Heb dit probleem al een tijdje met mijn s3.
Bij warm of koud maakt het niet uit .
Bij het weg rijden gaat ie inhouden bij 3000 rpm , dan stotterd ie en ploft in de uitlaat.
Als je eenmaal op snelheid bent en de gaspedaal rustig en geleidelijk intrap is er geen probleem dan gaat ie als een trein.
Bij elke versnelling is het dezelde reactie.Op de snelweg bij een inhaal poging dan houdt ie heel erg in en stotterd ,ploffen ,maar bij een beetje bij beetje de gaspedaal in te drukken zijn de symptonen minder daarna gaat ie normaal.
Starten bij koud en warm geen probleem.Stationeren doet ie ook perfect netjes.Geen bijgeluiden, olie altijd op pijl ,koelvloeistof ook.
uitgelezen met vagcom geen enkele storingen.
Om het probleem te lokaliseren is al diverse onderdelen al vervangen en gecontroleerd.
4 nieuwe bobines.
Nieuwe N75 klep.
Nieuwe hydraulische klepstoters.alle twintig.
Nieuwe hydraulische kettingspanner.
Nokkenas sensor al uitgewisseld met een andere gebruikte.Geen verbetering.
Alle slangen traject al gecontroleerd.geen scheuren en lekken gevonden.
Uitlaat traject al gecontrleerd geen verstoppingen.
De turbo ook al gecontroleerd en gedemonteerd.niks aan te zien.potje met stangetje beweegt ook makkelijk.
Nieuwe brandstof filter.
Nieuwe lambda sonde.Voor de catalisator.
Nieuwe luchtmassa meter.
Nieuwe bov.
Nieuwe filter in de carterpan.
Alle o-ringen bij injectie sproeier zijn al vervangen.met de benzine druk regelaar.
Carter ontluchting al gecontroleerd.alles is in orde.
Gasklep al schoongemaakt en in basis stand.Geen effect.
Ben nu ten einde raad .Weet het niet meer wat het kan zijn.
Las nog ergens over de druksensor bij lucht inlaat en bdp sensor dat deze misschien ook kan zijn .
Maar ben niet zeker van .Hoe kan je deze sensoren testen?.
Allen alvast bedankt voor het meedenken.
maarten
Heb al veel gezocht op het net maar nog geen 1 met de oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de timing van de distributie-riem al gecontroleerd??
Wat is de benzinedruk op het moment van de storing??
Timing is al gecontroleerd.Heb ook gelijk een nieuw tandriem setje gemonteerd maar rijdt nog steeds het zelfde.
Benzine druk nog niet gemeten.moet een gereedschap nog voor kopen.
maarten
13 jaar
Hallo,heb de benzine druk nog niet kunnen meten.Heb iemand nog een idee wat het anders ook zou kunnen liggen ?.
alvast bedankt.Maarten
13 jaar
Hallo volkswagen1802.
Heb vandaag de benzinedruk gemeten.
Bij stationeren 950 rpm is het 2,5 Bar.
Onder het normaal rijden 2000 rpm is het 3,0 bar.
Bij het snel acceleren waarbij hij inhoud en ploft blijft de druk netjes op 2,5 bar.
Bij testen door het slangetje van de drukregelaar te demonteren komt de druk op 3,0 bar.
Bij stilstaand en door gas te geven vanaf stationeer stijgt de druk van 2,5 bar naar 3,0 bar.
Is dit normaal alllemaal wat ik heb gemeten.
Alle test gedaan hoe het hoort via elsawin.
Maarten
13 jaar
Hallo Paul.
Jij misschien die mij uit de brand kan helpen.
Weet namelijk niet meer waar ik verder moet zoeken.Ben ook al bij de dealer geweest en uitgelegd wat er allemaal al aan gedaan
is.Ze hebben ook vier uurtjes aan de s3 gewerkt .maar Zelfs zij komen niet uit.
Hoop voor een oplossing hier.
Mvgr maarten
13 jaar
Benzinedruk lijkt mij niet in orde.
Bij 2000rpm rijden heb je 3 bar. Als je dan gas geeft (en de druk in het spruitstuk oploopt en dus ook de benzinedruk moet oplopen) zakt deze.
Als de motor turbo druk begint te leveren zou je een nog hogere druk moeten krijgen (3 bar + actuele turbo druk).
Ofwel druk rgelaar defect of een te kleine brandstofopbrengst.
Meet de brandstofopbrengst. Beste na de drukregelaar.
oldford,Weet je misschien de echte druk wat de benzine pomp moet geven bij mijn s3.
kan het nergens op terug vinden.Ben bezig geweest met meten,komt op een vermoeden dat de benzinedrukregelaar de druk niet ophoud
tot een stabiele 3 bar.Heb een drukmeter aangesloten op de benzinepomp en die 3,5 bar druk aangeeft.
is dit juist.maarten
13 jaar
Vaak staat de nominale druk (druk met slangetje los c.q. motor uit) op de regelaar.
Staat er een nummer op? Dan is het ook wel terug te vinden.
Wat er op zou moeten zitten is: Bosch 0280160507, VDO X10-740-002-003. Volgens mij is dat 3,0 bar nominaal.
Je kunt druk meten. Wat gebeurt er als je een heel klein beetje druk op de vacuum aansluiting van de regelaar zet?
Wordt de druk dan hoger?
Je zei: Bij het snel acceleren waarbij hij inhoud en ploft blijft de druk netjes op 2,5 bar.
Dit is echt je probleem. Als je gas geeft (zonder turbo druk) moet je 3.0 bar hebben. Met turbo druk nog meer.
hallo,bedoel je dat ik lucht op de vacuum aansluiting van de regelaar in moet spuiten?.
Als ik het slangetje van de drukregelaar waar er vacuum op zit tijdens stationeren afhaal gaat de druk naar 3 bar.
Met het slangetje aangesloten tijdens stationeren geeft ie 2,5 bar.
Als ik gas geef zonder turbo druk met slangetje aangesloten krijg ik 3 bar.
Ik ga dat uitproberen van de drukregelaar.Om er luchtdruk op te zetten.Kan ik zo testen of mijn druk regelaar stuk is ??
maarten.
13 jaar
Ja, zo test ik ze altijd door er druk op te zetten. Turbo doet dit tijdens hard rijden ook. MAAR wel heel voorzichtig, dus niet meer dan ongeveer 1 bar.
Ik sluit een turbodrukmeter aan om de overboost te zien en kijk dan op de benzinedruk meter voor de verhoging.
Basisdruk 3,0 plus 1 bar overboost moet 4,0 bar benzinedruk geven.
Rijdend in de auto moet je dezelfde waardes zien. Bij 0,5 bar overboost moet de benzinedruk dus 3,5 bar zijn.
Rest kun je zelf wel uitrekenen.
Hallo oldford ,
Heb de laatste test nog niet kunnen uitvoeren.Was vergeten te zeggen dat er ook een tik geluid onder de kleppen deksel vandaan komt.
Het zou misschien kunnen dat alles met elkaar te maken hebben.
Effe alles op een rijtje.
Het eerste probleem begon met inhouden en ploffen waarna een paar weken erna de tik ook erbij kwam.
Motor tikt bij warm of koud .
Bij snel acceleren houd ie in en ploft bij warm of koud .
Het tikken is er niet altijd.Bij gas geven en loslaten begin ie te tikken waar na vijf minuten weer ophoud en verder stil stationeerd.
Het klinkt precies alsof een stoter zich weer opvuld ,of de hydraulische kettingspanner.
Bij gasgeven word de tik niet harder maar versneld mee met de toerental.
Er zit al nieuwe stoters en kettingspanner op en een oliepomp.
Gisteren ook al weer geflusht met forte maar zit geen verandering in.nieuwe olie en filter in .5w30 longlife.
Olie druk gemeten koud 4 bar.
Olie 80 graden warm 1.5 bar.stationeer.
Bij 2000 rpm met warme motor 4.5 bar.
Aan de oliedruk zou het dus niet liggen.
Zou het kunnen dat deze problemen mischien te maken heb met de kleppen die niet goed open of dicht gaat.
Zou het in de cylinderkop zitten .
Ik heb nog een goeie gebruikte kop liggen van een audi tt bam motor .Zou deze passen op mijn apy motor.
Zijn er verschillen tussen deze twee cylinderkoppen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
misschien een oproep aan PAUL KELDER.wat denk jij paul.
maarten.
13 jaar
Maarten
Je hebt al zoveel uitgesloten, waarom is er nog geen lektest (compressie meeting gedaan) ??
Gr. paul
Hallo paul,
Hier eindelijk weer een update.Compressie test nog niet uitgevoerd,maar is mij nog gelukt om een filmpje op youtube te zetten
in verband met het geluid.Verder moet nog een gereedschap regelen om de compressie test te doen.
Filmpje staat op youtube als ´ Audi S3 tik in motor ´.
http://www.youtube.com/watch?v=JMWk3a6B4...
13 jaar
Zit je katalysator niet (gedeeltelijk) verstopt?
Geen enkele storing in het geheugen?
Staan de nokkenassen wel op tijd ten opzichte van elkaar?
Gr Erik
Erik2819 Alvast bedankt voor je reactie.
Bij verder zoeken kwam ik erachter dat mijn turbo olie lekt bij het asje aan de inlaat zijde.Rechts voor intercooler zit nat van olie.
Zou dat het probleem kunnen zijn ? .Katalisator moet ik weer gaan demonteren om te controleren of die nu wel verstopt zit door het olie lek
van de turbo.Auto rookt niet en verbruikt geen olie.Olie peil blijft goed(wel raar).Koelvloeistof verbruikt ie ook niet.
Uit gelezen met vagcom ,geen storingen aanwezig.
Nokkenassen had ik gecontroleerd of ze wel goed staan,maar ik merkte dat ie wel een beetje verschild dat.
Als ik de krukas op bdp zet ,zie ik de uitlaat nokkenas (dus precies op de markeerpunt)wel op tijd zitten ten opzichte van de krukas.
Maar als ik naar de inlaat nokkenas kijk zie ik die wel een drie milimeter naast de markeer punt zitten.
Zou dat misschien mijn probleem zijn ? .Voor het demonteren had ik ze gemarkeerd op de ketting en tandwiel.Waarna alles weer gemonteerd werd op die positie.
maarten
13 jaar
Hallo.
Hier een update van de bevorderingen.
Na veel info verzameld en moed toch maar de cilinderkop gedemonteerd.Die was in orde.
Toen de carterpan er onderuit en daarna de zuigers.Alle vier zuigers in orde.(geen schade te zien)
MAAR bij verdere inspectie kwam ik erachter dat bij 1 cilinder , een verticale groef was .
Later bleek dat ik een circlip mist van zuiger nr 1.Wat bleek dat in het jaar 2005 er een nieuwe drijfstang door de
dealer was geplaatst waarbij toen de circlip is vergeten te monteren.Ik heb toen al die tijd er mee gereden.
Tot in 2008 dat tik geluid er bij kwam.De zuiger pen ging al die tijd tegen mijn cilinderwand aan schuren tot dat die
een diepe groef maakte en daarna de nieuwe drijfstang krom sloeg .
Bij verder zoeken naar het circlip in het blok en carterpan nergens te bekennen.
Bij elke onderhouds beurt de olie altijd door een zeef en
magneet halen om metaal delen op te sporen.Meestal helemaal schoon van metaal deeltjes.
Dat geluid kwam dus van een kromme drijfstang in kombinatie met zuiger die dan tegen mijn cilinder tikte.
Dealer gebeld en die zei dat zoiets kan gebeuren en ´sorry we kunnen geen garantie meer geven ´.(tijd is verstreken).
Dus voor mij geen dealer meer die aan mijn auto sleuteld.
Ik had toen in 2005 geen garage om te sleutelen.Heel jammer.Maar nu gelukkig wel.
Ben nu nog bezig om een ander cilinderblok (gebruikte)te reviseren met versterkte drijfstangen.
Ik voeg hierbij een foto van de schade aan cilinder 1 als het me lukt.
Maarten
12 jaar
Na lange tijd , hier weer een update.
Mijn s3 rijd alweer twee weken rond.Alles is goed verlopen tijdens de revisie.
Gebruikte onderblok is gehoont,versterkte drijfstangen gemonteerd,vier nieuwe zuigers inclusief ringen en alle lagers vervangen van het
onderblok.
Cilinderkop ook gereviseerd.sealtjes vervangen .de rest was allemaal in orde.
Motor draait weer als nieuw en klinkt netjes rustig.
Het tik geluid kwam dus van twee kromme drijfstangen.
1 van cilinder 1 en de andere van cilinder 3.
Zuiger nummer 3 ging ook aan mijn oliesproeier tikken.
Zo dat is het probleem met het getikt hierbij opgelost !!.
Het INHOUDEN en PLOFFEN is er helaas nog steeds aanwezig.
Heb nog luchtdruk op mijn benzinedruk regelaar gezet van 1 bar ,maar de druk aan de benzine meter veranderde niet.
Die bleef lekker op 2,5 bar staan.
PRECIES WAT OLDFORD MIJ ADVISEERDE OM TE TESTEN.
Moet ik hiervan concluderen dat mijn benzinedruk regelaar defect is ?.
Als ik een nieuwe koop , heb het effect op mijn vermogen door een hogeredruk te kopen.
Bijvoorbeeld van 4 bar ,in plaats van origineel 3 bar.
Wat zijn julie ideén hiervan.Regelaar defect ?
maarten
12 jaar
Test met druk op de regelaar moet je wel uitvoeren met een draaiende brandstofpomp.
Als de pomp niet loopt heb je geen verandering. Liep de pomp dan is de druk te laag.
2,5 bar is overigens ongeveer de druk bij stationair. Liep de motor tijdens de test?
Zo ja, dan moet je al 3 bar krijgen bij het loshalen van het slangetje.
Vroeger kreeg je nog wel 3 bar in die situatie (16 juni 2011).
Vraag is dan: drukregelaar defect (waarschijnlijk) of pomp die het niet kan opbrengen?
Daarvoor knijp je heel voorzichtig de retour na de regelaar dicht. De druk moet dan oplopen.
Of opbrengst meten van de pomp. Hoeveel cc in 30 seconden.
Je hebt een originele drukregelaar nodig met de originele druk.
Een 4 bar zou eventueel kunnen, maar dan MOET de computer geremapped (gechipd) worden, anders wordt het mengsel te rijk.
Sorry oldford,
Ik maakte een foutje met mijn uitleg over de test in het bericht eerder.mijn excusses hiervoor.
Hier de correcte testuitslag.
Met het slangetje eraf bij stationeer krijg ik wel 3 bar.
Slangetje aangesloten bij stationeer krijg ik 2,5 bar
Slangetje aangesloten bij gasgeven 4000 rpm loopt ie op naar 3 bar en niet verder.
Slangetje eraf en 1 bar lucht druk inblazen op het aansluitstuk blijft de druk op 3 bar.
Als ik het retour slangetje voorzichtig dichtknijp loopt de druk wel op.(motor stationeer)
Wat denk je ? maarten
12 jaar
Drukregelaar.
1 van de meest standaard artikelen bij VAG. Zit op tig motoren.
Vandaag nieuwe drukregelaar gemonteerd en toch geen verbetering.
Zou het toch de benzinepomp zijn?.
Heb de druk gemeten als ik de motor uitzet,dan loopt de druk terug
Van 3 bar naar 0 bar.
Dat is voor de drukregelaar.
Als ik de druk meet op de retourslang heb ik 0 bar.
Ik weet het niet meer.
Iemand suggesties.maarten
12 jaar
Hard terug lopen van druk na contact uit is meestal een defecte brandstofpomp - intern lek.
Ga ik er van uit dat je al gezocht hebt naar externe lekken.
Meet eens opbrengst. Retour na drukregelaar los en maatbeker/emmer er onder.
Dan de pomp een 1/2 minuut laten lopen, zonder dat de motor loopt.
Goedenavond ,
Na lang onderzoek is er eindelijk het probleem toch achterhaald.
Het inhouden en ploffen kwam toch door een te lage benzinedruk tijdens acceleren.
Afgelopen woensdag een tweedehands brandstofpomp compleet met vlotter aan beiden tanken gekocht(120.00 km gedraaid) voor een prikkie.
Ook nog origineel audi.
Auto rijdt nu nog geweldig als nieuw.
Geen inhouden en ploffen meer.Ben heeel blij mee.
Bij vol acceleren loopt de benzine druk op naar 4,5 bar hoe die hoort te gaan en de oude pomp was de internklepje versleten.
HIERBIJ KAN DIT TOPIC AFGESLOTEN WORDEN !!
IEDEREEN BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN en jij ook OLDFORD!!
MVGR MAARTEN
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar