close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: minder trekkracht/ trilling bij stationair

Bouwjaar: 1996

Hallo allemaal,
Ik ben al 6 mnd bezig om de oorsprong van de storing van mijn auto te vinden maar dat wil maar niet lukken. nar verschillende audi dealer gegaan, maar kunnen niet vinden. Sommigen kunnen niet eens (na proefrit) merken dat er iets mankeert aan deze wagen.
De problemen zijn:
-inhouden, minder trekkracht
-trillen bij stati......draai
-meer benzineverbruik
brommerig motor op de snelweg en trage reactie bij het gasgeven

foutcode 0561 (mengseladaptie) aangegeven, maar dit zegt niet voldoende volgens de garages.
Ik heb :
-lambdasonde vervangen
-luchtmassameter vervangen
-benzinefilter en bougies vervangen
-bougiekabels vervangen
maar niets veranderd.
Deze klachten waren eerst paar dagen om de 2 maanden, en nu is dat continu.

!!! Tijdens het vervangen van de motor-olie merkte de monteur op dat de gebruikte olie te dun was en dit waarschijnlijk door olie die slechte kwalitet heeft. Zegt dit jullie iets?
Alvast bedankt voor de reacties , v.g

Geplaatst door

Enrico2710 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi, enrico


betreft dit een 1.6 ( 101 pk ) motorcode ADP,


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

1.8 (125 pk) motorcode ADR,

Enrico2710 0

19 jaar

Het is een 1.8 motor(125 pk) P. Kelder. Ik weet het echt niet meer hoe nu verder.

Enrico2710 0

19 jaar

De mengseladaptie is dus tot het eind aangepast, het zou makkelijk zijn om te weten wat de adpatiewaarden nu zijn, dat wil zeggen moet hij meer brandstof toevoegen of juist minder.
Wat is de co waarde, wat voor spanning geeft de lambda sonde af?
Er is i.i.g. een probleem met je mengselverhouding, heb je al naar je bougies gekeken of het probleem veroorzaakt wordt in 1 cilinder (bv lekkende injector) of dat het een algemeen lucht of brandstof probleem is?
Heb je voldoende brandstofdruk, zit er benzine in de olie (stijgt het olie pijl)?
Helpt het afdichten van je actieve koolstoffilter iets?
Zomaar wat ideeen om te proberen.

richard9681 0

19 jaar

dag Richard,
-co waarde is normaal zegt (de verschillende garages en auidi dealer)
-bougies zijn pas vervangen
-Olie pijl is normaal (altijd op 85-90, niet hoger en niet lager
-betreft brandstofdruk weet ik nog niet, ik heb volgende week woensdag afspraak bij de dealer. Ik zal ook de luchtmassameter en de lambda sonde laten meten. Moeten we ook iets zoeken bij de motor temp. sensor?
Aantal maanden geleden heeft een monteur gemerkt dat de olie opvallend dun was. Zegt dit jouw iets richard?

Enrico2710 0

19 jaar

Het is inderdaad belangrijk dat de koelvloeistof temp. die de ecu aangeeft wel ongeveer klopt.
Dat de co waarde goed is wil niet zeggen dat de ecu geen gekke dingen moet doen om deze waarde goed te houden, belangrijk is te kijken naar de O2 intergrator dat ie niet meer dan 15% afwijkt van de nulstand. Dat kan al heel veel over het probleem zeggen.
Belangrijk is om even goed te kijken naar de bougies, als er een zwart is duidt dat op een slechte verbranding in die cilinder en dat kan de hele regeling beinvloeden.
Dunne olie laat bij mij in dit geval geen lampje branden, maar het lijkt me wel verstandig om de motor met de voorgeschreven olie soort te vullen.
Problemen met de lmm verklaren geen trillingen en bromgeluiden.

richard9681 0

19 jaar

bromgeluiden, trillingen en vermogensverlies zouden wel kunnen duiden op een defecte bobine.

maar dan zou je wel verwachten dat het probleem zich constant voordoet....


al met al een vreemd probleem.


suc6

blijegeit 0
badge

19 jaar

Mondje van de carterontluchting onder de inlaatbochten, achter de dynamo, waar hij over gaat van zwart kunstof in rubber slang scheurt nog al eens kapot aan de onderzijde. Dit geeft valse lucht die de luchtmassameter niet meet, maar waar de lambdaregeling op corrigeert. Hierdoor loopt deze ten opzichte van het gemeten luchtmassgetal uit zijn kaderwaardes vandaan dan kan ie gek gaan doen.

Defecte bobine ga je zien; klopsensors geven aan dat er verbrandingen niet deugen of missen. Is ergens een veld in vag-com waar je de misfires uit kunt lezen, gebeurt het frequent genoeg genereert hij er een storing op.

s6

audia4 0
badge

19 jaar

hallo enrico


sorry dat ik zo laat reageer!! dit vanwege de enorme drukte op dit moment..

idd, controleer net wat harry aangeeft! ook de brandstof opvoer pomp ( brandstof druk ) is een zeer gevoelig onderdeel bij deze motoren...


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Hoi,

Ik heb precies het zelfde probleem, ben je er al achter wat het nou is? Het is echt een beroerd probleem. De audi dealers kunnen bij mij ook niets vinden

mvg Rik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.