auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A6: schokkende ael motor bij 3000 tpm

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi 103kw

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn A6. De motor begint te schokken bij ongeveer 3000 t/pm maar doet dit niet altijd.
Als ik een tijdje rustig heb gereden en vraag daarna vermogen in het hogere toeren gebied dan begint de motor in te houden en te schokken. Bovendien is de straat achter me helemaal zwart van de rook.
Het gekke is dat als ik in de opwarmfase wat pittig rij dan heb ik er minder of geen last van.

heb met vagcom uitgelezen en dit kwam eruit:

00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00765 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
00-00 - Please Register/Activate

Schrok uiteraard van de codes, maar ik weet niet hoe lang ze er in zitten.
(heb de auto pas een paar maanden)

Volgende gedaan:

-EGR af gesloten met plaatje
-luchtfilter vervangen
-brandstof filter vervangen
-bedrading nagelopen
-ecu bekeken

Na code reset reed de auto perfect!!! Hij had veel meer pit en hield niet meer in.

Na 2 dagen (200 km) begon het weer.
Code uitgelezen en nu kwam alleen 00542 terug.

Ik wil best een andere injector installeren, maar ik lees op met name duitse forums dat dit niet hielp.
Wie heeft ervaring met soortgelijk probleem?

Ik hoor graag van 1 van jullie.
Andre

Geplaatst door

andreaudi (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit probleem heb ook gehad, na 2 keer fout code te wissen is probleem niet meer terug gekomen. Gewoon geluk? ik weet het niet

Vex 0
badge

17 jaar

hoe kan ik zien of de pomp op tijd staat?
Ik ben automonteur geweest en heb vroeger wel pompen op tijd gezet met een klok achter in de pomp.

Moet dat bij deze AEL motor ook?
Heb je veel speciaal gereedschap nodig?

Ik denk dat ik ergens moet gaan beginnen met checken.

Wie heeft raad?

Andre

andreaudi 0

17 jaar

Hallo, wil graag mijn pomp verstellen. Volgens manual heb ik vag 1669, een lange inbus/torx sleutel, nodig.

Kan iemand mij vertellen of het imbus is of torx?

Is er een alternatief? Ik vind het niet erg om een stukje gereedschap te kopen maar als iemand nou een goede tip heeft...

Ik hoor graag van jullie

Andre

andreaudi 0

17 jaar

kan je niet op de ouderwetse manier afstellen
moet met speciaal gereedschap en dan electronisch naregelen
ga naar boven op zoeken en dan audi dan brandstofpomp
of vraag paul kelder maar
is geen dhz klusje

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Corigeer me maar als ik het mis heb maar volgens mij kan deze pomp gewoon afgesteld worden. Het is een "gewone"verdeler pomp met stel moeren.

Eerst mechanisch checken met het merkteken op vliegwiel, daarna met vagcom fijn afstellen.
Zoals het manual zegt.

Wat ik weten wil is of iemand een andere manier heeft on die imbus/torx bout te draaien zonder vag 1669.
en of het tox is of imbus?

iemand een idee?

andre

andreaudi 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.