close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: niet aanslaan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Dag mensen,er was net iemand hier waarvan de audi niet aanslaat,hij loopt 1 sec. en slaat gelijk weer af met reservesleutel idem dito,dit wijst op startonderbreker probleem,oftewel geen sleutel herkenning of transponder probleem.
Na een paar keer geprobeerd te hebben sloeg hij toch opeens aan,geen storingsmelding,ze zijn daarop direct naar de dealer gereden om dit niet nog eens mee te maken,die hebben de diagnose gesteld storing in het instrumentenpaneel waardoor de sleutel niet herkend word maar nu is ie gereset(90 euro) is weer inorde met de mededeling kan terugkomen,dan moet er een nieuw instrumentaneel in van 800 euro,tja wat moet je daar nu mee.
volgens mij kan dit niks met het instrumenten paneel te maken hebben want hij loopt toch ook zonder instrumenten paneel?? ik heb hem uitgelezen en inderdaad geen storingen,wat denken jullie hiervan,ik kan dit natuurlijk altijd even naar verotronics in eindhoven brengen of 2e hands erin maar dit kan hier toch niet aan liggen,of wel?

Geplaatst door

anoniem-1573996169 (0)

al 24 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat dit een typisch dealerverhaaltje is. Die willen graag zoveel mogelijk modules vervangen voor een heleboel centjes. Overigens had ik gisteren ook problemen met mijn A4 Avant uit 2003. Die wilde gistermorgen ook niet aanslaan. Dat lukte toch na 5 seconde. Daarna diverse malen gestart over de dag. Geen issues meer gehad.

Dead Silence 0

11 jaar

[quote=Dead Silence]Ik denk dat dit een typisch dealerverhaaltje is. Die willen graag zoveel mogelijk modules vervangen voor een heleboel centjes.[/quote]
Dealers werken onder het toeziend oog van de importeur en kunnen simpelweg geen andere weg inslaan.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

En het zit idd in het instrumentenpanel,daar zit de startonderbreker.
En net wat Paul al aangeeft,een dealer werkt onder het toeziend oog van de importeur en handelt daar ook naar.
Daar komt ook nog bij dat de meeste klanten de auto dezelfde dag weer terug willen hebben,vandaar vervangen.
Ook een dealer wil tevreden klanten en handelt daar ook naar.

primera p11 0

11 jaar

Dag Primera,startonderbreker zit in het instrumentenpaneel?dus als ik een ander instrumentaneel plaats zal hij niet aanslaan omdat het niet corrospondeerd met transponder?of tenminste de module daarvan.

Paul, dat snap ik, echter er is een groot verschil tussen objectiviteit en werken onder toeziend oog van de importeur. Nu ben ikzelf in bezit van een orginele VCDS apparatuur en samen met mijn (universele) garagehouder en fora hebben wij diagnoses kunnen stellen en vervolgens opgelost, met louter orginele onderdelen. Kosten zijn dan vaak honderden euro's, maar dat is iets anders dan bedragen tussen 1000 en 2000 euro voor hetzelfde (en "preventieve" / onnodige reparaties), en dan is het maar de vraag of het probleem ook werkelijk is opgelost. Proefondervindelijk vastgesteld bij de dealer. Ik denk dat jij hier als onafhankelijk VAG-specialist meer van weet dan ik. Mij zien ze er niet meer terug. (Gelukkig zijn er ongetwijfeld wel objectieve dealers) En dat heeft niets met geld, maar met de onzin die wordt uitgekraamd en de capaciteiten van sommige dealers., laat staan bedragen die gevraagd worden.

Dat heeft mij besloten zelf apparatuur te doen aanschaffen en de oorzaak zelf te achterhalen als er iets mis is met m'n Audi's. Zie het als een "opgelegde" hobby ontstaan uit voorgenoemde ergernis. De dealer is voor mij slechts nog een leverancier van orginele onderdelen.

En als dit dan de klanttevredenheid suggereert, onafhankelijk van het potentiele aanwezige "Eye of Sauron" van de importeur, dan heb ik toch een ander idee van de definitie hiervan.

@robbie10030: ik zal me eens verdiepen in je probleem. Sorry dat ik je met dit bericht niet verder help. To be continued...

Dead Silence 0

11 jaar

Ja Robbie,je slaat de spijker op de kop.
Er zijn wel bedrijven die je instrumenten paneel kunnen repareren,even googlen.

Dead silence,voor alles is wel wat te zeggen.
ik ken ook de universele die voor honderden euro's hebben verkloot en vervangen en wat uiteindelijk bij de de dealer met update van niks was opgelost.

ik hou altijd in me achterhoofd dat hoe jonger de auto,hoe meer succes bij de dealer.
De eerste drie jaar zou ik het onderhoud bij de dealer laten,sowieso al om de nodige updates en corrigerende maatregelen.
Aktie's waar een universeel niks van weet.
Daarna zijn de meeste updates en akties wel geweest en is de garantie in alle gevallen meestal wel verlopen.

primera p11 0

11 jaar

Hi primera11,

Met de laatste alinea ben ik het wel eens. Met een nieuwe auto zou ik ook even bij de dealer blijven i.v.m. updates, kinderziektes. Mijn Audi's komen van Pon occasions en een is daar ook nieuw vandaan gekomen. Maar desondanks heb ik toch zelf enkele "terugroepacties" moeten doorvoeren. Anyway....case closed :-)

Dead Silence 0

11 jaar

Case closed,even wachten wat er nou uitgekomen is bij de TS

primera p11 0

11 jaar

Er wordt met geen woord gerept over de ontvanger in het contactslot of het opnieuw inleren van de sleutels, dit wil ook wel helpen en kan door elke dealer/specialist gedaan worden. Een kapot dashboard met deze storing komt alleen bij de Seat Ibiza vaker voor. Ze kunnen het regelapparaat meestal eerst "vrij" maken zodat de klant verder kan rijden, kun je tenminste eens rusig kijken wat er fout gaat.

Jos.

jos_br 0
badge

11 jaar

Dag Mensen,ik heb hier een audi a3 die wil niet aanslaan,daar is pas mee bij de dealer geweest en die hebben hem weer aan de praat gekregen met de mededeling dat er een nieuwe instrumentenpanneel in moet,de auto heeft een hele tijd goed gelopen maar nu weer hetzelfde probleem nu is er een mogelijkheid om de startonderbreker uit te schakelen en ben je van dit probleem af,ik heb de nieuwe launch diagun x-431 kan ik dit hier mee uitschakelen ik ben nog niet op de hoogte van alle functie's van dit apparaat dus als iemand mij wil helpen heel fijn,kan ook per direct mail alvast bedankt

Ik vind het sowieso van de zotte om domweg een heel instrumenten paneel te gaan vervangen. Je gaat toch ook niet een hele uitlaat vervangen omdat er een lambda sonde defect is?!?

Of zie ik dit weer te zwart/wit?

[quote=www.hadecom.nl]Je gaat toch ook niet een hele uitlaat vervangen omdat er een lambda sonde defect is?!? Of zie ik dit weer te zwart/wit[/quote]
Wat je doet is een mechanisch onderdeel vergelijken met een elektronisch onderdeel.
Dat maakt een wezelijk verschil....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Dat snap ik, maar maakt de startonderbreker dan deel uit van de print van het instrumenten paneel, of is het een losse module?
Laat ik het dan zo stellen: als een geheugenmodule van mijn computer defect is ga ik echt niet een heel moederbord vervangen. Tenzij die geheugenmodule op het moederbord is vastgesoldeerd.

[quote=www.hadecom.nl]maar maakt de startonderbreker dan deel uit van de print van het instrumenten paneel[/quote]
Inderdaad, dit is namelijk het geval.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.