hebben deze motoren problemen ? wat zijn eventuele knelpunten en waarop te letten bij aankoop.
mijn voorkeur gaat uit naar een quattro omdat ik in de duitse eifel woon en daar hadden we afgelopen winter toch ca 5 maanden sneeuw. Is dus een duitse auto en vraagprijs is net geen 10000 euro.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
alex
helaas kennen deze motoren een paar problemen, metname aan de nokkenassen althans het type van voor 2002 laat in 2002 is deze constructie aangepast en behoort het nokkenas probleem tot het verleden tijd, ondanks dat een 2,5 in combinatie met een automaatbak een goede keus lijkt zijn, zou ik hier vanaf zien. tiptronic automaatbakken zijn in de regel zorgenkindjes en lopen nogal eens stuk. mijn voorkeur gaat in dit geval uit naar een 6 schakelbak daar is niks mis mee... zuinig is dit motortype niet, zeker niet in combinatie quattro hou rekening met een verbruik van 1:10
ben je opzoek naar een zorgeloze A6.. zoek dan in de bouwjaren 2003
paul,
Idd wat Paul zegt is volledig correct. Bijkomende wil ik hier nog aan toevoegen dat de A6 (ook die van na 2003) nogal eens last hebben van stofhoezen van de homokineet die scheuren. Voor de rest, zeer fijne auto's...
succes
18 jaar
Paul / Fredo
hoe zit het dan met de 2,4 benzine uitvoering uiteraard ook een quattro ? Of een 1.9 tdi ?
18 jaar
[quote=alex207]Paul / Fredo
hoe zit het dan met de 2,4 benzine uitvoering uiteraard ook een quattro ? Of een 1.9 tdi ?[/quote]
je zou een 2,4 benzine uitvoering kunnen overwegen ook wel in de bouwjaren 2000/2002 die motoren doen het prima.. weinig tot geen problemen.. je wordt wordt wel aandeelhouder bij shell... hij lust meer meer dan jou ALEX daar wordt je niet vrolijk van.
nu zal ik me wel op glad ijs bevinden? maar ik zeg het lekker toch [url=http://imageshack.us][img]http://img504.imageshack.us/img504/5486/...[/img][/url]
een 1,9 tdi rijdt ongeveer het zelfde als een 2,5 tdi...... maar dan op de HANDREM ze zijn niet vooruit te trappen tenminste niet in dit motortype.. aceleratie van 0 tot 100 in een snipperdag, niet doen! niet kopen! daar krijg je op de langeduur spijt van..[url=http://imageshack.us][img]http://img504.imageshack.us/img504/4127/...[/img][/url]
paul,
dank voor de info,heb nog wat rondgestruid op het internet. Benzine uitvoeringen zal ik maar vergeten (rij 28000-35000km jaar) dus diesel is en blijft het interessantste alleen zitten de bouwjaren vanaf 2003 nog behoorlijk in de prijs maar nog altijd gunstiger als nederland ;) ;)
18 jaar
[quote=alex207]dank voor de info,heb nog wat rondgestruid op het internet. Benzine uitvoeringen zal ik maar vergeten (rij 28000-35000km jaar) dus diesel is en blijft het interessantste alleen zitten de bouwjaren vanaf 2003 nog behoorlijk in de prijs maar nog altijd gunstiger als nederland ;) ;)[/quote]
hou er rekening mee: voor 10.000,- euro koop je in de regel niet veel bijzonders, althans een instapmodel, kaal en zonder quattro, wil je een mooie frisse A6 quattro bj 2002 die zitten nog altijd rond de 16/17000,- euro..
paul,
Hey mensen,
nog even een klein opmerking over de vorige motoren die je daar zei... 2.4, dan zal je inderdaad stevig in je beurs moeten tasten om de benzine te betalen, zeker als je van plan bent om meer dan 25 000km per jaar te rijden. Pas op, deze motoren rijden wel zeer aangenaam hoor.
Over de 1.9TDi ben ik wel iets possitiever als Paul. Ik vind dit toch een zeer aangename motor hoor. Maar oké, ik geef toe, het is ook een kwestie van gewoonte. Iemand die jaren in een 2.5TDi rijdt, moet je niet ineens in een 1900'tje plaatsen. Rijd gewoon eens met die 1.9TDi. Weet wel niet of deze wagen in combinatie te verkrijgen is met Quattro en dat zou ik persoonlijk ook afraden (zo super sterk zijn deze wagens ook niet. 2.5 is beter geschikt voor quattro, maar daar hangt natuurlijk ook een prijsplaatje aan!!)
Succes bij de aankoop
Frederik
18 jaar
[url=http://imageshack.us][img]http://img146.imageshack.us/img146/7206/...[/img][/url]
hier heb ik zelf een poosje in gestuurd... dan kom je in zoiets een 2,5 TDI quattro automaat (225PK ABT) bj 2002 vol opties oa leer, verkocht voor 18250,- maar wel een hele frisse.
paul,
Mooie auto Paul,
de velgjes ken ik van ergens... Staan ook onder mijn nieuwe A6.
18250,- is nu nog niet te veel hoor! Zeker voor zo'n auto!
Frederik
18 jaar
Dag Paul,
Bedoel je met het type 2.5 TDI van voor 2002 het oude model? Vanaf half 2001 heeft de A6 namelijk een facelift gehad, herkenbaar aan zichtbare uitlaat en chroome omlijsting om tellers.
Is het bekend of de tiptronic bak toen ook onderhanden is genomen? Misschien zou het raadzaam zijn om te kiezen voor de Multitronic. Deze is helaas alleen niet leverbaar met quattro.
Arjan
[quote=akonijn]Dag Paul,
Bedoel je met het type 2.5 TDI van voor 2002 het oude model? Vanaf half 2001 heeft de A6 namelijk een facelift gehad, herkenbaar aan zichtbare uitlaat en chroome omlijsting om tellers.
Is het bekend of de tiptronic bak toen ook onderhanden is genomen? Misschien zou het raadzaam zijn om te kiezen voor de Multitronic. Deze is helaas alleen niet leverbaar met quattro.
Arjan[/quote]
praat je over echt oud, dan praat je over de audi 100 deze is in 95/96, overgegaan in de naam A6.
facelift (2001) was voornamelijk optiek.. technisch is er zo goed als niks veranderd.
paul,
Nee praat niet over hetr A6/100 model. Bedoel het model van voor 2002. Toen zijn de motoren toch ook veranderd? oa 155/163PK ipv de 150PK TDI en multitronic.
Weet je of er in de 180PK quattro TDI versie ook iets is verbeterd ivm de duurzaamheid?
Arjan
Weet je of er in de 180PK quattro TDI versie ook iets is verbeterd ivm de duurzaamheid?
Arjan
quote
kwa duurzaamheid viel er niks aan toe te voegen dat is bij audi ook nooit het punt geweest, de motoren opzich zijn zo goed als identiek enkel beknepen in de software.. enkel de quattro versie heeft een dubbel uitlaatsysteem.. verder is er technisch totaal niks veranderd...
paul,
Optie betreffende verbruik bij de benzinemotoren zou een lpg installatie zijn. Heeft iemand hier ervaringen met een lpg installatie bij de 2.0 en 2.4 motoren (2002).Lpg is in duitsland nl vrij van extra belating men betaald gewoon de benzineprijs dus ca 150 eurootjes jaarlijks.
18 jaar
Moi,
Al eens aan de Volvo XC 70 gedacht?
Groet,
Bert.
18 jaar
[quote=alex207]Optie betreffende verbruik bij de benzinemotoren zou een lpg installatie zijn. Heeft iemand hier ervaringen met een lpg installatie bij de 2.0 en 2.4 motoren (2002).Lpg is in duitsland nl vrij van extra belating men betaald gewoon de benzineprijs dus ca 150 eurootjes jaarlijks.[/quote]
als je zuinig wilt wilt rijden ALEX moet je niet in een grote audi gaan rijden, dat begint al bij het onderhoud. zo'n auto moet je passen in de portomonee.. anders komt het niet goed.
paul,
U heeft gelijk, maar zelf was ik van mening dat audi in dezelfde catagorie valt als bmw en mercedes ;) ;)
Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven betreffende autokeuze type en merk het is maar net wat je wil. Benzine lpg of diesel feit is dat met een bepaalde brandstofkeuze een besparing het gevolg kan zijn vandaar de vraagstelling lpg installatie bij audi.
18 jaar
[quote=alex207]U heeft gelijk, maar zelf was ik van mening dat audi in dezelfde catagorie valt als bmw en mercedes ;) ;)
Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven betreffende autokeuze type en merk het is maar net wat je wil. Benzine lpg of diesel feit is dat met een bepaalde brandstofkeuze een besparing het gevolg kan zijn vandaar de vraagstelling lpg installatie bij audi.[/quote]
ALEX.. ik kan je één ding zeggen, koop nou iets goeds iets waar je later geen spijt van krijgt.. neem geen audi op LPG, dat komt niet goed die motoren lenen zich er niet echt voor. later vaak altijd gezeur en kost bakken geld.. en zakdoeken vol tranen...''niet doen'' gewoon een fijn dieseltje zoeken. doe jezelf niet te kort.
paul,
dat zijn nou antwoorden waar je iets mee kan. we zoeken verder.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar