er zelfs geen diesel meer uit en de tank zit vol
heb al 2 baterijen plat gestart

word er moe van

jerry

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ben je wel bij de hogedrukpomp begonnen met losdraaien??!
Als je dan diesel bij de verstuiver krijgt en hij slaat nog niet aan zou je via de luchtinlaat wat diesel in kunnen spuiten met een plantenspuit.

amj jerry (0) PRO, 13 jaar geleden

nee was begonnen bij de verstuivers en daarna de 3 moeren op de pomp
morgen om 5uur opstaan en terug proberen he
alvast 1000x dank voor je info alvast
laat je nog wel iets weten
grt jerry

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Geen dank Jerry!
Wat is de betekenis van de foutcode 004195.Welke tekst stond erbij?


Succes ermee!

amj jerry (0) PRO, 13 jaar geleden

vw 1802

auto start terug met iets in de luchtinlaat te spuiten
maar de doorzichtige aanvoerleiding naar de motor vanaf de filter daar blijven luchtbubbels in komen
als je het gas in duwt en de motor vraagt meer feul dan valt hij uit
de code was 004195 brandstofdrukregeling regelgrens niet bereikt
ik denk dat de motor niet genoeg diesel krijgt vanaf de filter naar de motor?????
mischien iets verkeerd getankt die klant

jerry

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Verkeerd getankt geloof ik niet,daardoor komen er geen luchtbellen.
Als hij stationair loopt wat geeft de brandstofsdruksensor dan aan in de meetwaardeblokken,hoeveel bar??
Komt er af en toe een luchtbelletje of blijven ze maar komen??
Probeer eens de brandstofslang van de restdrukklep naar de brandstoffilter af te knijpen.
Die klep zorgt voor een restdruk van ongeveer 10 bar op de verstuiver,anders kan de verstuiver niet goed werken.
Zou hem wel niet te lang afknijpen anders loopt de druk miscchien te hoog op.

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

En al verder gekomen???

bassys3 (0) PRO, 13 jaar geleden

er is een terugroepactie geweest over brandstofdrukregelaar kijk in meetwaarde blok actuele waarde en voorgeschreven waarde ik heb het idee dat er te moeilijk word nagedacht

dejonges (0) PRO, 13 jaar geleden

en wat was de uitkomst

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Q7 of stel zelf een nieuwe vraag.