Ben na alle tevredenheid in bezit van een audi 80 2.3 avant op lpg.
Alleen nu doet zich 2 tal probleempjes voor
bij koude motor en gasgeven houdt de motor sterk in,(maar stikt niet)er is alleen mee te rijden indien het gaspendaal heel rustig wordt ingedrukt.
Na 500 meter is het probleem over.
Nu doet dit probleem zich alleen voor op LPG ,en wanneer het buiten erg vochtig is.(tijdens het bovenvermelde probleem overschakelen op benzine = probleem opgelost)
Ik zelf dacht aan een zwakke bougie vonk,en heb de rotor en verdelerkap vernieuwd ,heeft het probleem niet opgelost.
moet nog wel de kabels controleren op lekstromen
Het 2e probleempje is dat als de motor op lpg loopt er in de bestuurders ruimte een zoemend geluid hoorbaar is welke af en toe optreed tussen de 1000 en 2000 toeren ,daarboven valt het geluid weg,(maakt niet uit of je met de wagen stil staat of
aan het rijden bent
Als ik vervolgens de wagen overschakel op benzine is het geluid weg.
Dacht zelf aan de brandstofpomp maar deze heeft een ander geluid en is goed hoorbaar buiten de auto.
Heeft iemand hier ervaring mee ??????.
Ik hoor het wel
Alvast bedankt
Peter.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,
peter zit er een necam in..?
paul,
hoi Paul,
Inderdaad een necam G3 installatie
Peter,
20 jaar
hoi,
ik denk dat het in jou gasmengstuk zit deze vertonen nog wel eens slijtage dit om dat er speling op de stangetjes komt en daar is deze gas install, gevoelig voor.
het lullige is dat deze niet meer te koop is ( echt necam )
maar mocht deze slecht zijn dan heb jij bingo.
ik heb er nog één splinternieuw in de doos.
maar kijk maar eens naar die stangetjes die aan de gasklep zitten.
paul,
Paul,
Zorgt deze "speling op de stangetjes" voor de nodig resonatie = meer geluid ?????
Peter,
20 jaar
hoi,
het zou kunnen want de afstelling is dan weg,( komt precies bij deze necam )
dat overmatig brommen zou de brandstofpomp kunnen doen.?
praten we wel over g3 gezien het bouwjaar..?
anders klopt mijn uitleg niet.
paul,
Paul,
Installatie is volgens een gasbouwer G3 eind 1993
Vanaf de verdamper gaat er een gasslang naar de gasmengstuk (aansturing d.m.v.electr.signaal)welke deze weer verdeelt naar de 5 cylinders
Onder de afwerkplaat achter het stuur is de verwerkingeenheid van de gasinstallatie geplaatst, welke uitgelezen kan worden (is mijn verteld)
Is het mogelijk om het gasmengstuk uit elkaar te halen, wat te doen om de stangetjes te bekijken ??.
Peter,
20 jaar
hoi,
als er g3 op zit hebben we geen stangetjs ( gelukkig )
kijk waar al de slangetjes heen gaan.. daar in dat huis zit een plunjer,
deze kan vervuilt zijn. of gaat stroef
maar als je er geen kennis van hebt ga dan even bij een lpg specialist naar binnen voordat je onnodig kosten gaat maken.
paul,
Jammer jammer, een Necam tweede generatie gassysteem, met gasluchtmenger en EFI4 stuurapparaat kan nooit, zoals de naam al zegt een G3(derde generatie) gassysteem zijn.
Het zoemen onder het dashbord is waarschijnlijk je relaisbox. Vaak veroorzaakt door ingebrande contacten in de box of slechte massa. De problemen die 's-ochtends aantreft zijn waarschijnlijk te wijten aan een te rijk mengsel of idd speling op je stelhevel. Je kan misschien proberen de puntboutjes (inbus 2mm) aan te draaien. Overigens zijn de componenten, stelhevels en kogelkopjes nog steeds bij Necam, thans Teleflex GFI geheten verkrijgbaar. Je moet alleen de juiste persoon weten.
hoi,
dit vermoeden ik al dus geen g3
ook dan zijn deze niet tekrijgen heb al zo vaak gebeld ze zijn echt op. ( zeggen ze...? )
paul,
Nou is dit systeem als je niet veel kijk op hebt best gecompliceerd. Ik zou je Dave Bakker in Wormerveer willen aanraden. In jouw omgeving is hij de oudste met ervaring met dit type autogassysteem0
Wat heb je nodig Paul?
hoi,
ik niks ik heb nog gelukkig een compleet nieuwe liggen in de doos die kon ik toen... nog kopen.
die dingen waren toen niet goedkoop.
paul,
Dus toch geen G3 gasinstallatie ??? (niet alle gasinbouwers hebben dus verstand van zaken)
Waaraan is een G3 installatie overgens te herkennen ??
Heb je eventueel een telefoon nummer van Dave bakker in wormerveer (ik werk daar namelijk dus lekker in de buurt)
Het brommen is helaas geen relais.
het andere probleem lijkt inderdaad op een te rijk mengsel
maar waar nu alleen nog zoeken wat dit veroorzaakt
Ik ga aankomend weekend even kijken.
Iedereen alvast bedankt.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar