Gister (of eigenlijk vanochtend)
na het stappen in de auto gestapt op weg naar huis
het had geregend, dus mn vooruit was nat. de ruitenwissers 1x hun werk laten doen en klaar.
na 10minuten begon het echter te regenen en zette ik dus mn ruitenwissers weer aan.
helaas tevergeefs.
langs de kant gestopt, en zekeringen gecontroleerd, die zekering was inderdaad kapot.
toen ik mn reservezekering er in wilde plaatsen ging die direct bij het plaatsen alweer kapot (zonder dat mn ruitenwissers aan stonden).
schijnbaar maakt ie ergens kortsluiting.
er restte mij niets anders dan even een half uurtje langs de kant te wachten tot het regenen was gestopt.
iemand toevallig een dergelijk probleem eerder gehad?
het zou mij heel veel zoekwerk schelen.
ik neem aan dat de kortsluiting ergens nog voor de stuurkolomschakelaar zit,
anders zou de zekering pas springen op het moment dat ik ze aan zou zetten toch?
in ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Staan de ruitenwissers niet toevallig vast?? Het gebeurt nog wel eens bij dit type dat de lagerbussen waar de stangen door het parafan (plaatdeel onder voorruit) doorsteken verroesten waardoor ze zwaarder en zwaarder gaan lopen totdat ze vast zitten. Methodiek is wat kruipolie toepassen totdat ze weer gangbaar zijn en dan de boel demonteren, schoonschuren en invetten. (laat je er geweld op los gaat het hele mechanisme naar z'n grootje)
Denk er wel om met ruitenwisser mechanisme, kom nergens tussen met je handen terwijl de motor bekrachtigd is of draait, ik heb al eens een monteur naar het ziekenhuis zien gaan die vast had gezeten. Het mechanisme is krachtiger dan je denkt.
zekering klapt waarschijnlijk direct omdat de ruitenwissers niet in nulstand staan. (zodra je er een zekering in steekt wordt de motor bekrachtigd en springt hij)
dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn!
hartstikke bedankt!
ik ga er nmeteen wat kruipolie op doen!
17 jaar
[quote=Hisham]dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn!
hartstikke bedankt!
ik ga er nmeteen wat kruipolie op doen![/quote]
kruipolie alleen heeft niet zoveel zin, spulletje uit elkaar halen, asje polijsten vet er tussen en weer monteren.
paul,
Weet er alles van. Kruipolie is totaal zinloos Harry, het moet echt helemaal uitelkaar. Linker ruitenwisser asje!
Sytze
als je eerst eens goed leest voordat je reactie geeft.........
[quote]Methodiek is wat kruipolie toepassen totdat ze weer gangbaar zijn en dan de boel demonteren, schoonschuren en invetten. (laat je er geweld op los gaat het hele mechanisme naar z'n grootje)[/quote]
dan zie je dat ik de demontage/schuur/invet tip al heb gegeven, en alleen kruipolie toepas om hem dusdanig gangbaar te krijgen ZODAT je hem kunt demonteren zonder de boel te vermoeren..........
oftewel; ik weet dondersgoed hoe je dit oplost :-)
groeten
Harry
Mensen, mensen lees toch eens een keer goed!
In de eerste reactie staat toch duidelijk dat het zaakje uit elkaar moet?
Ik denk dat Hisham goed doorheeft dat kruipolie even moet inwerken, voordat hij de boel gaat demonteren.
En dan te bedenken dat mijn tips versleten worden voor Peppi en Kokki technieken omdat men te beroerd is even goed te lezen.
17 jaar
[quote=audia4]als je eerst eens goed leest voordat je reactie geeft.........
[quote]Methodiek is wat kruipolie toepassen totdat ze weer gangbaar zijn en dan de boel demonteren, schoonschuren en invetten. (laat je er geweld op los gaat het hele mechanisme naar z'n grootje)[/quote]
dan zie je dat ik de demontage/schuur/invet tip al heb gegeven, en alleen kruipolie toepas om hem dusdanig gangbaar te krijgen ZODAT je hem kunt demonteren zonder de boel te vermoeren..........
oftewel; ik weet dondersgoed hoe je dit oplost :-)
groeten
Harry[/quote]
Inderdaad Harry, te snel bek open getrokken....stond er echt wel goed, waarvoor excuses maar weer.
Sytze
allemaal bedankt voor de tips
het is inmiddels opgelost.
weet je wat het uiteindelijk was?
door vervuiling was de waterafvoer verstopt...
en was het water zo hoog gekomen, dat het stekkertje van het motortje in het water zat...
wat dus de kortsluiting veroorzaakte.
gelukkig is de oorzaak gevonden.
vervuioling weg gehaald, water wge gehaald, toch het motoretje los gehaald, alles droog gemaakt en weer ingespoten met wd40
steklkertje met contactspray ingespoten.
en het draaide weer soepel
toen ik alles weer in elkaar heb gezet, wertke alles weer naar behoren!
Nogmaals allemaal bedankt!
17 jaar
En waarschijnlijk is de voetruimte van de bijrijder nu ook nat...
17 jaar
nee, gelukkig niet,
voordat we de computerhouder verwijderd hadden om alles schoon te maken,
hebben we eerst het water verwijderd met een spons en een emmertje...
gelukkig is alles mooi droog gebleven binnen...
17 jaar
[quote=Hisham]nee, gelukkig niet,
voordat we de computerhouder verwijderd hadden om alles schoon te maken,
hebben we eerst het water verwijderd met een spons en een emmertje...
gelukkig is alles mooi droog gebleven binnen...[/quote]
Als ik me niet vergis zitten er 2 waterafvoerslangen in de watergoot onder de voorruit,1 onder de accu en de andere in de buurt van de wissermotor, en die zitten verstopt.
Dus als jij, zoals je zelf schrijft,het water hebt weggehaald met een spons en een emmertje dan duurt het niet lang of het water staat weer zo hoog.
Mvg R.S
17 jaar
LEZEN!!!
"vervuiling weg gehaald, water weg gehaald, toch het motoretje los gehaald, alles droog gemaakt en weer ingespoten met wd40
stekkertje met contactspray ingespoten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar