auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: Hoog frequente trilling vanuit de motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI AHU

Hoi,
De laatste tijd voel ik een hoog frequente trilling in de auto, en dan met name in het stuur en versnellingpook. Je ziet het niet maar het is gewoon na een half uurtje al vermoeiend voor mijn handen. Bij hoger motor toerental wordt het erger en dan vooral merkbaar bij hogere snelheid. Als ik de koppeling intrap is het nauwlijks aanwezig (ook als ik de motor dan op toeren hou). Nou zit er wel een kleine geschiedenis aan vast:
In februari is de motor stuk gelopen (gebroken uitlaatklep met veel gevolgschade). Revisie motor erin gezet, gelijk ook de koppeling vervangen. Liep weer prima. Na 1000 km heb ik hem een beurtje gegeven en toen oa olie-, lucht- en brandstoffilter vervangen. Moet ik wel zeggen dat ik in mijn haast vergeten was de nieuwe brandstoffilter te vullen dus moest een minuutje droog starten, zullen de injectors niet leuk hebben gevonden, maar na de beurt liep die nog prima. Heb inmiddels alweer 7000-8000 km erop zitten met deze motor. Vervolgens is de geleiding van linker voorremklauw vast gelopen (hoeveel shit kun je hebben?), dus van de sloop dat deel van de remklauw gehaald (niet een hele klauw dus) en gefixed en daarbij ook alles gereviseerd van de voorklauwen.
En volgens mij is het probleem met de trilling er sindsdien. Heb de remmen nog eens voor de zekerheid gecontroleerd maar niks vreemds te vinden. Motorsteunen zien er ook nog prima uit. Iemand een goede tip waar ik verder kan zoeken?
Alvast bedankt.

Geplaatst door

roel78 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als ik het zo lees denk ik toch aan de remmen. Wellicht is je remschijf ook scheefgetrokken door de hitte toen de oude remklauw vastzat. Bij luchtgekoelde schijven (zit er bij jou ok neem ik aan) komt dat kromtrekken helaas wel vaker voor.

PetervdW 0

15 jaar

De remblok zat niet tegen de schijf klem, hij kwam er juist niet meer tegenaan. Ik voel het ook niet tijdens het remmen dat de schijven krom zijn. En als ik de koppeling in trap is de trilling vrijwel geheel weg. Maar ik zal de remmerij nog eens controleren, kijken of er wat mis is.

roel78 0

15 jaar

Ik denk aan toch motorsteunen of aandrijfassen.
Is het getril meer als je gas geeft?

ricky 10
badge

15 jaar

Ik weet niet hoe hoogfrequent je trillingen zijn. Maar een uitlaat die niet netjes in rubbers hangt maar op 1 of andere manier toch qua metaal rechtstreeks contact maakt wil ook wel eens dergelijke verschijnselen geven. Heb ik zelf ook een keer gehad helemaal van achteren toen. Ik heb toen gezocht tot in bevestiging van nummerbord, maar bleek to ophanging uitlaat te zien. Ietsje draaien bracht toen soelaas.

PetervdW 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.