audi a6 v6 tdi slaat bij de koude start meestal 1 keer af en start dan onmiddelijk wel slaat hij dan op 6 cillinders aan. verder nagelt hij erg hard koud maar heeft wel vermogen en rookt niet .
de branstofpomp verstuivers en nokkenassen temperatuursensor zijn al vervangen .
verder loopt de motor de eerste 10 sec te pendelen tussen de 700 en 900 omw/min.
er staan geen stoorcode,s in maar wel valt me op dat de injectoren allemaal op 4.0mg,slag staan .
het inspuitmoment staat op 1.5 na bdp ,en de motor trilt tijdens optrekken tussen de 1700 en 2100 omw /min.
wie kent deze klacht ? en kan me hier bij helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt me eigenlijk te simpel maar staat de timing wel goed?? 1.5 na BDP lijkt mij toch veel te laat??
neem aan dat de audi dealers dat toch doen tijdens het vervangen vd nokkenassen maar de pomp timing moet zijn; Voorgeschreven waarde: 2° n.BDP ± 2° volgens audi .
[url=http://imageshack.us][img]http://img444.imageshack.us/img444/2922/...[/img][/url]
Diesel directinspuitsysteem repareren
Inspuitbegin dynamisch controleren en afstellen
Aanwijzing:
◆ Het inspuitbegin moet na het vervangen van de getande riem alsmede na het losmaken van de schroefverbindingen aan de inspuitpomp of de tandwielen van de getande riem altijd worden gecontroleerd en zo nodig worden afgesteld.
‒ Meetwaardenblok "functiecode 08" groepsnummer 07, motor stationair laten draaien.
‒ Weergave in displayveld 4 controleren (koelvloeistoftemperatuur).
Voorgeschreven waarde: ten minste 85 °C
Pas met de test doorgaan, als de koelvloeistoftemperatuur is bereikt.
‒ Basisafstelling voorbereiden "functiecode 04" groepsnummer 04, motor stationair laten draaien.
‒ Weergave in displayveld 4 controleren.
Voorgeschreven waarde: 100%
‒ Weergave in displayveld 2 in de gaten houden
Voorgeschreven waarde: "laat"
‒ Weergave in displayveld 3 controleren.
Voorgeschreven waarde: 2° n.BDP ± 2°
Wordt de voorgeschreven waarde niet bereikt:
‒ Contact uitschakelen.
‒ Voorste linker en rechter tandriemkap uitbouwen.
‒ Spanning getande riem controleren.
De markeringen moeten tegenover elkaar staan.
Staan de markeringen niet tegenover elkaar:
‒ Getande riem spannen.
‒ Met het speciaal gereedschap de bevestigingsmoer van de riemspanner losdraaien.
‒ → Inbussleutel linksom draaien, tot de markeringen -1- boven elkaar staan en vervolgens de bevestigingsmoer vastzetten.
Aantrekmoment: 36 Nm.
[url=http://imageshack.us][img]http://img444.imageshack.us/img444/4648/...[/img][/url]
‒ → Bevestigingsbouten -1- van het nokkenastandwiel losdraaien.
‒ Ringsleutel SW 22 op de pompas zetten en iets verder draaien in:
Richting A => inspuitbegin laat
Richting B => inspuitbegin vroeger
Aanwijzing:
Moer -2- op het inspuitpomptandwiel in geen geval losdraaien. De basisafstelling van de inspuitpomp wordt anders versteld en kan niet met werkplaatsgereedschap worden afgesteld.
‒ Bouten op nokkenastandwiel aantrekken.
Aantrekmoment: 20 Nm
‒ Inspuitbegin nogmaals op voorgeschreven waarde controleren
=> blz. 23-35.
Als het inspuitbegin buiten het voorgeschreven gebied ligt:
‒ Afstelling aan het inspuitpomptandwiel corrigeren.
Gr. paul,
Paul bedankt voor deze documentatie maar deze heb ik zelf ook .
denk jij dat dit aan het inspuitmoment ligt want ik zelf twijvel !
ik vermoed dat er iets met de automatische spanner mis gaat ,die van de pomp is goed die heb ik al gecheckt ,haal binnenkort de boel wel los om de onderste te controleren ,maar toch raar want de riemen zijn 30000km terug vervangen . hoe strak moet de riem staan ?
gr gerard
gerard
pomptiming zowie zo corrigeren naar 2° n.BDP ± 2° deze motoren zijn daar zeer gevoelig voor. ook moet je dingen uit kunnen sluiten, begin eens met pomptiming. de spanner (distributieriem) ben ik niet zo bang voor deze wordt hydraulisch op spanning gehouden, wel voorspannen op 15 nm....
Gr. paul,
Paul: ik heb op een duits forum gelezen dat de riemspanner bij deze motoren nog wel eens tot problemen wil lijden ,verder dat schommelen van het toerental als hij koud is en bij starten de eerste keer afslaan,zal dit met de pomptiming te maken hebben? dit alleen onder de 20 graden tempsensor is nieuw .
ik heb het gevoel dat de motor te arm loopt terwijl de lmm ook nieuw is .
kijk eens naar deze link http://community.dieselschrauber.de/view...
neem er ook in mee dat de injectoren op 4 staan in plaats van +-1.5
gerard
niet om lullig te doen, maar begin eens met demonteren van het hele kakje, dingen opsommen/lezen lost niets op als je begrijpt wat ik bedoel. distributie demonteren, spanner controleren ect ect. pomptiming corrigeren, ook niet onbelangrijk nokkenassen op slijtage controleren deze worden bij bosjes vervangen, probleem nr (1 bij dit type motor.
Gr. paul,
auto loopt weer als nieuw ,oorzaak automatische distributierriemspanner defect.
deze vervangen .
nokkenassen afgesteld ,pomp afgesteld ,gelijk de restdrukkleppen vernieuwd ken de auto niet meer terug
[quote=r9217]auto loopt weer als nieuw ,oorzaak automatische distributierriemspanner defect.
deze vervangen .
nokkenassen afgesteld ,pomp afgesteld ,gelijk de restdrukkleppen vernieuwd ken de auto niet meer terug[/quote]
gerard bedankt voor je replay........................
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar