auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: schudden stationair toerental

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 130pk awx

Gek word ik ervan!
Een Audi A4 1.9 TDI met AWX motor.
Motor schudt alsof hij op 3 cylinders loopt bij stationair.
Tevens schudt de auto in relatief laag toerental en in de 4e en 5e versnelling bij optrekken.
Auto heeft verder vol vermogen en trekt hoger in de toerentallen en versnellingen goed.
Ik heb de meeste onderwerpen betreffende dit probleem al door gelezen maar het probleem blijft.

Nokkenas is goed.
Vliegwiel is vervangen.
Geen diesel in de olie.
Verstuivers zijn allemaal al vervangen in 2007.
draadboom voor verstuivers is vervangen.
VAG-Com geeft geen storingen.
waardes van de verstuivers ligt bij het wisselen keurig binnen de grenzen van VW en motor loopt dan ook rustig. (tussen 1.5 en 2)
Wanneer het toerental met 50-100 verhoogd wordt, loopt de auto keurig.
Na korte proefrit en opnieuw uitlezen liggen de waardes buiten de tolerantie (rond de 3!) en schudt de auto weer!
Turbo is goed.
LMM is goed.
Op dit moment worden de verstuivers ultrasoon gereinigd maar geloof niet dat het daaraan ligt.
Kan mij iemand vertellen hoe dit probleem is op te lossen??

Alvast bedankt voor de reakties.

Geplaatst door

pat080869 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

patrick

Waren de verstuivers niet uitgeslagen in de kop?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul,

nee kop is nog perfekt in orde!

pat080869 0
badge

14 jaar

niemand verder een oplossing?

pat080869 0
badge

14 jaar

weet je toevallig ook of de egr klep wel goed afsluit?

devrim 0
badge

14 jaar

is dit probleem al langer (heb je cil kop ook vervangen ??)heel toevallig

denxx 0

14 jaar

waren de verstuiver waarden 1,5 tot 2 ? en waren ze goed afgeteld?

denxx 0

14 jaar

brandstofpomp? die geeft de druk aan de verstuivers.....

770 50
badge

14 jaar

Hallo,

Je moet even heel goed kijken naar de nokkenas en klepstoters dat die niet versleten zijn.
Heb nu al een stuk of 3 gehad dat de klepstoters helemaal versleten waren( gewoon gaten erin).
Is wel moeilijk te zien met de nokkenas erin.

succes verder.

groetjes Boudewijn

steenstra 0
badge

14 jaar

hallo een awx is toch een pomp deuse pd diesel?

denxx 0

14 jaar

Ja....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

nou mijn mening is verstuivers vervangen!
heb zelf wellis verstuivers vervangen bij -1
daarna liep hij weer als een zonnetje

denxx 0

14 jaar

maar ik heb ook meegemaakt dat de cil kop werd vervangen en daarna dit probleem ontstond hobbelen onregelmatig lopen

verkeerde cil kop!

denxx 0

14 jaar

Ik heb pas de motorsteunen vervangen voor dit zelfde probleem,zijn vloeistof gedempt en waren behoorlijk lek.
Misschien kun je er wat mee.
Erik

cielie 0

14 jaar

als je bij een pompverstuiver motor meetwaarde blok 13 controleerd geeft het getal wat je per cilinder ziet, aan de aanpassing die je motorregelapparaat moet doen om per inspuiting dezelfde versnelling tekrijgen dit getal kan zowel negatief of positief zijn
een positief getal geeft aan dat de versuiver langer wordt geopend voor een goede verbranding.
wanneer je waarde erg positief zijn 2 of hoger duid dit vaak op slechte opbrengst bv. vervuilde verstuivers of een te lage brandstofdruk( denk ook aan afstelling), ook inwendige motorschade kan hier een gevolg van zijn ( zeker als verstuivers al eens vervangen zijn)

succes Jan

jvm170 0
badge

14 jaar

pat080869,
Is de oorzaak al gevonden?

amolendijk 0

14 jaar

laten we daar maar wel van uit gaan na 5 maanden.....


gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.