auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 80: Remmen Audi 80 B3

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 8v SF

Hallo,

Ik vraag me af of er ook geventileerde schijven te verkrijgen zijn voor mijn 80. De massieve euro's die er nu onder zitten kunnen niet zo best met een enthousiast ritje overweg, dus zit ik zo nu en dan met wat fading.
Ik heb al eens gekeken of coupé remmen ook passen, maar tot mijn teleurstelling heb ik de eerste versie met veerpoten uit één stuk, de schijven van een coupé en latere B3 modellen komen teveel naar binnen dus passen niet.
Is er nog een andere manier om er wat stevigere stoppers onder te krijgen?

groet Siep Anne

Geplaatst door

Sieperman (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je al geinformeerd bij een automaterialenzaak of gegoogled?

ricky 10
badge

15 jaar

met enkel geventileerde schijven ben je niet klaar
dan moeten er ook andere remtangen en klauwen onder
dan moet je andere veerpoten hebben

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Hallo Jerry,

Daar was ik dus al bang voor, maar het blijft jammer genoeg niet bij veerpoten alleen. De nieuwere types B3 hebben ook een andere stabilisatorstang en het zou me niet verbazen dat er nog meer anders is.

Ik had gehoopt dat er iemand zou zijn die een maniertje wist om met een paar andere zadels en een stel schijven wel het een en ander te ritselen zou zijn.

Sieperman 0

15 jaar

dan moet je gaan zoeken in de hoek van autosport delen
zal € gaan kosten

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

[quote=Sieperman]Ik had gehoopt dat er iemand zou zijn die een maniertje wist om met een paar andere zadels en een stel schijven wel het een en ander te ritselen zou zijn.[/quote]
Met alleen een paar stevige remmen ben je er niet....., ook het fusee is anders.
Vergeet ook niet indien de schijven groter worden het standaard wiel er niet meer aanpast (remklauw raakt de velg)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Met originele audi coupe velgen zal het wel passen.
De stopkracht is ook voldoende (voor een auto uit '87) maar ze worden zo snel warm.
de fusee's zijn idd anders bij de nieuwere versies, (ook van B3).

Sieperman 0

15 jaar

[quote=Sieperman]Met originele audi coupe velgen zal het wel passen.
De stopkracht is ook voldoende (voor een auto uit '87) maar ze worden zo snel warm.
de fusee's zijn idd anders bij de nieuwere versies, (ook van B3).[/quote]
Met de originele grote van schijven moet de auto gewoon goed kunnen remmen.
Indien de schijven telkens kromtrekken is er iets aan de hand met de naven (kwam toen wel voor)

Denk nou niet dat grote schijven niet krom kunnen of zullen trekken.........., dat gebeurt evengoed.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

je schrijft
##De massieve euro's die er nu onder zitten kunnen niet zo best met een enthousiast ritje overweg, dus zit ik zo nu en dan met wat fading. ##
fading treed op door en en
oude remvloeistof
kwaliteit remblokken
ik rij zelf al jaren met lading
aanhangers met auto's erop
en heb nooit last van fading
de remblokken zijn PAGID en/of ferodo
en wat paul schrijft
ook gewone schijven moeten voldoende zijn voor deze auto/gewicht
en als ze erg warm??worden
is er dan niet iets wat niet soepel werkt

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Fading ontstaat door het te warm worden van blokken en schijven, waardoor van een goede remwerking geen sprake meer is. Dit kan inderdaad veroorzaakt worden door slechte of oude blokken. maar kan ook ontstaan als de remmen de warmte niet kwijtkunnen. Als de remmen weigeren door oude remvloeistof is dit meestal vapourlock, dit ontstaat als de remvloeistof begint te koken, hierdoor valt de remdruk weg.
De remvloeistof is nog geen jaar terug vervangen de auto is altijd dealer onderhouden geweest, schijven en blokken zijn in nette staat. Ik neem aan als je een aanhanger met gewicht erachter hebt dat je je rijstijl wel aanpast aan het extra gewicht.
Ik heb een tijd in een polo gereden en de schijven van deze auto waren nauwelijks kleiner dan die van de audi die het dubbele vermogen heeft en bijna 300 kg zwaarder is. Het feit dat ze bij vag wel eens wat lichte remmen monteerden wilde ik eens even kijken of er een mogelijkheid is om een iets zwaardere versie te monteren.
Dit lijkt geen optie te zijn dus tokkel ik gewoon verder met deze remmen.

Bedankt voor de reacties,
Siep Anne

Sieperman 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.