Hallo,
We hebben hier een Audi A4 Avant TDI 115 pk BWJ 2000 (Oud model) waarvan de cruise control het niet doet. Het lampje op het dachbord gaat ook niet aan.
Als we hem uitlezen geeft hij geen enkele foutcode. De remlichtschakelaar is goed, en de bedieningsschakelaar aan de stuurkolom hebben we ook al vervangen. De schakelaar aan het koppelingspedaal hebben we doorgemeten met een ohmmeter en die schakelt ook in en uit. (kunnen we die ook testen met de VAG com? en hoe?). Waar kan het probleem nog zitten.
Groeten, Frank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe weet je dat de remschakelaar goed is?
hij geeft geen foutcode van remlichtschakelaar en de remlichten doen het en op de VAG com zie ik bij het indrukken de waarden veranderen van 1 0 0 naar 1 1 0 naar 1 1 1 naargelang het verder indrukken.
toch effe vervangen, zoals ik nogal zeg : voor de prijs moet je het niet laten
[quote=Ilse]hij geeft geen foutcode van remlichtschakelaar en de remlichten doen het en op de VAG com zie ik bij het indrukken de waarden veranderen van 1 0 0 naar 1 1 0 naar 1 1 1 naargelang het verder indrukken.[/quote]
In dit geval schakelaar perfect.................
Gr. paul
[quote=jhl]toch effe vervangen, zoals ik nogal zeg : voor de prijs moet je het niet laten[/quote]
niks vervangen,eerst de meetwaarden controleren.en wat betreft paul zijn antwoord daar ga ik volledig in mee. gr john
waar is de tijd dat er nog als "mecanicien" gedacht werd. Blijkbaar is die tijd ver weg voor vele collega's. Een schakelaartje dat pakweg 6 euro kost om toch maar effe te proberen is er blijkbaar teveel aan want de "computer" geeft geen foutcode. En dat dit schakelaartje geen weggegooid geld is want hij is voor de meeste VW's dezelfde.
[quote=jhl]waar is de tijd dat er nog als "mecanicien" gedacht werd. Blijkbaar is die tijd ver weg voor vele collega's. Een schakelaartje dat pakweg 6 euro kost om toch maar effe te proberen is er blijkbaar teveel aan want de "computer" geeft geen foutcode. En dat dit schakelaartje geen weggegooid geld is want hij is voor de meeste VW's dezelfde.[/quote]
Dit is niet het beroemde schakelaartje van jij in gedachten hebt...
Vervangen prima, alleen indien het nodig is.........................
Gr. paul
jammer alleen dat dit geen vw is ...
[quote=poppekast]jammer alleen dat dit geen vw is ...[/quote]
yep
tiens, dan moet je mij eens vertellen hoe het komt dat de identieke schakelaar (zoals zovele onderdelen) zowel op audi, vw, seat als skoda gaan?
4A0 945 515 A voor audi en vw met gaspedaalsensor of zonder sensoe : 443 945 515
voor alle duidelijkheid jan! het makkelijkste antwoord is vervang alles maar. nou in dit geval niet dus eerst meten dan kom je het te weten.
[quote=jhl]tiens, dan moet je mij eens vertellen hoe het komt dat de identieke schakelaar (zoals zovele onderdelen) zowel op audi, vw, seat als skoda gaan?[/quote]
De schakelaar waar het hier omgaat is niet de beruchte schakelaar die veelvuldig de geest geeft. TS heeft inmiddels de schakelaar gecontroleerd zoals je ziet mankeert daar niets aan ? Je kunt dan wel zeggen, het kost niets vervang hem maar........, indien het niet nodig is is het altijd te duur, ongeacht wat het ook kost...
Gr. paul
misschien heb je wel gelijk john. maar wat is er in hemelsnaam mis met het vervangen van een onderdeeltje van 6 euro????? 6 euro tegenover uren zoekwerk?
[quote=jhl]misschien heb je wel gelijk john. maar wat is er in hemelsnaam mis met het vervangen van een onderdeeltje van 6 euro????? 6 euro tegenover uren zoekwerk?[/quote]
hoe kom je in hemelsnaam aan die 6,-.?
[quote=jhl]misschien heb je wel gelijk john. maar wat is er in hemelsnaam mis met het vervangen van een onderdeeltje van 6 euro????? 6 euro tegenover uren zoekwerk?[/quote]
Indien je je eigen software niet vertrouwd...., kan ik me voorstellen dat het niet bij die 6 uur blijft.
Gr. paul
[url=http://imageshack.us][img]http://img369.imageshack.us/img369/9247/...[/img][/url]
Het gaat in dit geval om dit type schakelaar........
Gr. paul
wat kost die dan in Nederland????
In Belgie schaf je die gewoon aan in Face, Hella, Febi, Vemo, en de prijzen varieren van een goeie 6 euro netto tot een 11 euro. En iedere VAG-man uit de buurt heeft de courante liggen op stock om hopeloos zoekwerk te vermijden. Idem bij Renault waar iedere kenner minimum 1 krukassensor liggen hebben voor de twingo/clio/megane. Je hebt als VAG-man toch ook de courante temp. sensoren en LMM om stock?
En Paul meten is weten = goeie regel. Maar uit ervaring weet ik dat meten niet altijd geeft wat het moet geven. Wij hebben teste gedaan met KTS, Brainbee, Wurth, ... Jde moest eens weten welke VERSCHILLENDE metingen je krijkt bij een identieke panne.
Wat ik in se bedoelde was dat i.p.v;. teveel op de software te vertrouwen het vijf minuten tijd neemt om die schakelaar te vervangen en hem definitief als boosdoener te kunnen uitsluiten.
Ik heb zaterdag zo nodig iemand geholpen waar de auto (Golf) niet wou starten, GEEN foutcodes, zijn dealer had de gloeibougies uitgemeten. Ik heb toch de gloeibougies vervangen : auto loopt weer als een treintje.....
[quote=jhl]wat kost die dan in Nederland????
In Belgie schaf je die gewoon aan in Face, Hella, Febi, Vemo, en de prijzen varieren van een goeie 6 euro netto tot een 11 euro. En iedere VAG-man uit de buurt heeft de courante liggen op stock om hopeloos zoekwerk te vermijden. Idem bij Renault waar iedere kenner minimum 1 krukassensor liggen hebben voor de twingo/clio/megane. Je hebt als VAG-man toch ook de courante temp. sensoren en LMM om stock?
En Paul meten is weten = goeie regel. Maar uit ervaring weet ik dat meten niet altijd geeft wat het moet geven. Wij hebben teste gedaan met KTS, Brainbee, Wurth, ... Jde moest eens weten welke VERSCHILLENDE metingen je krijkt bij een identieke panne.
Wat ik in se bedoelde was dat i.p.v;. teveel op de software te vertrouwen het vijf minuten tijd neemt om die schakelaar te vervangen en hem definitief als boosdoener te kunnen uitsluiten.
Ik heb zaterdag zo nodig iemand geholpen waar de auto (Golf) niet wou starten, GEEN foutcodes, zijn dealer had de gloeibougies uitgemeten. Ik heb toch de gloeibougies vervangen : auto loopt weer als een treintje.....[/quote]
hallo paul we moeten met zijn allen naar belgie.
sorry voor de typfouten mannen, maar ik heb 1 vinger in het gips
KW 510 126 is die op de foto. Wees welkom in ons belgenlandje jongens
Suc6
[quote=jhl]sorry voor de typfouten mannen, maar ik heb 1 vinger in het gips[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img369.imageshack.us/img369/8318/...[/img][/url]
JHL moet die vinger ook niet zo ver in zijn neus stioppen!
[quote=Audifreak763]JHL moet die vinger ook niet zo ver in zijn neus stioppen![/quote]
ja jan maar het pulkje zal maar diep zitten hee....
Ik ga van de week de schakelaar van het koppelingspedaal eens vervangen want daar twijfel ik aan of die goed is. Hij geeft op de VAG com een waarde in % en die waarde wijzigt niet bij het intrapen of loslaten van het koppelingspedaal.
achter mijn rechteroog.....
Allez mannen, hopelijk geraakt Frank zijn probleem opgelost
[quote=Ilse]Ik ga van de week de schakelaar van het koppelingspedaal eens vervangen want daar twijfel ik aan of die goed is. Hij geeft op de VAG com een waarde in % en die waarde wijzigt niet bij het intrapen of loslaten van het koppelingspedaal.[/quote]
deze schakelaar kan je in vagcom ook controleren.
In het door jou opgegeven meetwaardenblok is de eerste "1" van de koppelingspedaalschakelaar.
Deze hoort bij niet ingetrapt pedaal op 0 te staan. Dus deze is zal kapot zijn.
Sorry jongens maar kan momenteel niets proberen want ik heb zelf schade opgelopen en ben pas terug uit het ziekenhuis.
Hou jullie op de hoogte van zodra ik iets weet.
Groeten, Frank.
van harte beterschap frank. gr john
Hallo jongens,
Ben terug begonnen met werken.
Auto is vandaag terug binnengekomen en we hebben de schakelaar van het koppelingspedaal vervangen, maarde cruise control doet het nog steeds niet.
is de cruise control wel geactiveerd dan ? probeer dit eens weet wel dat dit met 2001 model wil maar daarvoor
STG 01 (Motorelektronik) auswählen
STG Login -> Funktion 11
GRA-Aktivierungscode: 11463
GRA-Deaktivierungscode: 16167
wel eerst even oude codering opschrijven
Ja, dit heb ik met de VAG com gecontroleerd.
dan blijft er niet veel over je zal het systeem aan de hand van een stroomloopschema helemaal bij langs moeten lopen zal ergens een draadbreuk zitten naar of vanaf je motorregelapparaat
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar