Audi A4-Avant: motor loopt op 5 cil

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi

ik heb dus een a4 2.5 tdi van 2005 met 120 kw.
hij loopt stationair wat rommelig, ze lopen niet alle 6 mooi mee!
ook heeft de auto te weinig vermogen bij het optrekken!
als hij koud is wil hij iets mooier op 6 lopen.
nu heb ik hem zelf al aan de computer gehangen!
maar er zaten geen storingen in!
ook het verstuifer beeld heb ik bekeken via de computer die is ook gewoon netjes!
nu heb ik gehoord dat bepaalde motoren van audi problemen hebben gehad met de nokkenas weet iemand hier misschien het fijne van! en kom ik voor zoiets nog in aanmerking van een terugroepactie!

mvg erik

superikkie

Geplaatst door superikkie (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Nokkenas problemen in dit bouwjaar is verleden tijd.... Het klepmechanisme is nu voorzien van rolletjes ipv slepers, dat gaat goed.

Gr. paul

superikkie (0) PRO, 15 jaar geleden

ok ik zal voor de zekerheid toch ff klepdeksel eraf pakken!
maar asl dat het niet is wat kan het dan wezen?

superikkie (0) PRO, 15 jaar geleden

nokkenassen zijn idd gewoon goed!
maar dan nog de grote vraag waarom gaat hij soms op 5 cil lopen?
dit is vaak naar het vragen van veel vermogen wat hij dus ook nog eens mist!

grtz erik

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=superikkie]nokkenassen zijn idd gewoon goed!
maar dan nog de grote vraag waarom gaat hij soms op 5 cil lopen?
dit is vaak naar het vragen van veel vermogen wat hij dus ook nog eens mist![/quote]
Loopt de motor werkelijk op 5 cilinders ? of denk je dat ?

Gr. paul

Touareg2002 (0) PRO, 15 jaar geleden

Rookt de wagen bij leegloop?
Controleer eens op lucht in brandstofcircuit.

Touareg2002 (0) PRO, 15 jaar geleden

Nokkenassen goed????
Kan je wel in contact brengen met iemand waarvan de motor van zijn A4 bwj 2006 in frut gedraaid is doordat de nokken die losgekomen zijn van de nokkenas.
Deze persoon is daar niet zo gelukkig mee.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Touareg2002]Nokkenassen goed????
Kan je wel in contact brengen met iemand waarvan de motor van zijn A4 bwj 2006 in frut gedraaid is doordat de nokken die losgekomen zijn van de nokkenas.
Deze persoon is daar niet zo gelukkig mee.[/quote]
Onder los komen versta ik iets anders dan versleten nokkenassen.... Een nokkenas kan ook breken, ook dan draai je een motor in de frut.

Gr. paul

superikkie (0) PRO, 15 jaar geleden

ik had idd van dat probleem met de nokkenassen gehoord!
de oude sleten in, en de vernieuwde met rolletjes kon er een breuk in de nok ontstaan!
dus de problemen met de nokkenassen zijn kennelijk nog geen verleden tijd!
maar die zijn bij mij goed!
maar als de auto warm is gaat de motor echt onregelmatig lopen (op 5 a 5.5 cil).
wat je met leegloop bedoelt weet ik niet maar de auto rookt in geen geval!
lucht in brandstof cirquit ga ik morgen wel even controleren!
de d-riem heeft de vorige eigenaar laten vervangen, zou hij misschien van tijd kunnen staan! nokkenastandwielen zitten er konische op toch?

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=superikkie]zitten er konische op toch?[/quote]
Inderdaad... zonder blokkeer-gereedschap tandwielen niet lossen van de nokkenassen.

Gr. paul

Touareg2002 (0) PRO, 15 jaar geleden

Met leegloop bedoel ik stationair toerental.
Blauw roken kan dan duiden op lucht of eventueel een cilinder met compressieverlies.
Naar mijn mening kan een slechte timing van pomp of distributie ook dergelijke fenomenen veroorzaken.
Als dan recent de distributie vernieuwd is,kan het misschien wel raadzaam zijn eens in die richting gaan te zoeken.
Bij koude motor is er inspuitvervroeging,wat misschien er voor zorgt dat de motor dan goed draait,maar die extra vervroeging is weg bij warme motor en dan zou dit fenomeen kunnen kunnen optreden.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

pomptiming controleren moet in de basisstand 2 graden na bdp p/m 2 staan . staat deze goed dan vrees ik voor de motor ecu

Hans4045 (0) PRO, 15 jaar geleden

2 massa vliegwiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.