Audi 100 1989: ke-jetronic geeft te veel benzine

Bouwjaar: 1989

Probleem met de Audi 100 , bouwjaar juni 1989 2.0 L 85 KW Motor type RT , met KE -Jetronic.

Auto sloeg iedere keer af , na lang wachten kon er weer gestart worden. Toen hij bij mij in de garage kwam wou hij alleen blijven lopen bij ongeveer 3000 toeren
Wij hebben de bougies er uitgehaald , de cylinders staan vol met benzine
Wat kan hiervan het probleem zijn??

jaaphospers

Geplaatst door jaaphospers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jos_br.5982 (0), 21 jaar geleden

Als eerste proberen het co terug te draaien en anders eerst de temperatuurgever controleren en zonodig vervangen.

Rick9756 (0) PRO, 21 jaar geleden

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de stift die onder uit de spinnekop steekt blijft hangen, hij is er wel uit te trekken met een tang maar gaat zwaar. Tot nu toe heb ik de spinnekop telkens vervangen maar misschien is het mogelijk met reinigingsmiddel de spinnekop weer gangbaar te krijgen, geprobeert heb ik dit nog nooit. Of de stift vastzit is eenvoudig te testen door de zekering van de branstofpomp te zoeken en op de kant van de pomp aan te sluiten op 12V. Als de luchtplaat in de K-jetronic unit omhoog wordt gelicht gaan de injectors spuiten, dit geeft een zoemend geluid. Zoemt het continue dan zit de stift waarschijnlijk vast.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.