Auto heeft geen vermogen meer. Foutcode: ondergrenswaarde laadrukregeling niet bereikt. Klepje tegen schutbord en luchtmassameter reeds vernieuwd. Vacuumslangetjes gecontroleerd en geen lekkage gevonden. Hoe controleer je nu het makkelijkst de turbo?.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://imageshack.us][img]http://img296.imageshack.us/img296/5770/...[/img][/url]
laatdruksensor G71 controleren / uitwisselen waarschijnlijk zit hier het probleem.
paul,
Zojuist vernieuwd maar geen resultaat. Nu hebben wij ook een vacuumpompje op de slang van de ERG klep gezet, zit geen lek in maar klep beweegt niet. Wat als de EGR vastzit?.
[quote=w11884]Zojuist vernieuwd maar geen resultaat. Nu hebben wij ook een vacuumpompje op de slang van de ERG klep gezet, zit geen lek in maar klep beweegt niet. Wat als de EGR vastzit?.[/quote]
dat de EGR klep vast zit is alleen maar mooi. op het algemeen is het zo dat juist de regeklep blijft hangen (geopende stand) waardoor de auto niet alleen overmatig rookt maar ook nog eens vermogen verliest..
paul,
Zojuist de turboslang vlak voor inlaatspruitstuk losgehaald en als je dan de motor start en gas gaat geven begint die toch behoorlijk te blazen dus dat duidt toch wel op een werkende turbo of is dat te eenvoudig.
[quote=w11884]Zojuist de turboslang vlak voor inlaatspruitstuk losgehaald en als je dan de motor start en gas gaat geven begint die toch behoorlijk te blazen dus dat duidt toch wel op een werkende turbo of is dat te eenvoudig.[/quote]
ben je toevallig in het bezit van software bv vagcom ?
paul,
kun je door middel van vacuum het stangetje aan de turbo ook goed bewegen ? stangetjes willen nog wel eens minder gangbaar zijn.
paul,
Ja, die beweegt gewoon goed.
dan rest je even niet anders dan rijdend een log te maken dmv software. dan wordt het al snel duidelijk waar het probleem zich bevind.
paul,
Turbodruk komt niet boven de 1500 milibar bij het vragen van vol vermogen tijdens het rijden. Waarde van de luchtmassameter komt niet boven de 500 maar die is nieuw. Wij denken toch dat de turbo niet goed werkt(pas veel te laat). Wat denk je?.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar