239 bezoekers online

Audi A6 2000: Reservoir verwijderen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 132 kW

Hallo technici,

Het ruitensproeier reservoir loopt sinds enkele dagen spontaan leeg, tot ongeveer een element met twee metalen pennetjes wat erin zit. De vloeistof komt achter het plastic binnen-spatscherm vandaan, ik zie in het reservoir zo gauw geen scheur o.i.d. Kan het zijn dat er een (verborgen) slang los is geraakt?
Mijn vraag is: om het binnen-spatscherm te demonteren, is het dan voldoende om de bouten in de wielkast weg te halen, en/of moet er meer weggenomen worden om bij het reservoir te kunnen komen en dat eventueel te varvangen?
Als iemand een plaatje heeft, hou ik me zeer aanbevolen.

m vr gr
a3

a3/a6

Geplaatst door a3/a6 , lid sinds 13 jaar geleden

5 Reacties

0

poppekast, 10 jaar geleden

volgens mij moet de bumper er voor weg maar paul is de man die het weet

0

P. Kelder, 10 jaar geleden

Bumper kan blijven zitten, ruitensproeiertank is via het binnenscherm makkelijk te bereiken.

Gr. paul

0

a3/a6, 10 jaar geleden

Heren, bedankt. Reservoir is idd. weg te nemen en terug te plaatsen na demontage van het plastic binnenspatscherm. Zelfs het wiel kan blijven zitten (auto wel omhoog met de krik). Het is wel een heel gefriemel en het gaat niet als de pompjes blijven zitten, de bedrading en de slangen zijn te kort. Om overal goed bij te kunnen zou de bumper eraf moeten (slang naar koplampsproeiers) en liefst ook het spatbord.
Het was overigens de pomp van de koplampsproeier: die lag uit elkaar (letterlijk). Met veel pvc lijm maar weer in elkaar geplakt, nu afwachten of hij het ook doet.
a3

0

P. Kelder, 10 jaar geleden

[quote=a3/a6]Het is wel een heel gefriemel en het gaat niet als de pompjes blijven zitten, de bedrading en de slangen zijn te kort. Om overal goed bij te kunnen[/quote]
Bedrading en slangen zijn niet te kort.
Indien je GOED kijkt zie je dat zowel bedrading en slangen boven langs de balk gebundeld zijn en gehaakt bevestigd zitten.

Gr. paul

0

a3/a6, 10 jaar geleden

Hoi Paul,

Het was de combinatie van twee slangen en drie x 2 kabels, die ervoor zorgden dat het wat lastig was. Slang van ruitensproeier (dun) + kabel gaat naar boven, evenals de kabel van de sensor, slang van de koplampen (dik en stug) naar voren, kabel van koplamppomp (dikke draden) verdwijnt richting motor. Ik had overigens het wiel laten zitten, waardoor er wel wat minder ruimte overbleef.

Ik ga er igg opletten als het weer gaat lekken.

groet
a3

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.