Hallo
Heb hier een audi a4 staan wie ons redelijk plaagt.
Auto houdt met optrekken heel iets in...bokt lichtjes. Ook met constante snelheid.
Als je overschakelt op cruise control is er niks meer aan de hand. Dan kun je ook vloeiend accelereren.
Wat heb ik al gedaan:
LMM vervangen.
Gasklep vervangen.
Gasklep uiteraard gereinigd en basisstand gezet.
Leerwaardes gewist.
Bougies zijn verv.
ECU is opgestuurd naar ACtronics. Deze hebben hem getest, en is goed bevonden. Maar garanderen ook niet dat
het probleem daar NIET in zit.
Inlaatspruitstuk klep/wervelkleppen vervangen, incl. vacuumdoos met aansturings-klepje.
Nu heb ik zitten meten, maar volgens mij krijg ik geen 5Volt sturing vanuit de ECU naar de gasklep.
Dit heb ik medegedeeld aan ACtronics. Geen reactie. Wie heeft er een origineel schema misschien?
En wie weet waar dit aan kan liggen? Heeft de ECU andere signalen nodig om 5Volt te kunnen geven aan de gasklep.
Alle voedingen en massa's vd ECU zijn goed.
Heb met vag-com (scoop) beelden bekeken vd gasklepstanden (spoor 1 en 2) en lijkt goed. Geen dipjes ofzo.
Het rare vd alles is het op cruise-control wel goed is!!!
Hoop dat ik wijzer word van jullie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat ik nog even wou toevoegen is, dat de motor met koude start ook ongeveer 2 minuten pendelt...gallopperen.
Ik heb wel duizend keer alle vacuumslangen gecheckt, div busjes remreiniger leeggespoten.
En dat membraam vd carter-ontluchting is ook goed. Bovenop kleppendeksel.
Zojuist ook de bobines vervangen, en de voorste lambdasonde. Geen resultaat. Hij blijft lichtjes inhouden bij heel iets gasgeven.
Zou het probleem in de gaspedaalsensor kunnen zitten? Heb met auto-com grafisch spoor 1 en 2 weergegeven, maar lijkt me niet
verkeerd. Gaat in een vloeiende lijn omhoog.
GR berry
Hallo, ik denk dat er vroeger voor dit probleem een terugroepactie was geweest.
Dacht dat het probleem in de pomp in de bak kon zijn.
Weet het alleen niet zeker meer.
Veel succes.
Ik heb zaterdag nog het membraam vd carterontluchting gewisseld bovenop het kleppendeksel. Als ik die vacuumslang ernaar toe dichtkneep, leek hij beter te lopen.
Maar helaas. Smorgens nog steeds pendelen. En heel licht inhouden bij langzaam optrekken. En ook bij constante snelheid.
De auto staat nu bij de Audi-specialist.
nokkenas verstelling al bekeken in de meetwaardeblokken?
Heeft de auto een automaat of doet hij het ook bij stilstand?
10 jaar
Nokkenasverstelling, hebben we nog niet bekeken met de meetwaardeblokken. Maar wel de stekker eraf gehaald.
Maar gaf geen verschil met rijden, en met de stekker eraf kwam er dus wel een storing in.
Met stilstand doet hij het nauwelijks, het lijkt of hij heeeeel iets hikt met gasgeven, maar lijkt ons normaal.
Het is een schakelbak.
Brandstofdruk hebben we nog gemeten, springt naar 4 bar met starten, 3 bar stationair en 3,5 bar met accelereren.
Daarbij, nu komt het, we hebben exact zo'n a4 erbij staan nu. Ook met een ALT motor,2007.
En ik heb alle meetwaardeblokken vergeleken. Echt alle. Alles opgeschreven en verschillen bekeken.
Alles, maar dan ook alles komt vrijwel exact overeen. De codering en de software vd ecu is zelfde.
De ECU en tellers enz, kon ik niet omzetten. Auto is namelijk niet van ons.
Inspuitbeeld vd injectors nog gecheckt.
Leuke storing dit.....
misschien het gaspedaal en cruisecontrole hendel eens wisselen.
Blijft anders weinig over...
Succes.
10 jaar
wat overblijft is een niet goedwerkende computer.
gr Thorpe
Intussen nieuwe gasklep eraan gehangen. Op advies v dealer.
Geen resultaat. Dealer zegt nu dat misschien die ketting tussen de 2 nokkenassen is uitgerekt.
Gr berry
Controleer alle terugslagklepjes op de onderdrukleidingen rondom het inlaatspruitstuk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar