voor de apk/roetmeting moet de motor binnen 2 sec op max toerental komen. hij doet dit pas na 2.4 sec. ook tijdens het rijden/optrekken is hij te traag. Wie weet een oorzaak en wat is er aan te doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo, vertel even wat in het kort waneer dit begon...? dan weten we wat meer en kunnen we andere dingen uitsluiten...!! of zijn er al fouten uitgelezen...??
dat de auto traag is dat zou de luchtmassameter kunnen zijn.!! (meestal altijd) maar dat zul je moeten vaststellen..! ( meten is weten ) en hoe staat het met het luchtfilter..? en het brandstof-filter..?? kijk dat eerst even na..!! kijk ook de vacuum slangen ( kunnen gescheurd zijn ) naar op de drukdoos op de turbo.. daar kun je( zo ) bij.. maar ik weet niet of jou dat zal gaan lukken...? maar kijken kan géén kwaad.....!!
maar als ik dit zo lees dan ruikt het naar wat onderhoud..!
paul,
Het trage reageren op het gaspedaal doet ie nu al een aantal weken. Bij de meting bleek dat ie tot 4000 toeren langzaam komt en dan snel doorschiet naar de 5000, alsof dan pas de turbo inkomt. Filters zijn nieuw, nog geen fouten uitgelezen. Kan de turbo ook vervuild zijn?
20 jaar
tja. hij is eigelijk altijd vuil. en hoe staat het met de vacuumslangen...? ( zijn ze wel goed ) probeer maar eens een nieuwe luchtmassameter..!! ik weet wel voor 95% dat daar het euvel zit..!! luchtmassameters kun je soms slecht meten of dan wel echt goed uitlezen..!!! vaak heb ik er een paar liggen die ik dan even probeer..!! en vaak is het dat..! euvel,
paul,
Hoi Paul, je kan met de meetblokken op vag com de spanning van een luchtmassameter aflezen. Hiermee voorkom je "gokwerk"en bespaar je tijd. Ik heb dat ooit gehad..dus door schade en schande. Ik weet helaas de referentiewaarden van de meters niet meer maar het is zo te controleren met een defecte en goedwerkende unit of je moet de officiele fabriekshandleidingen hebben.
die lucht massameters zijn niet goed uit te lezen.. ja als ze helemaal stuk zijn dan wel...!! ik heb genoeg nieuwen liggen..! ik meet al niet eens meer..! zet er even één op dan weet ik het direkt....!!
paul,
wel met de vag test kast die geeft aan wat hij moet hebben en wat hij meet. dit is in de 3e versn. bij 3000 toeren moet het 850 zijn en is het meestsl onder de 700 maar eigenlijk is die onder de 800 ook al stuk
Het was inderdaad de LMM, probleem opgelost!
20 jaar
hallo,
wat wietse zegt is ook waar maar het probleem is denk ik nu wel goed bekent bij audi dat ik er gelijk al een nieuwe op zet.. ik lees die dingen al helemaal niet meer uit kan er net zo snel een nieuwe op zetten..!
vandaar,
gr,
paul,
ja maar dan heb je wat gegok dan heb je het op papier.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar