deze week heeft mijn audi a 4 2.5 tdi me helaas laten staan..zonder enige waarschuwing...hij wil nog wel gewoon rond gaan als ik start maar hij gaat niet meer aan.en het rare is het gloei symbool gaat niet aan bij het op contact zetten..ook het 3 hoekje waarschuwing symbool blijft oranje branden het sleuteltje brand heel eventjes en gaat dan gelijk uit ..wat is er gedaan uitgelezen met delphi maar deze komt ook niet in het mangement van de computer..zekeringen allemaal gecontroleerd zijn allemaal goed..ook met beide sleutels gestart geen resultaat..wie heeft de gouden tip
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wsl de ECU. Voedingen en massa's checken of ze aanwezig zijn. En zekeringen checken.
is een a4 2.5 tdi ecu zal lijkt mij niet zomaar uitwisselbaar zijn...massa kabels zien er tot heden die ik heb kunnen vinden zien er allemaal goed uit.zekeringen zijn ook allemaal gecheckt en goed
4 jaar
Wat veel voorkomt en kwam is ECU op de brandstofpomp defect....
Laat iemand de motor starten en draai een wartel los op de verstuiver.
Indien de ECU defect is komt er minimaal diesel uit de pomp / leiding.
ECU goed dan bouwt de pomp druk op en spuit diesel er hoog uit...
Grt. Paul
Ja dat begrijp ik maar dan zou het gloei lampje toch moeten gaan branden..en zou het motor management systeem gewoon zijn uit te lezen ? want als de ecu zelf de pomp niet vrij geeft krijg je ook geen diesel uit de leidingen
4 jaar
Je vraagt een mogelijke oplossing voor het probleem. In de werkplaats kun je makkelijker een diagnose stellen omdat er gereedschappen en testapp. aanwezig zijn en kun je en zie je wat meer..
Grt. Paul
auto loopt inmiddels weer maar waarom geen idee..wel het relais 373 getest maar lijkt me niet dat het probleem daar heeft gelegen...ook kunnen we weer uitlezen met Delphi
01314 fout geef hij aan maar de auto loopt momenteel weer maar durf er niet mee te gaan rijden..ook heb ik van iemand de tip gekregen om relais 90 te testen..maar dat relais kan ik niet vinden...de storing moet toch ergens vandaan zijn gekomen ? als de ecu op de pomp een storing heeft hadden we hier ook een code van moeten krijgen maar verder nergens geen fout meldingen.
4 jaar
Paul kan of heb jij een relais schema tot je beschikking ?..ik heb al veel gespeurd op forums..maar er zijn aardig wat verschillen tussen de Audi relais nummer van de relais en de schema,s...bij de 1.9 tdi heb je ook relais onder de ecu zitten die gaan oxideren maar deze heb ik dus ook niet maar zitten naast de ecu...en nu las ik dat de 219 zn beetje dezelfde functie heeft als de 109..heb even een foto toegevoegd van de relais kast
4 jaar
foto
4 jaar
update Audi heeft sinds het weekend weer gelopen dus gelijk uitgelezen gaf alleen fout code 01314
maar sinds maandag zou hem een stukje ver rijden en ja hoor slaat weer niet aan weer gaat het gloei icoon niet branden en esp 3 hoekje gaat branden als je gaat starten gaat die wel rond maar slaat simpel weg niet aan..inmiddels heb ik nog het 219 relais gewisseld maar ook dit gaf geen effect,heb inmiddels over al de zekeringen gemeten deze zijn goed.maar op de zekeringen in de parafaan bak naast de ecu 60 ampère als ik me niet vergis meet ik aan weerskanten geen spanning...op de rode dikke draad van ecu meet ik wel spanning.wie heeft er nog ideen ?.ik had nog afbeeldingen toegevoegd maar deze worden niet zichtbaar blijkbaar
4 jaar
afbeeldingen worden inderdaad niet getoond als ze te groot zijn. Misschien moet je ze eerst verkleinen klaas35
auto heeft weer gelopen heb verschillende dingen gecontroleerd..en krijg nu de fout melding 00546 overigens had ik de sleutel op contact staan en onderwijl ik dingen aan het proberen was.zag ik met grote verbazing opeens het gloei lampje branden en hop draai de sleutel om en de auto start ook weer motor slaat dan gelijk aan zonder enige hapering..nu begin ik me toch zeker af te vragen of de startblokkering ook de oorzaak kan zijn,
4 jaar
Audi is weer klaar..ECU bleek bij een test een kapotte component te hebben..dit valt met een uitlees programma nooit te vinden..nu een gebruikte op de kop getikt sleutel vrij laten maken en monteren start gelijk en geen gekke dingen meer .
4 jaar
Dank voor de feedback!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar