Bij een 2.0 E motor (ABT) gebeurt het 1 op de 10 keer dat wanneer je tijdens het rijden bv voor een stoplicht komt en de koppeling intrapt dat de motor uit gaat.
Meestal zie je de toeren rustig teruglopen naar 900 maar soms schiet hij naar beneden en gaat de motor uit.
Verleden jaar alle electriche kabels, bougies, verdeler etc. verwisseld.
3 maanden geleden door de dealer de distributieriem + spanner vervangen.
Misschien heeft dit er mee te maken, maar de motor temp. blijft erg lang laag terwijl de kachel wel direct warm wordt.
Voor de rest loopt de motor prima, allen vrij duur (1 op 6 a 7)
op gas.
Wie weet waar ik het zoeken moet?
BVD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,
kijk een op de inlaatspruitstuk. daar bevind zich een verbinding
tussen het spruitstuk en het gasklephuis, kijk hier eens of het rubber niet van elkaar is.
dan trekt hij daar valse lucht weg..
paul,
waarschijnlijk is het co gehalte te laag!
is de auto onlangs apk gekeurd?
20 jaar
Hallo,
bedankt voor de reactie's en het meedenken.
2 jaar terug het rubberblok op het spruitstuk verwisseld, deze is nu heel.
Pas door een erkend bedrijf het gas laten nakijken en afstellen en ook bij de APK geen problemen met de Co waarde.
Het vreemde blijft dat het soms gebeurt, normaal zie je de toeren netjes en rustig teruglopen naar 900 en soms schiet hij dit voorbij naar 0 en is de motor af.
Als ik hem start, slaat hij wel direct weer aan en loopt verder als een zonnetje.
Hoorde ook iemand zeggen dat het aan de Puldown ?? doos ligt.
Geen idee wat dit is en of ik het goed schrijf.
Gr. G. Marsman
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar