Audi A4: Schokkend optrekken automaat

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 163 pk

Hallo allen,

Ik heb gezocht in het forum, maar niet exact volgend probleem gevonden:
Wanneer de auto koud is trekt de auto op zoals het hoort. Zodra de auto na 1 km naar bedrijfstemperatuur gaat, gaat de auto met schokkende beweging optrekken, alsof de auto slipt, dus alsof de traction control ingrijpt. Wanneer de auto helemaal op bedrijfstemperatuur is, is het op zijn ergst. Rijd ik 90 km per uur, dan gaat de toerenteller continue een beetje op en neer en voel je alsof de auto iedere keer een stoot geven.

Rijd ik stevig weg en houd ik de auto boven de 2000 toeren, dan is er helemaal niets aan de hand. Ook als ik 90 km/u rijd en boven de 2000 toeren, geen schommelende toerenteller.

Aan de pro's hier de vraag, heb ik een groot probleem, of is het met een software update en olie vervangen opgelost? De auto heeft overigens 203.000 km gereden.

Graag jullie reactie.

dirkjvisser

Geplaatst door dirkjvisser (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Is het een multitronic? (traploos schakelen). Zoja dan is er waarschijnlijk iets mis met de lamellenkoppeling en daarvoor is een modificatieset voor te monteren.Ik weet er niet het fijne van maar de dealer/garage als het goed is wel.

dirkjvisser (0), 13 jaar geleden

Het is inderdaad een multitronic. Weet jij wat daarvan de kosten zijn?

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee dat zou ik niet weten,maar ik denk dat je wel op een uur of 5 mag rekenen aan arbeidsloon en dan nog de onderdelen erbij. Advies is om hem naar een Audidealer te brengen of een Audi gespecialiseerde garage en hun een diagnose te laten stellen van max 1 of 2 uur,dan weet je gelijk wat je kwijt bent een diagnosetijd en mocht het probleem inderdaad liggen aan de lamellenkopeling dan hebben hun genoeg aan 2 uur diagnosetijd.

saud (0), 13 jaar geleden

Ik had met 190.000 km op de teller precies hetzelfde symptomen met mijn A4 2.5 TDI MT van 2003. De koppeling bleek versleten. Was nog een 5 plaats koppeling, is nu gemodificeerd naar 7 plaats.
Op zich is het trouwens een knappe prestatie om 203.000 km te rijden met een Multitronic bak van de eerste generatie, zo is mij verzekerd. Er zijn auto's die al vanaf 30.000 km met dit probleem te kampen kregen. Je koppeling moet dus vervangen worden. Kostte mij ongeveer 1800 euro. Ik heb het laten doen bij Startrans in Renswoude. Enorm veel ervaring met Multitronics van Audi. En ik reed weer na drie dagen...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.