hallo,vandaag verdeelpomp terug gehaald laten reviseren.
ingebouwd alles klaar maar startte niet.
uitgelezen en geeft volgende foutmelding weer (starten motor geblokkeerd door startblokkering p1570)
static-geen indicatie op display.
gaf vier foutmeldingen maar drie krijg ik gewist en deze dus niet iemand raad? alvast bedankt. grts
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofpomp maakt onderdeel uit van de wegrijblokkering dus als je andere electronica op je pomp hebt dan moet deze aangepast worden aan de wegrijblokkering.
Gr Erik
hallo erik ,en hoe gaat dit in zijn werk hoe moet je dat doen?
alvast bedankt renaat.
12 jaar
Je moet de pomp aanpassen aan het motorregelapparaat/wegrijblok. en hiervoor moet de dealer normaal gesproken online met de fabriek.
Volgens mij zijn er ook wel mensen die het met de vag-com kunnen maar ik weet niet of je dan een pincode oid nodig hebt.
hoi,heb net nog even de wegrijblokkering uitgelezen en daar zijn geen foutcodes in te vinden!
kan het nog ergens anders aan liggen?
ik heb wel een keer het contact opgezet toen er geen pomp op zat,om de wagen in zijn neutraal te zetten om deze te kunnen verplaatsen. weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben lijkt me wel vreemd omdat ik de andere codes wel kan wissen behalve de p1570
12 jaar
Type 2002 hoeft de pomp niet worden aangepast aan het motorregelapparaat.
Is het brandstofsysteem goed ontlucht ?? De pomp ontlucht niet zelf.
Gr. paul
hoi paul,kan ik die auto gestart krijgen terwijl die foutcode aanwezig is?
ik heb de aanvoerslang op een kruik met diesel aangesloten en dan gestart terwijl ik de terugloop heb opengedraaid.
na enige tijd starten geen effect ,uitgelezen gaf vier foutcodes, gewist maar die 1570 blijft erin.
12 jaar
Indien een foutcode gerelateerd = aan de wegrijblokkering zal de motor niet aanslaan en niet van brandstof worden voorzien.
Gr. paul
en hoe moet ik dit oplossen?
heeft het te maken met dat ik het contact heb opgezet terwijl er geen pomp opzat?
of waar moet ik de oorzaak gaan zoeken? grts renaat
12 jaar
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17...
foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regelmodule Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
du Motorsteuergerät gesperrt
en Engine Start Blocked by Immobilizer
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
De motor start, maar slaat onmiddellijk weer af
Mogelijke oorzaken:
Geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
De motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
De ECU is onjuist
De ECU krijgt geen stroom
Startblokkering defect of er zit een fout in
De sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren
Mogelijke oplossingen:
Pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
Check stroomvoorziening op de ECU
De ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.
Extra info:
Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu. (Voorbeeld, engelstalig)
12 jaar
hallo,nog even alles op een rijtje.
pomp gedemonteerd,laten reviseren terug gemonteerd.
foutmelding p1570 niet te wissen.
dus auto start niet,naar audi garage gebracht,pomp ingelezen,ontlucht,start, maar valt direct terug uit.
opnieuw ingelezen,met zelfde resultaat.
geeft nog steeds foutmelding p1570,in garage kunnen ze niet meer doen dan programma volgen.
nog iemand een mogelijke oplossing?
zou het kunnen dat ze bij revisie bedrijf verkeerde elektronica geinstalleerd zouden hebben en daarom startblokkering niet te wissen is? mvg renaat
12 jaar
Is je probleem al opgelost??? Wij hebben identieke foutcode met Seat na lange stilstand met platte batterij.
hallo,ja mijn probleem is ondertussen helemaal opgelost.
in de garage hebben ze tot driemaal toe moeten inlezen om de pomp terug aangepast te krijgen via audi.
de timing van de pomp hadden ze dan weer niet afgesteld maar het probleem was niet opgelost!
weer verder gezocht en dan tot de pijnlijke ontdekking gekomen dat de auto op een cilinder geen kompressie had.
dus intussen heb ik de auto helemaal losgehaald,beide koppen laten vlakken,nieuwe kleppen,stoters en kapjes gezet.
tuimelaars ook nieuw uiteraard.dus ook alle dichtingen vervangen en terug gemonteerd.
draait nu weer prima en start zonder probleem en zonder rook!!!
ik zou je aanraden om eerst je startonderbreking eens te controleren.
tenminste als je dezelfde foutcode hebt als ik had?grts renaat
11 jaar
hallo, nog even vermelden dat deze zaak opgelost is en de oplossing reeds vermeld werd op 20 december 2012.
dus deze mag dicht!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar