Hallo,
Ik heb sinds gister het probleem dat ik trillingen in mijn koppelingspedaal voel.
Het is de ene keer meer als de andere keer. De koppeling slipt niet, tijdens rijden merk
ik er niets van. Als ik met lopende motor (zowel rijdend als stilstaand) het kopp.pedaal iets (bv. een centimeter)
intrap, dan voel je al de trilling (ik denk vd motor). Als ik bv. rijdend schakel, en ik trap de koppeling
in, dan voel je in het begin een wat zwaardere trilling, en dan even niets en vlak voordat het kopp.pedaal
helemaal op de grond is voel je weer een wat zwaardere trilling.
Ook hoor je soms een wat licht-aanlopend/licht-rammelend geluid onder de auto vandaan komen als de
auto gewoon stilstaat. Dit verdwijnt dan weer na een paar keer intrappen vh kopp.pedaal, en later kan het weer terug zijn.
Ook bij optrekken vanuit stilstand tijdens het op laten komen vh kopp.pedaal voel je wat trilling, en trekt
de auto heel licht wiebelend/schokkerig op.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
In ieder geval bedankt alvast voor de info.
Mvg,
bas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk een probleem met de drukgroep (maakt onderdeel uit van de koppeling) is op afstand zo weinig van te zeggen. hoogst waarschijnlijk zit de koppeling er aan te komen.
paul,
Dat zou minder leuk zijn...
Wat ik overigens al heel lang heb,
is dat wanneer je gewoon rijd, en het gas los laat,
dat de auto dan niet altijd soepel vaart mindert,
maar dat dit weleens wat schokkeriger gaat...
zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben?
Mvg,
bas
17 jaar
[quote=bas943]Dat zou minder leuk zijn...
Wat ik overigens al heel lang heb,
is dat wanneer je gewoon rijd, en het gas los laat,
dat de auto dan niet altijd soepel vaart mindert,
maar dat dit weleens wat schokkeriger gaat...
zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben?
Mvg,
bas[/quote]
schokkerig verloop waneer je gewoon rijd, en het gas los laat heeft niets met de koppeling te maken. is waarschijnlijk een andere storing mogelijk een vervuilde gasklep, vaak de gevolgen van achterstallig onderhoud.
paul,
Paul,
Ik hoor zojuist dat het ook een versleten motorsteun-rubber zou kunnen zijn...
dit zou misschien ook weer meer logisch zijn ivm de trilling die ik voel als ik het koppelingspedaal
heel iets intrap... je voelt dan de trilling vd motor in het kopp.pedaal.
Zou dat volgens jou ook kunnen?
Mvg,
bas
17 jaar
Ik zie overigens dat jij een bedrijf hebt...
indien het idd de koppeling/drukgroep zou zijn,
en dit vervangen moet worden, wat zou dat ongeveer
kosten incl. vervangen?
bas
17 jaar
[quote=bas943]Ik zie overigens dat jij een bedrijf hebt...
indien het idd de koppeling/drukgroep zou zijn,
en dit vervangen moet worden, wat zou dat ongeveer
kosten incl. vervangen?
bas[/quote]
mocht de koppeling slecht of mankementen vertonen, dit laat ik even in het midden, dan zijn de kosten koppeling orgineel compleet Sachs incl montage 535,-
paul,
Ok,
En imitatie-onderdelen?
Of is dat kwalitatief een stuk minder...
Ik hoor toch regelmatig dat origineel en imitatie vaak het enige verschil het merk op de doos is...
Mvg,
bas
17 jaar
[quote=bas943]Ok,
En imitatie-onderdelen?
Of is dat kwalitatief een stuk minder...
Ik hoor toch regelmatig dat origineel en imitatie vaak het enige verschil het merk op de doos is...
Mvg,
bas[/quote]
voor imitatie moet je een deur verder, ik doe het goed of liever niet. klink misschien hard, maar ik lever enkel goed werk af en daar sta ik dan ook voor. hoop dat je daar begrip voor hebt.
paul,
Een "goedkope" koppelingsset (gereviseerd) wil nogal eens voor problemen zorgen na montage.
Compleet trillen van de hele aandrijfunit bij het laten opkomen van de koppeling is een hele bekende kwaal.....
Monteer gewoon GOED spul omdat je er slecht bij kunt.....
17 jaar
Ok,
Daar heb ik uiteraard begrip voor,
alleen weten monteurs toch vaak wel wat het verschil is tussen imitatie en origineel?
bas
17 jaar
Jawel, maar die kijken OOK vaak naar de winstmarge op zo'n onderdeel......
17 jaar
[quote=bas943]Ok,
Daar heb ik uiteraard begrip voor,
alleen weten monteurs toch vaak wel wat het verschil is tussen imitatie en origineel?
bas[/quote]
ervaring is een optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan. door de jaren heen weet ik inmiddels wel wat ik wel en wat ik niet moet monteren om langduur te kunnen garanderen, en zeker als het gaat om een koppeling, een slecht functionerende koppeling is ergenis nr 2. met banden op nr 1
paul,
ok,
duidelijk.
bedankt voor de info en ik laat van mij horen.
17 jaar
Wat overigens raar is,
is dat het euvel er ineens was...
dus niet langzaamaan/geleidelijk meer en meer...
bas
17 jaar
[quote=bas943]Wat overigens raar is,
is dat het euvel er ineens was...
dus niet langzaamaan/geleidelijk meer en meer...
bas[/quote]
even in de gaten gaan houden.
paul,
Nou,
Het was de koppeling/drukgroep.
Deze is nu vervangen en dat is goed.
Echter toen ik wegreed deed mijn brandstofmeter raar.
Bij optrekken en door de bocht gaan valt de naald helemaal naar leeg...
Nadat ik wat had getankt geeft verspringt de naald iedere keer van leger naar voller...
Dit gaat niet geleidelijk, maar vespringt vrij vlot naar een ander pijl.
Als de meter naar leeg is gesprongen, dan gaat het pijl geleidelijk aan weer naar het juiste niveau.
En 1 dag later viel mijn snelheidsmeter uit. Toerenteller werkt wel.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik ga sowieso terug naar de garage, maar wat info van te voren kan geen kwaad denk ik.
Iig bedankt voor de info alvast.
Mvg,
bas
17 jaar
Is verholpen,
een stekker zat er niet in...
MVg,
bas
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar