Hallo. Ik heb hier een audi a4 met diesel motor (pompverstuiver) die als hij koud is ontzettend slecht wil aanslaan. Het duurt wel een seconde of 5 a 6 tot dat hij aanslaat en dan blaast hij voor een seconde of 2 zwarte rook uit. daarna is alles goed en loopt gelijk goed. Als hij warm is of alleen al even gelopen slaat hij direct aan. Gloeiers vervangen en gloeicircuit gecontroleerd. Geen probleem gevonden. Ook uitgelezen en geen fouten in het geheugen. Auto heeft 3 ton gelopen en denk zelf aan de compressie maar misschien zijn er ook andere suggesties. Al een klem op de brandstofleiding gehad tijdens de nacht maar (om brandstof teruglopen tegen te gaan maar geen verschil.
Alle oplossingen zijn welkom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Henk,
Als de gloeiers naar behoren functioneren, zou je eens de distributie timing kunnen controleren..
Gr Stefan
Henk
Kontroleer of de verstuivers in de cil-kop zitten niet zijn uitgeslagen. (komt steeds vaker voor)
Verstuiver demonteren en kontroleer of er zich rond de afdichting van de verstuiver metaaldeeltjes bevinden.
Gr. paul
Wat is de statut van je accu zou het niet ook daaraan kunnen ligggen.
Gr. Nehro
14 jaar
Is de timing bij een PD diesel wel zo belangrijk (tenminste met krukasblokkering en pen in riempoelie) is goed uitgevoerd.
Paul,
Als de verstuivers uitgeslagen zijn heb je dan geen andere klachten dan alleen het slecht aanslaan bij koud. (warm geen probleem!)
En als er metaaldeeltjes zichtbaar zijn, wat eraan te doen?
Ik weet dat start toerental belangrijk is, als de accu opgeladen is via acculader slaat hij wel sneller aan maar nog geen feest!
Zal het een en ander controleren
gr Henk
Draait de startmotor niet te zwaar rond dan krijg je ook dit soort problemen.
probeer eens het stekkertje van de de koelvloeistoftemperatuursensor eraf te trekken , als ie dan goed start is de starter defect.
Pertos, Wat is dan het doel van het stekkertje eraf trekken? Weet wel dat het gloeisysteem dan maximaal werkt omdat de ECU dan de meest koude optie kiest, en lang gloeit. Wat heeft dat met de startmotor te maken?
gr Henk
de a3's van tegenwoordig hebben nog al eens problemen met slecht starten, voor een snelle diagnose te stellen trek ik dan het stekkertje van de koelvloeistoftemp.sensor los, als ie dan goed start is het de starter. Wat het precies doet kan ik je niet vertellen , maar tot nu toe klopte deze diagnose altijd. Mvg
[quote=Petros]maar tot nu toe klopte deze diagnose altijd. Mvg[/quote]
Nu klopt de diagnose niet.
Wat je zegt gaat op indien de motor warm slecht start.
In dit geval start de motor koud heel slecht......
Gr. paul
pd diesel tuimelaars van verstuivers opnieuw afstellen!! meschien
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar