Als ik de auto start,dus met koude motor,dan moet ik lang starten voordat de motor aanslaat en als die dan aanslaat loopt de motor rommelig/stoterig plof in uitlaat, schuddende motor ( heel erg!!!) volgens mij werk hij op 2 cilinders(1e + 2e cilinders). 3 en 4 cilinders gebeurt niks hij krijg wel vonkjes!!!! maar geen brandstof denk ik!!! verstuivers omgewisseld nog steeds zelfde verhaal cilinder 3 en 4 verandert niks
Bij de sloop een andere Ke-jetronic systeem gehaald probleem is hetzelfde niks verandert!!!!
Verdelerkap, rotor, bougies, bougiekabels, benzinefilter heb ik al vervangen.
compressie is in orde!!!!!
Wat kan de oorzaak zijn,graag alleen reactie als je echt weet hoe dit Ke-jetronicsysteem werkt.
Geplaatst door turned (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
23 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat was de brandstofdruk ?
Gr. paul
Mausx (0), 14 jaar geleden
en hoeveel compressie heeft ie op de cilinders?
is het probleem er rustig aan in geslopen of kwam het plotseling in 1 keer?
Mausx (0), 14 jaar geleden
Als er wel een vonk is en je hebt de injectors al verwisseld dan blijft er mischien een gebrek aan compressie over.
Mischien koppakking of lekkende kleppen. wat ik ook al heb meegemaakt is een gebroken nokkenas, toen werkten de 3e en 4e cilinder ook niet.
turned (0) PRO, 14 jaar geleden
hoi Paul Brandstofdruk heb ik niet gemeten maar er zit al nieuwe brandstofpomp van bosch
Mauxs kwam in 1 keer
comp= ong. 13 bar
Mausx (0), 14 jaar geleden
dan zou ik toch voor de zekerheid even het kleppendeksel demonteren, kost niks, ook niet veel tijd.
ik neem aan dat de ontstekingsvolgorde ok is?
ik betwijfel of het aan de injectie ligt, omdat je al van alles verwisseld hebt en getest.
harnak (0), 14 jaar geleden
toen je compressie hebt gemeten was de olie toen heet??
turned (0) PRO, 14 jaar geleden
als ik vol gas geef dan is goed alleen plof in uitlaat een draait beetje onregelmatig
turned (0) PRO, 14 jaar geleden
we hebben koude start compressie gemeten!!!!
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Beste is bij warme motor de compressie meten!
Ploffen uit de uitlaat duid op een verkeerd ontstekingstijdstip of verkeerd mengsel..
* Je ziet vonkjes zeg je * Zijn dat letterlijk vonkjes ? Of is dat een mooie dikke vonk ?
Op www.volkswagen.msk.ru vind je veel info, kost je enkel wat moeite om te zoeken, schema's zijn veelal in het Engels!
Distributie in orde ??
Ontsteking 100% goed ??
Bougiekabels in de juiste volgorde aangesloten ??
Koudstart in orde ??
Je pomp kan wel nieuw zijn, maar wel zo makkelijk als je de druk even meet..
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Demonteer de verstuivers eens. Grote bak eronder en dan kontakt aan.
Als je nu met de hand de stuwklep beweegt gaan ze spuiten. Komt er uit elke injector evenveel?
Zo niet, of wel injector vervuild/stuk, maar ik vrees voor de spinnekop.
harnak (0), 14 jaar geleden
het is me nog niet duidelijk of hij wel goed loopt als hij warm is
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Oldford,
Was die niet al vervangen ?
Blijkbaar word het probleem verhelpen er niet makkelijker op als hij alles luk raak gaat vervangen met sloop onderdelen..
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Hallo hobbyist haal het complete verdeelhuis/luchtfilter eens uit de auto je zult vast wel een losse slang aansluiting of lekkage in het onderste deel (rubber) vinden. Is de ronde schijf goed gecentreerd, hij mag de rand niet raken! Weet je de fijnafstelling te vinden? Met een lange inbus 3 en veel succes. Pompdruk is ook niet onbelangrijk ! nieuw maakt hij 10bar afgestopt onder de 6 bar afkeur . Tijdens het starten verval in spanning ,dus hoe hoger de druk die de pomp kan maken hoe beter . De werkdruk wordt wel afgeregeld maar voor een goede start is het een eis ...!!!! Mooie cursus Kjetronic + KE jetronic. Jan.
turned (0) PRO, 14 jaar geleden
brandstof pomp is nieuw!!!
brandstof druk is 6.6 bar
bougies is nieuw
bougie kabels is nieuw
brandstoffilter is nieuw
Ke-jetronic (spinnenkop) sloop gehaald niks verandert ( als ik andere audi zet zelfde spinnenkop daar werk hij wel goed )
verstuivers gecontroleert hij spuit goed
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Rest van de vragen ?
turned (0) PRO, 14 jaar geleden
oktober distsnaar vervangen
ontsteking is goed
vrijdag inlaatspruitstuk de -engemonteerd nieuwe pakking tussen gezet
onsteking volgerde is ook goed
temp. sensor vervangen
Wat kan de oorzaak nog zijn???????????????
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Goede avond hier nog een laatste sugestie ,waar ligt bij een audi 80 de ecu . 10 jaar geleden vond ik er een zwemmend onder het voorraam met dezelfde klachten of het een audi was weet ik niet meer maar het ke jetr. stysteem . Wil je even kijken ze zijn niet waterdicht i.v.m. ventilatie-gat
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Maar staat de ontsteking goed afgesteld ( Hoeveel graden voor BDP ? ) en heb je een mooie dikke vonk op de bougie's en geen kleine naalden prikjes ?
Volgens mij moet je het ergens in de electronica zoeken..
turned (0) PRO, 14 jaar geleden
het zijn niet echt dikke vonkjes wat ik gezien heb... lijk meer op kleine naalden eigenlijk
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Dan zoek het maar in de ontsteking..
Heb je toevallig een bobine of ontsteking liggen die je even testen kan ?
turned (0) PRO, 14 jaar geleden
Weet iemand de hallgever waardes??? wat voor waardes hij moet hebben? of eventueel ontsteking schema?????
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Kijk eens op : www.volkswagen.msk.ru
Linker kolom bij : service manuals of Engines en zoek je motorcode,
Staan veel schema's op, meestal in het engels, waaronder ook het K en KE-Jetronic systeem :
http://volkswagen.msk.ru/injector/k_and_...
turned (0) PRO, 14 jaar geleden
hoe kan ik storing codes uitlezen???
heeft deze auto dlc of obd stekker?????waar kan ik ze vinden in de auto?????