Mijn remtang rechtsvoor blijft iets teveel aanlopen, maar blijft net niet hangen dat je het wiel niet meer rond kan draaien. Rem rechtsvoor wordt wel overmatig warm. Het gaat om een LUCAS tang. Betreffende tang gereviseerd en o-ring zuiger en stofhoes vervangen, goed schoongemaakt en remcilindervet gebruikt, glijstukken werken perfect, volledige remsysteem ontlucht en met nieuwe remolie DOT 4 doorgetrapt. Remtang linksachter heeft geen probleem, dit i.v.m. gescheiden remsysteem (hoofdremcilinder?) Geen lekkage in het systeem. Wat is het probleem?
Bij voorbaat dank,
Peter.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Remslang niet toevallig verstopt? deze kunnen helemaal dichtgroeien. Als je ABS hebt kan het ABS regelblok ook de oorzaak zijn.
succes
Beste Harry, bedankt voor je reactie. Remslangen zijn vrijwel zeker goed open, het ontluchten gaf geen enkele vorm van weerstand, ook niet t.o.v. de andere tangen die ik ontlucht heb.
Deze auto heb ik al ruim 6 jaar en ververs bijna elk jaar de remolie en trap het hele systeem door. Het systeem heeft inderdaad ABS, wat kan daar volgens jou niet goed in zitten? Om nu meteen een behoorlijk prijzige ABS-unit te vervangen zie ik ook niet meteen zitten. Ik zat zelf toch aan de hoofdremcilinder te denken, maar dan moet de diagonale tang ook blijven slepen en dat doet ie niet.
Peter
Als je de ontluchtingsnippel iets open draait en de remtang komt los dan is het zeker de remslang waardoor de vloeistof niet goed terug kan stromen.Dit komt vaker voor dan je zou denken.
Remslangen (2x) vandaag vervangen en systeem weer ontlucht, helaas nog steeds geen verbetering. ABS-systeem gecheckt en werkt goed. Heb een nieuwe remtang besteld en ga die monteren, uitslag volgt.
en de rubber terugstelring die in de remklauw zit waarmee je cilinder terug word getrokken.... deze kan versleten zijn.... bekijk dat eens
Remtang in zijn geheel vervangen door een gereviseerde ruiltang van de Audi-dealer. Probleem is opgelost.
Bij de Audi vertelden ze mij dat ze zelf nooit meer reviseren omdat ze daar hele slechte ervaringen mee hebben en mijn probleem bekend is. Gewoon domweg vernieuwen dus.
Ik had trouwens voor 77 euro een compleet nieuwe tang en dat vind ik niet duur bij de dealer.
Bedankt voor alle suggesties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar