close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi TT: Inhouden bij koude motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AJQ, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 132

Hallo... Ik heb n probleempje met de TT waar ik even niet achter kom.

Hij start koud en warm perfect en loopt super stationair. Als ik bij een koude start ga rijden dan na ongeveer 500m gaat de auto ineens inhouden! De eerste meters doet hij dit niet.

Hij houdt dan echt mega in en kanngas geven maar gebeurt niks en ineens schiet hij dan door zn toeren en heeft weer vermogen. Dit doet hij ongeveer 2 minuten en dan rijdt hij perfect en komt t probleem ook geheel niet meer terug, tot de motor weer echt koud is.

Het probleem is het ergste als rustig accelereer. Trap ik hem gelijk door vanaf koud dan houdt hij niet in(maar ja wil m natuurlijk rustig warm rijden). Op het moment dat hij zo inhoudt gaat hij bij een verkeerslicht ook mega bokken. Ook meen ik bij het schakelen erg overdreven en geluid te horen als ik de koppeling intrap, lijkt op de turbo die afblaast. Bij warm is dit geluid niet

Ik heb hem uitgelezen maar krijg geen foutcodes.

Iemand n idee?

Het probleem is plots gekomen

Geplaatst door

jnunen (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou de temp.sensor kunnen zijn,eerst uitlezen lijkt mij

jaker 0
badge

7 jaar

Ben nog niet echt verder met probleem...

Maar sinds vandaag eindelijk ross tech vcds geinstalleerd gekregen. Nu krijg ik wel 2 foutcodes! Omdat ik geen betaalde versie heb krijg ik geen extra info.

Ik ontvang (ook na wissen) de codes p0134 en p1116.

Zover ik krijg gevonden heeft t iets te maken met de lambda sonde. Maar ook evt de luchtmassameter. Ik herinner me nu dat ik de lmm heb getracht schoon te maken vanwege het hoge verbruik. Ik twijfel nu of de problemen hiervoor ook al opgetreden waren...

Wat is nu slim? Iemand ervaring met de 2 genoemde codes? Lmm vervangen? Lambda vervangen? Of beiden?

jnunen 0

7 jaar

Omschrijvingen voor de foutcodes zijn te vinden op de site van gerrit speek: http://gerritspeek.nl/vag-com_foutcodesl...
Beide foutcodes hebben met de lambdasonde te maken. De verwarming van de sonde heeft een onderbrekeing.
Ofwel een kabelbreuk, danwel sensor defect.

oldford 0
badge

7 jaar

Vandaag een nieuwe lambdasonde geplaatst. Wel een universele waarvan ik de kabels moest verbinden.

De foutcode p1116 is nu verdwenenen maar de foutcode p0134 blijft terug komen (oxygen sensor no activity)

De auto houdt nunniet meer in lijkt. Maar stationair voel ik m wel n stuk meer bokken dan voorheen..je ziet stationair de naald ook meer bewegen(lichtjes max 20 tpm denk ik) rosstech zegt wel dat stationair stabiel is.

Kan dit met de universele lambdasonde te maken hebben? Of moet een lambdasonde nog n soort van inrijden cq inleren

jnunen 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.