👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een Audi A4 Avant met 2.0 TFSI uit 2006; de kilometerstand is nu 125.000km.
Ik heb de auto sinds 2011 en nog nooit problemen gehad tot een aantal weken geleden het EPC- en MIL-lampje ging branden.
Er is helemaal niks te merken aan de auto; rijdt normaal, brandstofverbruik is normaal, geen vreemde geluiden, etc.
Ik heb de auto laten uitlezen bij een Bosch Car Service garage: foutcode P0601 (schakelapparaat, component defect).
Foutcode is gereset, maar komt meteen terug.
Auto nog laten doormeten: voediging, massa, stekkerverbindingen en kabels naar ECU zijn in orde.
De software versie van de ECU is in orde volgens de garage (Bosch Car Service).
De auto is niet getuned/gechipt naar mijn weten (heb ik niet laten doen en vorige (eerste) eigenaar beweerde bij verkoop ook van niet).
De garage geeft me twee opties:
1. ECU (samen met andere componenten en sleutel) opsturen ter reparatie/renovatie. Kosten incl. arbeid en btw ongeveer €450,- (als ECU gerepareerd/gerenoveerd KAN worden)
2. Nieuwe ECU bestellen en laten inlezen (kan garage niet zelf). Kosten incl. arbeid en btw ongeveer €950,-
Zijn deze opties en prijzen reëel of heeft iemand nog een andere optie?
Is een second opinion bij ander garagebedrijf (VAG-specialist?) of dealer nog zinvol?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
Second opinion , met de juiste uitleesapparatuur van de dealer is vaak zinvol , kunnen vaak net wat meer zien in het systeem.
10 jaar