Ik heb mijn audi a3 1.8T van 150pk laten tunen naar 195 maar nu naar een tijdje heb ik in de 4e en 5e versnelling last van een slippende koppeling wanneer het gaspedaal te diep ingetrapt word. Is het verstandig om een sportkoppeling te laten plaatsen die het vermogen wel aankan? of kan ik het met een soortgelijke zelfde koppeling af (ook al denk ik dat die dat ook niet trekt?)?
Hoeveel kost het laten plaatsen van een sportkoppeling ongeveer mocht dat nodig zijn?
Groeten Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als hij nu door de koppeling heen trekt zal hij dat hoogstwaarschijnlijk met eenzelfe andere dat ook doen,of je koppeling is gewoon versleten dat kan natuurlijk ook,dan zal een sportkoppeling wel een optie zijn en het monteren van een sport of gewone zal niet duurder zijn alleen de onderdelen zelf zal wel verschil inzitten,is er geen audi forum waar andere mensen je advies kunnen geven die dit ook gedaan hebben
ik heb de vraag ook ff op audiforum.nl gesteld, ik hoop dat ze daar een antwoord kunnen geven. Maar hoeveel zal zoiets ongeveer kosten?
16 jaar
er word gezegt dat die toename van 45 pk geen effect heeft op de koppeling. en dat waarschijnlijk alleen die koppeling versleten is en er dus gewoon een normale voor terug kan komen zonder opnieuw problemen te krijgen. Zijn er mensen die dit ondersteunen of een andere mening hebben? :)
alvast bedankt!
16 jaar
Moet inderdaad makkelijk kunnen met een orginele koppeling.
Veel mensen rijden, met name in de eerste versnelling, met veel teveel geweld weg waardoor de koppeling veel slipt en dus slijt. Geldt ook bij het opschakelen EN bij veelvuldig terugschakelen.
Veel winst is te halen uit een andere manier van bediening van de koppeling in combinatie met meer gevoel voor het motortoerental.
Standgas terugschakelen bijvoorbeeld.
Bij wegrijden in de eerste versnelling pas echt flink gas geven NADAT de koppeling geheel is opgekomen is ook zo'n voorbeeld, net als het "aftoppen"van het gas bij het schakelen.
Maar ja, dat weten we allemaal toch wel...?
Ik zou gewoon een originele koppeling aanschaffen.
De term "sport-koppeling" is meer een verkoopbevorderend gezegde en alle jongelui willen graag "sportief" rijden in een "sportieve" auto...
Waar jij op doelt is dus een koppeling waarvan de drukgroep met meer kracht tegen de koppelingsplaat/vliegwiel duwt. Daarnaast kun je ook nog wel kiezen voor koppelingsplaten welke van ander materiaal (en soms zelfs vorm...) gefabriceerd zijn.
16 jaar
[quote=Santa]Veel mensen rijden, met name in de eerste versnelling, met veel teveel geweld weg waardoor de koppeling veel slipt en dus slijt. Geldt ook bij het opschakelen EN bij veelvuldig terugschakelen.
Veel winst is te halen uit een andere manier van bediening van de koppeling in combinatie met meer gevoel voor het motortoerental.
Standgas terugschakelen bijvoorbeeld.
Bij wegrijden in de eerste versnelling pas echt flink gas geven NADAT de koppeling geheel is opgekomen is ook zo'n voorbeeld, net als het "aftoppen"van het gas bij het schakelen.
Maar ja, dat weten we allemaal toch wel...?
Ik zou gewoon een originele koppeling aanschaffen.[/quote]
Helemaal mee eens.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar