als ik harder dan 100 ry dan begint het verschrikkelyk te tochten en te suizen by het portier boven in het hoekje . iemand een idee en hoe los ik dit op? b.v.d tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer of de deur mooi strak aansluit op de carosserie en kijk goed naar de deurrubbers of deze niet beschadigt zijn.
ok, als het aan de rubbers ligt ,wat denk ik dat het geval is ,is dat dan moeilyk te vervangen. gr tim
13 jaar
Weet uit mijn hoofd niet meer hoe deze rubbers vast zitten,valt meestal wel mee maar kijk eerst even of dat het ook echt wel is.
Niet het rubber is het probleem. Het raamframe is afstelbaar in sponning, hier zit het probleem.
Gr. paul
Ja daar dacht ik ook al aan vandaar dat ik vroeg hoe de deur aansloot op de wagen.
bedankt jongens ik zal ernaar kyken.jullie horen van my!
13 jaar
oja valt dat zelf op te lossen ,het raam goed weer te laten sluiten?
13 jaar
ja hoor het is niet zo moeilijk. denk wel dat je de binnen bekleding er af moet halen dat zijn 3schroeven.dan kan je met een soort wil het raamframe stellen
13 jaar
kheb nug eens goed gekeken maar het raam sluit wel goed maar dr zit speling op het gehele portier,want als het begint te suizen en te tochten trek ik de deur aan van de binnenkant ,en als ik hem dan op spanning hou tocht het niet meer ,pas als ik de deur loslaat begint het weer te tochten
13 jaar
Dan denk ik dat je deur iets strakker afgesteld moet worden.
Als je alle deuren dicht doet, staan ze dan allemaal mooi glad afgesteld in 1 lijn ten opzichte van de carosserie als je van achteren erlangs kijkt of zie je dat je voordeur iets meer naar buiten staat/wijkt?
klopt!als de deuren gesloten zyn zitten het linker voorportier en het linker achterportier niet op 1 lyn. de voordeur by de deurgreep steekt verder naar buiten ten opzichte van de linkerkant van de achterdeur!
13 jaar
Dan moet je hem zo te horen af stellen/strakker stellen. In de B style zie je de slotanger zitten van de deur en deze heeft 2 bouten (torx als ik het goed heb) deze iets losdraaien en de slotvangenri ets naar binnen verplaatsen.
ok bedankt voor de tip.kzal nog van me laten horen als ik het voor mekaar heb
13 jaar
[quote=timwalta]als ik harder dan 100 ry dan begint het verschrikkelyk te tochten en te suizen by het portier boven in het hoekje . iemand een idee en hoe los ik dit op? b.v.d tim[/quote]
dat is een kwaaltje. 7 van de 10 a4 hebben dat
ik heb er zelf 3 gehad die hadden het allemaal rond de 130 140 km/h blaasen langs de bestuurdersdeur
gr
13 jaar
aha,en dit valt dus op te lossen door de deur strakker af te stellen?
13 jaar
timwalta
Dit is afstelbaar. Het probleem zit niet in het portier maar in het frame dat aansluit in de sponning.
Bovendeel van het portier is een los onderdeel van het gehele portier...
Gr. paul
Ik dacht eerst ook het bovengedeelte (kan nog steeds aan beide liggen trouwens),maar wat Tim zegt in regel #12 dan zou het wel moeten liggen aan de onderdeur aangezien hij zegt dat terhoogte van de greep de deuren v+a al niet mooi aansluiten op elkaar. Maak anders eens een foto of filmpje en zet het op Youtube dan zien we het meteen denk ik.
En mocht dit toch liggen aan de afstelling van de slotvanger (b-style) dan vind ik dat elke dealer dit als service zou moeten verhelpen (is nog geen 1 minuut werk).
Maar feit blijft dat als eerste de deur moet worden afgesteld en daarna pas het bovengedeelte.
bedankt voor jullie reacties ,ik ben dr een stuk wyzer van geworden.jullie horen nog wat de uitkomst hier van is. gr tim
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar