Audi A6: vermogenverlies

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi

hallo,

ik had deze vraag nog eens gesteld audi 2.5 tdi automatic met km stand honderd en nog iets weet niet juist
had in eens vermogen verlies llm vervangen en uitlaten lezen bij dealer daar zeggen ze van turbo druk of de turbo defekt maar ik heb de auto gisteren gereden, op nutraal gaat boven de 3 duizend toeren je maakt en test rit je staat weer stil op nutraal je geeft gas gaat niet boven de 3 duizend toeren moet je de auto stilzetten voor terug boven de 3 duizend te komen waar kan de fout liggen waar moet ik gaan beginnen




bedankt alvast,

gert3659

Geplaatst door gert3659 (335) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

antiekeradio (0), 17 jaar geleden

Is de auto rijdend uitgelezen?

Is bij vervanging van de LMM een wijziging in de elektronica aangebracht zodat de 'nagloei-fase' niet meer geactiveerd is?

beetje dom dat ze niet door hebben of het de turbo of de regelklep (N75) is die slecht is.

ik vermoed dat jouw motor in de 'noodloop' functie gaat zodra je boven de 3000 komt, dat is het enige wat weer opgelost wordt door af te zetten en opnieuw starten. dit zou duidelijk te zien moeten zijn tijdens uitlezen!

een mogelijke oorzaak van de noodloop is dat de 'variabele turbo geometrie' instelschoepjes niet meer soepel bewegen. Dit kan gebeuren door roetafzetting op het mechanisme. Hierdoor loopt de druk niet op (geen power) of hij loopt ineens veel te hoog op. als de druk te hoog oploopt gaat de regelcomputer ingrijpen om schade te voorkomen en zet de motor in de 'noodloop'. je turbo wordt dan praktisch uitgeschakeld en de power is dus ook ineens compleet weg.

vervangen van de regelklep of schoonmaken van de turbo zijn mogelijke oplossingen.

ga eens kijken op www.tdiclub.nl daar hebben ze een overzicht van mensen die je kunnen helpen een goede diagnose te maken (dmv VAG-COM)

Groetjes Wouter

gert3659 (335), 17 jaar geleden

antieker,

bedankt voor je snele antwoord maar als de auto rijdend uitgelezen is weet ik niet
maar als de auto binnen komt ga ik wel kijken wat je hier vertelt,


groetjes,

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

gert, dit goedje moet je even in huis halen.. SUPER!!!

https://dutchperformanceproducts.com/pro...

paul,

gert3659 (335), 17 jaar geleden

paul,

bedankt voor je antwoord maar ik wil dat eerst opspooren op fouten als ik dat ga vinden

groetjes,

gert3659 (335), 17 jaar geleden

hallo,

ik heb de wagen binnen ik denk dat de wastage kapot is want ik heb de buisje uitgetrokken geblaast en vacum gemaakt hij verliest lucht da hoorje,
die twee kleine pomjes langs de branstoffilter rechtse is van de wastage die maak vacum maar die linkse die gaat naar de egr klep die weet ik niet als die vacum of moet druk moet maken

groetjes,

antiekeradio (0), 17 jaar geleden

ook vacuum


de turbo heeft géén wastegate, maar een verstelbaar schoepenmechanisme. dit werkt verder vergelijkbaar alleen meer vacuum = meer turbodruk ipv andersom.



als je dus aan het slangetje naar de turbo zuigt, sist en lekt het? dan heb je een probleem want het membraam geval is niet los leverbaar!

gert3659 (335), 17 jaar geleden

antieker,

egr vacum bedoelje,

ja verstelbaar het maakt sist geluid, da ding is afgesteld als ik een nieuw haal is dat ook afgesteld en wat kost zo en ding

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=gert3659]antieker,

egr vacum bedoelje,

ja verstelbaar het maakt sist geluid, da ding is afgesteld als ik een nieuw haal is dat ook afgesteld en wat kost zo en ding[/quote]
is ''niet'' los verkrijgbaar.. slechts enkel compleet met de turbo. of even naar www.coendonkers.nl

paul,

gert3659 (335), 17 jaar geleden

paul,

ook niet bij de dealer, of gebruikt ook niet

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=gert3659]paul,

ook niet bij de dealer, of gebruikt ook niet[/quote]
zeker niet bij de dealer, daarom bewaar ik zoveel mogelijk oude turbo's puur om het vacuum gedeelte, helaas kan ik je op dit moment niet helpen aan dit onderdeel, anders met alle plezier. had je net 2 weken eerder moeten zijn toen had ik er nog 1

misschien is een gebruikte turbo nog een optie?

paul,

antiekeradio (0), 17 jaar geleden

of, zoals je al schreef;

"of even naar www.coendonkers.nl"

gert3659 (335), 17 jaar geleden

paul,

zou ik dat niet bij coendonkers vinden maar hoe heet dat stuk in echt

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=gert3659]paul,

zou ik dat niet bij coendonkers vinden maar hoe heet dat stuk in echt[/quote]
kweet niet of coen een los vacuum gedeelte heeft liggen, maar een complete turbo weet ik zeker.

paul,

gert3659 (335), 17 jaar geleden

paul,

zou ik de temperaruur voeler ook vernieuwen da zit langs de injectie pomp als ik goed gezien heb

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=gert3659]paul,

zou ik de temperaruur voeler ook vernieuwen da zit langs de injectie pomp als ik goed gezien heb[/quote]
tja.. je kunt alles wel gaan willen vernieuwen maar is het nodig? is ie stuk?

paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.