Oliedrukalarm in display
Onderste oliedruksensor losgekoppeld bij oliefilter om te kijken of deze het was, geen reactie
Begreep dat er nog een 2de oliedruksensor is in de kop? Waar zit deze,
Groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ok niemand verstand van oliedruk dus ok
Zou ik voor de zekerheid een oliedrukmeter op aansluiten en werkelijke oliedruk gaan meten.Vanaf daar verder zoeken als oliedruk ok is.
7 jaar
oliedruk is gemeten die is oke
7 jaar
Weet de dealer het niet?
7 jaar
Geen beschadigde bedrading?
Volgens mij heeft hij maar 1 sensor voor de oliedruk,daar deze z,g dynamisch gecontroleerd wordt,
in combinatie met het motortoerental .
Deze schakelaar werkt precies tegenovergesteld aan een gewone oliedrukschakelaar,d.w.z. bij te lage druk geopend en bij goede druk gesloten,om de schakelaar te testen moet je dus de losgenomen draad aan massa leggen,dan moet het alarm uitblijven.
Aan de onderzijde van de schakelaar staat de schakeldruk, iets van 1,6 bar.
Een "gewone"schakelaar laat iets zien van 0,5 bar .
Naar de dealert gaan we niet Hans4040 ;-)
Wat jij zegt Jaker, is dat dit een maak contact is? een normale is een breek contact volgens mij.
Het vreemde is, dat stationair er niets aan de hand is, en zodra toerental boven de 2000 komt het alarm afgaat.
Ter info oliedruk is gemeten stationair als met gas geven, heeft genoeg olie. Tevens rijdt de auto al een jaar rond zo(vraag me niet waarom hij dit doet zolang rondrijden, maar das de situatie dus ligt niet aan de echte oliedruk
7 jaar
[quote=The MCC]Naar de dealert gaan we niet Hans4040 ;-)
[/quote]
Ik heb het niet over de dealer...
Een vraag. Na nogmaals lezen eerste bericht, zie ik staan "na loshalen stekker oliedruksensor geen reactie".
Komt er geen foutmelding op dashboard dan?
In dat geval zou het toch bedrading kunnen zijn.
7 jaar
Klopt,een normale is een breekcontact,de hoge druk is een maak contact.,
Onder 2000 omw/min wordt de olie druk niet gecontroleerd,de fabriek gaat er dan vanuit dat de oliedruk dan wel goed is,middels controle van de oliepeil sensor.
En ja het is mogelijk dat door b.v een defecte olie pomp en zeer rustige rijstijl, nooit boven 2000 toeren je blok schade oploopt,is ook wel gebeurd met name bij 2,0 tdi motoren.
Gewoon draad aan massa leggen en gasgeven tot boven 2000 toeren ,dan moet het alarm uitblijven indien de schakelaar defect is.
Of het zeef in oliecarter is verstopt.
Dit komt namelijk ook regelmatig voor bij de 1.8 turbo motoren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar