Goeidag,
Deze multitronic bak schok een beetje bij rustig wegrijden en probeert als het ware te schakelen...
Moeilijk uit te leggen...
Bij vlot rijden op snelheid is er geen probleem..
geen foutcodes...
Wat zou dit kunnen zijn???
mvrgr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vraag eens na bij een dealer maar zit er mij iets in mijn hoofd van de lamellen om te bouwen van 6 naar 7greetz
Zitten er ook geen foutcode's in de motorcomputer?? Zijn die er wel dan kan dit invloed hebben op de bak.
als hij dribbelt bij het overschakelen dan is het bij max 3 jaar en 150000km max nog een coulance. vraag bij de dealer de code van de bak dan weet je meer. het is meen ik de derde versnelling die dat doet . dan word er een drum met 7 lamellen geplaatst. maar kijk dus eerst of het dat type is
Ik had hetzelfde probleem.
Door Nederlandse dealer diagnose laten stellen. Conclusie was dat er een compleet nieuwe (gemodificeerde) automatische bak in moest. Kosten: 5.600,00.
Bij een Duitse dealer een second opinion gevraagd. Deze adviseerde reparatie. Kosten: 1.500,00 tot 2.500,00. Besloten om dit maar te doen. Echter men had ook wel eens goede resultaten gehad met het spoelen van de versnellingsbak. Aangezien deze meer dan 300,00 kostende exercitie t.b.v. de reparatie toch uitgevoerd moest worden, dit maar eens eerst laten uitvoeren. Aanvankelijk was er slechts een zeer lichte verbetering te merken. De dealer had ook het idee dat het probleem niet opgelost was zodat we besloten de reparatie maar te laten uitvoeren.
Echter na enkele honderden kilometers gereden te hebben was het probleem (zonder de reparatie), opgelost. Nu enkele weken later schakelt de auto nog steeds goed.
De vernellingsbakolie moet elke 60.000 km vervangen worden. Deze termijn niet overschrijden was het advies.
Ik hoop voor je dat dit een oplossing is. Heeft mij veel geld bespaard.
P.S. Ik moet de Nederlandse dealer nog ´bedanken´ voor hun diagnose. Heb ik nog redelijk fors moeten betalen ook.
16 jaar
Ga er maar vanuit dat de bak aan het overlijden is. De ketting en de poulies slijten op elkaar in, en de hydraulische regelkleppen van de ECU willen graag stuk gaan. Ook is de koppeling een zwak punt wanneer hij nog niet omgebouwd is.
Heb er net weer een revisie opzitten, schakelt weer superfijn, maar kost wel 3350 euro (incl. BTW).
Advies: ga niet zelf lopen klooien, maar breng hem naar een bedrijf die er verstand van heeft.
Gr. Kevin
[quote=audia4v6]Echter men had ook wel eens goede resultaten gehad met het spoelen van de versnellingsbak. Aangezien deze meer dan 300,00 kostende exercitie t.b.v. de reparatie toch uitgevoerd moest worden, dit maar eens eerst laten uitvoeren. Aanvankelijk was er slechts een zeer lichte verbetering te merken. De dealer had ook het idee dat het probleem niet opgelost was zodat we besloten de reparatie maar te laten uitvoeren.
Echter na enkele honderden kilometers gereden te hebben was het probleem (zonder de reparatie), opgelost. Nu enkele weken later schakelt de auto nog steeds goed.
De vernellingsbakolie moet elke 60.000 km vervangen worden. Deze termijn niet overschrijden was het advies.
Ik hoop voor je dat dit een oplossing is. Heeft mij veel geld bespaard[/quote]
Zo praat men altijd achteraf......................
Als je het probleem te pakken hebt, dan is de oplossing niet moeilijk.
Gr. paul
Het klopt ook wel dat een ruilbak een hoop geld kost, maar mijn ervaring in deze multitronic bakken is dat bij de ombouw van 6 naar 7 lamellen en een software update en een adaptie-rit , GEEN garantie is dat deze weer als nieuw is. Kan dus ook een dure gok zijn. Er is dan tegenwoordig wel wat meer delen te vervangen/leveren. maar voor al het goede en zeker een auto met wat meer km gelopen is een ruilbak vaak de beste oplossing, maar wel een dure.
Gr. Rene
Auto is inmiddels weg naar een revistiebedrijf in Haulerwijk... We wachten af...
Dag Jan je probleem zit hoogt waarschijnlijk in de lamellen koppeling van je automaat. Hier is inderdaad een modificatie op waarbij er een 7 lammellen koppeling geplaatst word en een software update uitgevoerd. Het probleem kan zelfs ook in de lucht massa meter zitten maar dat is alleen als ie echt heel licht schokt. Dit is overigens maar zelden het probleem.
De reparatie kost bij de audi dealer ongeveer 1600,- ex btw en bij de Automaten specialist "Euromatic" in Noord Brabant ongeveer 1250,- ex btw.
Helaas is het een duur geintje maar je zult er niet onderuit komen. Die Multitronic bakken is gewoon rommel, ik heb er zelf ook 1 en neem na deze nooit weer een andere Audi met multitronic automaat. Ik neem dan wel een quattro dan heb je een gewone automaat.
Succes
[quote=Chris en Pat]Ik neem dan wel een quattro dan heb je een gewone automaat[/quote]
Nog grotere bende, moet je zeker doen......
Gr. paul
helaas is buiten dat de bak automatisch schakeld hij ook automatisch overlijd.
Dag Paul, ik zie dat je dagelijks met VAG aan het werk bent en je zult dan zeker meer ervaring hebben met die multitronics dan ik maar mijn ervaring is dat bij de 7 Audi's met multitronic bakken er 5 problemen kregen in de afgelopen 1,5 jaar en in die zelfde tijd hebben we 10 Audi's met quattro aandrijving verkocht met automaat en die heb ik geen van allen terug gezien.
Ik heb voor deze auto ook een A4 3.0 quattro automaat (2001) gehad en dat reed geweldig, Nu heb ik een A4 cabrio 3.0 multitronic van 2003 en die geeft ook al weer problemen. Vandaar mijn visie op het Multitronic verhaal.
[quote=Chris en Pat]Dag Paul, ik zie dat je dagelijks met VAG aan het werk bent en je zult dan zeker meer ervaring hebben met die multitronics dan ik maar mijn ervaring is dat bij de 7 Audi's met multitronic bakken er 5 problemen kregen in de afgelopen 1,5 jaar en in die zelfde tijd hebben we 10 Audi's met quattro aandrijving verkocht met automaat en die heb ik geen van allen terug gezien.
Ik heb voor deze auto ook een A4 3.0 quattro automaat (2001) gehad en dat reed geweldig, Nu heb ik een A4 cabrio 3.0 multitronic van 2003 en die geeft ook al weer problemen. Vandaar mijn visie op het Multitronic verhaal.[/quote]
Geloof me.... blijf van die automaatbakken af. Het zijn stuk voor stuk ziekenhuizen, zo niet worden ze het wel. Indien je niets aan je beentjes mankeert?? neem een 6 handbak daar kan je weinig mee gebeuren.
Gr. paul
Geen andere optie als ik automaat wil blijven rijden???? Of word het dan een A3 met DSG bak?
Ik ben nogal verknocht aan Audi en wil niks anders als automaat rijden dussssss.
[quote=Chris en Pat]Geen andere optie als ik automaat wil blijven rijden???? Of word het dan een A3 met DSG bak?
Ik ben nogal verknocht aan Audi en wil niks anders als automaat rijden dussssss.[/quote]
indien je paul niet serieus neemt moet je het zelf maar weten.
Hoezo neem ik Paul niet serieus???
Ik vraag toch alleen om wat info of niet dan?
[quote=Chris en Pat]Geen andere optie als ik automaat wil blijven rijden???? Of word het dan een A3 met DSG bak?
Ik ben nogal verknocht aan Audi en wil niks anders als automaat rijden dussssss.[/quote]
Moet eerlijk zeggen, ben totaal geen automaatbak fan, zeker niet van Audi. Daar komt bij ik wil schakelen waneer ik wil.
Audi heeft momenteel een nieuwe bak de S- tronic maar weer afwachten wat ons daar mee te wachten staat.
Gr. paul
Hmmm, ok dat word inderdaad afwachten ja. Helaas liggen nieuwere audi's buiten mijn begroting dus kan ik nog mooi afwachten of de S-tronic zich gaat bewijzen. Ik rijd nu mijn 4e audi en vind het heerlijke auto's. Misschien moet ik dan toch een paar jaar overstappen naar een ander merk als ik automaat wil blijven rijden. iig bedankt voor je info Paul.
Gr Chris
[quote=johndoornbosch][quote=Chris en Pat]Geen andere optie als ik automaat wil blijven rijden???? Of word het dan een A3 met DSG bak?
Ik ben nogal verknocht aan Audi en wil niks anders als automaat rijden dussssss.[/quote]
indien je paul niet serieus neemt moet je het zelf maar weten.[/quote]
wat ik bedoel te zeggen is dat paul en ik een zee van ervaring hebben met dat spul en dat het over komt dat de bakken die bij een ander overlijden bij jou heel blijven, dat kan dan volgens mij alleen maar geluk zijn.
Chis
Succes.....
Gr. paul
Natuurlijk John, vandaar dat ik ook de info vraag omdat ik een Audi een geweldige auto vind. Ik wissel zeker ieder jaar van auto dus ben altijd aan het kijken wat de volgende word. En ik ben van mening dat je achter een 6 cilinder een automaat moet hebben.
Ik heb nu inmiddels handgeschakeld, automaat en multitronic achter een 6 cilinder gehad en daarbij is de automaat met quattro aandrijving het best bevallen maar als ik het goed begrijp kan ik maar beter een handgeschakelde 6 bak hebben of overstappen naar een ander merk als ik toch automaat wil blijven rijden....
Vandaar dat ik dus wat door vraag bij de specialisten...
Chris
2- massa vliegwiel?????
[quote=kadir]2- massa vliegwiel?????[/quote]
Heeft een automaatbak een vliegwiel....??
Gr. paul
Ja, soms. Maar dan wel in de vorm van een koppelomvormer.
[quote=johndoornbosch][quote=johndoornbosch][quote=Chris en Pat]Geen andere optie als ik automaat wil blijven rijden???? Of word het dan een A3 met DSG bak?
Ik ben nogal verknocht aan Audi en wil niks anders als automaat rijden dussssss.[/quote]
indien je paul niet serieus neemt moet je het zelf maar weten.[/quote]
wat ik bedoel te zeggen is dat paul en ik een zee van ervaring hebben met dat spul en dat het over komt dat de bakken die bij een ander overlijden bij jou heel blijven, dat kan dan volgens mij alleen maar geluk zijn.[/quote]
Raar, bij mij blijven dit soort dingen ook altijd heel, ik doe ook rustig een half miljoen km's met een koppeling.... Nee, ik rijd niet als een krant, de boel wordt echt niet ontzien. maar met verstand en gevoel voor techniek blijft het spul wel heel lang heel. Helaas rijden er genoeg lieden met 4 ringen als eerste bereider die de wagen zelf niet kunnen betalen, en hem na 3 jaar weer netjes inleveren. Deze kennen maar een stand, volgas; warm of koud, kan ze niet schelen.
In beginsel kun je er gerust van uitgaan dat de bakken van audi goed zijn en beproeft zijn. Zijn er echt gebreken die structureel zijn wordt het normaalgesproken wel opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar