👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een Audi A4 Avant met 2.0 TFSI uit 2006; de kilometerstand is nu 125.000km.
Ik heb de auto sinds 2011 en nog nooit problemen gehad tot een aantal weken geleden het EPC- en MIL-lampje ging branden.
Er is helemaal niks te merken aan de auto; rijdt normaal, brandstofverbruik is normaal, geen vreemde geluiden, etc.
Ik heb de auto laten uitlezen bij een Bosch Car Service garage: foutcode P0601 (schakelapparaat, component defect).
Foutcode is gereset, maar komt meteen terug.
Auto nog laten doormeten: voediging, massa, stekkerverbindingen en kabels naar ECU zijn in orde.
De software versie van de ECU is in orde volgens de garage (Bosch Car Service).
De auto is niet getuned/gechipt naar mijn weten (heb ik niet laten doen en vorige (eerste) eigenaar beweerde bij verkoop ook van niet).
De garage geeft me twee opties:
1. ECU (samen met andere componenten en sleutel) opsturen ter reparatie/renovatie. Kosten incl. arbeid en btw ongeveer €450,- (als ECU gerepareerd/gerenoveerd KAN worden)
2. Nieuwe ECU bestellen en laten inlezen (kan garage niet zelf). Kosten incl. arbeid en btw ongeveer €950,-
Zijn deze opties en prijzen reëel of heeft iemand nog een andere optie?
Is een second opinion bij ander garagebedrijf (VAG-specialist?) of dealer nog zinvol?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Second opinion , met de juiste uitleesapparatuur van de dealer is vaak zinvol , kunnen vaak net wat meer zien in het systeem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar