We hebben een audi A4 1.9 TDI 55 pk staan waarvan de temperatuurmeter van de koelvloeistof niet meer werkt. We hebben de koelvloeistoftemperatuursensor in de flens aan de zijkant van de cilinderkop vervangen en het instrumentenpaneeel laten controleren maar hij werkt nog steeds niet. Als we de motor laten warmdraaien en de meetwaardenblokken van de motor uilezen geeft deze een watertemperatuur van 88°C aan. Als we de meetwaardenblokken van het instrumentenpaneel uitlezen geeft deze een temperatuur van 30°C aan. Zit er ergens anders nog een sensor die de temperatuurmeter van het instrumentenpaneel stuurt? Groeten, Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens aan de achterzijde van het blok dus kant van het schutbord. Bij een A3 1.9 tdi zit de sensor daar namelijk. Als je voor de auto staat rechter (achter) kant van het blok. Deze is moeilijk te zien en zit met een schuifclip vast, volgens mij een groene sensor. Kan ook nog zijn dat de fout in het instrumentenpaneel zit al meerdere malen meegemaakt namelijk.
achterkant op de cilinderkop zit ook een waterflens waarin drie aparte sensors zitten maar welke functie deze hebben weet ik niet. Het instrumentenpaneel is binnengeweest bij verotronics in eindhoven voor herstelling en zou dus goed moeten zijn.
Deze zou voor de watertemperatuur moeten zijn.
[img]http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/m...[/img]
die ik vervangen heb is een groene vierpolige maar het is dan ook een oud model A4 TDI van 1998 maar die zat ook met zo een clips bevestigd.
Dat is inderdaad raar, wat je eventueel nog kunt testen is door met Vag com even het hele instrumenten paneel aan te sturen dus zodat alle wijzers naar uiterste uitslag gaan en weer terug. Maar dit zou eigenlijk goed moeten zijn omdat je al eerder zei dat je het paneel had laten testen. Bij klant van me kwam de wijzer dan ook niet tot volle uitslag. Anders durf ik het ook niet te zeggen.
Rijdt momenteel nog altijd rond met defecte temperatuurmeter. Motor loopt niet warm maar heeft wel geen controle.
Als je een schema hebt kun je zien of te temperatuurmeter aangestuurd wordt vanaf de ecu of rechtstreeks door de sensor. VW/Audi stuurt namelijk vaak zijn temp. meter aan vanaf de motor-ecu en in dat geval kan je storing dus ook daar vandaan komen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar