auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 100: rempedaal schokt onderuit bij plotseling remmen

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 diesel 5 cyl.

hallo allemaal!

sinds een paar maand ben ik de trotse eigenaar van een audi 100. de auto remt prima, trilt niet in het stuur of chassis tijdens het remmen en trekt ook niet in het stuur tijdens remmen.
maar wil ik plotseling remmen, dus snel het pedaal intrappen, lijkt het of het pedaal tegen wordt gehouden en gaat schokkend onderuit tot hij druk opbouwd. (voelt een beetje als abs)
ik kan uit alle macht trappen maar hij zakt er niks sneller door. tot op de hoogte dat het pedaal begint te remmen, dan stopt het schokken en remt hij als een tierelier! en zakt ook niet weg tijdens het remmen (aangrijpen remblokken)
de eerste 1 a 2 seconden schiet ik dus door zonder vaart te minderen!
bij normaal remmen gaat het pedaal normaal naar beneden en remt zoals het hoort.
ook licht het lampje van de remolie een keer op, op het moment dat het schokken begint. het niveau van de remolie is goed, en heb geen lekkage.

wie o wie heeft er een idee wat er gaande kan zijn?

sjoemie

Geplaatst door

sjoemie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dan zou ik de rembekrachtiger als verdachte aanwijzen.

groeten Jan-Aize

de Dokter 0

13 jaar

ik heb de hoofdremcilinder vervangen... ( ik dacht dat je die bedoelde met rembekrachtiger )
dit was het dus niet!

als de motor niet draait trap ik het pedaal zonder weerstand op de bodem, alles is goed ontlucht. naa een x of 10 pompen met de motor uit bouw ik wat druk op en wordt de rem hard. als ik dan druk hou op het pedaal verliest die ook geen druk. laat ik het pedaal los en wacht dan 5 seconden trap ik deze weer zonder weerstand tegen de bodem!

met draaiende motor nog steeds hetzelfde probleem als im mijn eerste post genoemd..
waar zit de rembekrachtiger en hoe test ik deze?

sjoemie 0

13 jaar

Je hoofdremcylinder is op de rembekrachtiger gemonteerd.Daar moet je een slang op zien zitten, die afkomstig is van de motor.
Gezien je rempedaal iedere keer zakt naar de bodem na par seconden in russtand te zijn geweest duidt het op lucht in het systeem.
Dus toch wat langer ontluchten.Omdat je de hoofdremcylindwer vervangen heb moet lucht door de leidingen naar de remcylinder bij het wiel komen.Pas als je rempedaal niet inzakt tot bodem bij intrappen nadat je die in ruststand een paar seconden gehad heb is alle lucht er uit.

voyager 0

13 jaar

moet deze apart ontlucht worden?
of kan dat via de wielen?

sjoemie 0

13 jaar

Hallo, dat probleem met de remmen ligt aan een drukresorvoir, die is verzadigd met olie een nieuwe kost +- 400 euro maar dan is het verholpen, maar hij remt gewoon en af en toe hoor je een piepsignaal, maar bij de apk zijn de remwaarden goed, ik rij er al jaren mee, je kan zon reservoir ook niet op de sloop halen want die hebben het zelfde probleem

stefanowitsch 0

13 jaar

jazeker wat remt hij!
als ik daarmee voor de apk ga, rijdt hij aan 1 kant de brug op, trapt de rem in en rijdt aan de andere kant van de brug af! komt vast wel door de APK....

ik krijg de boel niet goed ontlucht linksachter. er blijven maar luchtbellen komen

sjoemie 0

13 jaar

Hoi,

Heb je je hulpremcilinder al gecontroleerd, die zit boven je pedaal in de auto , die kan ook lek zijn.
Ik had uit je verhaal begrepen dat je wel remdruk had maar dat hij trilde en naar beneden zakte maar wel remde.
Je kan ontluchten via de wielen , misschien is je remdrukregelaar wel kapot, heb je die al gekontroleerd

stefanowitsch 0

13 jaar

[quote=stefanowitsch]Hoi,

Heb je je hulpremcilinder al gecontroleerd, die zit boven je pedaal in de auto , die kan ook lek zijn.
Ik had uit je verhaal begrepen dat je wel remdruk had maar dat hij trilde en naar beneden zakte maar wel remde.
Je kan ontluchten via de wielen , misschien is je remdrukregelaar wel kapot, heb je die al gekontroleerd[/quote]
moet dan het dashboard eruit om daar bij te kunnen?
of kan ik die eerst nog controleren?

sjoemie 0

13 jaar

Hoi, nee je kan er zo bij, hij zit boven je pedaal

stefanowitsch 0

13 jaar

Ik denk eigenlijk toch wel dat je remdrukregelaar kapot is die zit bij je achteras , het is een blokje waar 4 remleidingen in komen 2 van voren en 1 naar rechts achter en 1 naar links achter , 99 % zeker kost ongeveer 100 euro , succes

stefanowitsch 0

13 jaar

de remdrukregelaar heb ik helemaal los gehad en ultrasoon gereinigd. tijdens het remmen zie ik dat de plunjers een stukje naar buiten komen en de achterwielen blokkeren dan ook. na het loslaten van het pedaal draaien ze weer rond. dan is hij toch niet kapot?
of blijft die de hele tijd lucht aanzuigen? dan zou die toch ook moeten lekken? of redeneer ik verkeerd?

sjoemie 0

13 jaar

Hoi,

nog 1 mogelijk om de remdrukregelaar te controleren, verwissel de linker met de rechterleiding in de regelaar dan kun je zien of de linkerkant beter remt dan de rechterkant, dus deat het probleem verplaatst is van links naar rechts, buig de leiding voorzichtig om, succes

stefanowitsch 0

13 jaar

thanx wordt niet eerder dan morgen dat ik tijd heb, maar ga het zeker proberen

sjoemie 0

13 jaar

heb een nieuwe remdrukregelaar besteld en deze is al binnen! vanavond maar weer proberen.
ik laat het jullie weten

sjoemie 0

13 jaar

ik heb dus de nieuwe remdrukverdeler gemonteerd en het schroefdraad vernield!
1 van de remleidingen zat zo onder spanning dat ik hem er scheef heb ingedraaid!!!!!!
ben het helemaal beu, auto gaat nu naar een beunhaas, krijgt hij gelijk nieuwe riemen, spanrollen en waterpomp, nieuwe gloeispiralen. nou dan moet het wel een winter vol kunnen houden dacht ik!

hoe het afloopt met de rem laat ik nog weten

sjoemie 0

13 jaar

nou het bleek toch de remdrukverdeler te zijn! remt weer fantastisch.
ik heb het bij de garage laten maken. gelijk de beide distributieriemen laten vervangen, nieuwe ole en filter.
lekkage stuurbekrachtingspomp laten maken. nieuw stuk brandstofleiding er op. alle gloeibougies zijn doorgemeten, en bleken nog allemaal goed te zijn! en alle sappen weer nieuw op de auto..

als ik de komende 2 jaar doorkom zonder al te veel problemen laat ik hem van buiten weer strak maken en spuiten in de originele kleur.

allemaal bedankt voor het meedenken.

greetz

sjoemie 0

13 jaar

Zo zie je maar weer , alle problemen , bijna alle problemen lossen we op met elkaar.

Veel succes met je auto ,

Gr, stefanowisch

stefanowitsch 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.