auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi S4 Avant: Storing PDC Audi s4 B7

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.2 V8

Ik heb hier een audi s4 staan van 2005 met een storing in de pdc.
PDC werkt niet ,hoor 5 sec een pieptoon bij inschakelen + knipperend ledje op de schakelaar.

Storingscode 01543 Waarschuwingszoemer parkeerhulp achteraan H15 Onderbreking met massa / statisch.

Sensoren zijn allemaal goed, reeds 1 kapotte vervangen.

Kan iemand mij vertellen waar ik deze waarschuwingszoemer kan vinden?

groeten John

Geplaatst door

BSO auto en bandenservice (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

John

De gezochte zoemer bevind zich onder de beschermdelen van de linker achterruit in de kofferbak.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Bedankt Paul dan ga ik daar even kijken , ik hou je op de hoogte.

Klant vond het vooralsnog prima, maar wil het wel een keer laten maken , ik hou jullie op de hoogte.

Vandaag toch even bezig geweest met de s4, we hebben het zoemertje vervangen en het probleem is opgelost.

De pdc werkt weer naar behoren.

Nu het volgende probleem nog even: zie ook ander topic.

Wie kan mij vertellen hoeveel werk het ongeveer is om een kettingspanner te vervangen van een 4.2 v8 motor ?
En hoeveel en wat voor speciaal gereedschap daarvoor nodig is ?
De betreffende auto heeft namelijk een flinke ratel bij de koude start.

Ik hoor graag van jullie.


--
Motor moet er uit. staat ongeveer 15 uur voor, voor in en uitbouwen
Verdere de- en montage ongeveer 8 uur.
Dit volgens fabrieksnormen.
Maar of dit haalbaar is is weer een ander verhaal.
Speciaal gereedschap zal niet echt nodig zijn denk ik


--


Oke klinkt behoorlijk, nu heb ik even contact gehad met de audi dealer die zegt dat de kettingspanners achterop de cilinderkop zo zijn te vervangen zonder uitgebouwde motor.

Zolang het bij de spanner blijft is dat natuurlijk de beste optie lijkt mij.
De motor maakt alleen een ratelend geluid bij koude start, ( 2 a 3 sec ) dit wijst erop dat de spanner zijn oliedruk verliest. Verder loopt de motor perfect zonder bijgeluiden.

Paul Kelder nog een idee / advies ?

John

Is het nog gelukt met de ketting spanner? als je advies wilt laat het maar weten, ik heb het vaak gedaan,de audi s6 en de rs6 hebben dat probleem ook!

Gr Marcel

marcel2306 0
badge

13 jaar

We hebben olie ververst en een toevoeging Forte er in gedaan op verzoek van de klant. Het geluid is al een heel stuk minder maar nog wel aanwezig. De klant is tevreden nu maar als het vervangen moet worden, marcel kun je wat gedetailleerder zijn over de uit te voeren reparatie qua tijden en eventuele kosten enz.

ik raad je aan om niet al te lang mee door te rijden! de nokken assen kunnen dan verspringen!! ik heb het mee gemaakt!

De ketting spanner kosten 430euro per stuk, nokkenass bouten mee vervangen, Distri riem mee vervangen die moet los, of die moet nieuw zijn dan hoef dat niet.
Als je alles vervang dus ketting spanner 430euro per stuk distributie set 420euro waterpomp 168euro oude waterpomp 50euro retour, kleppendeksel pakking 18 euro per stuk.

Je bent een dag bezig nokken assen moeten los,de motor hoef er niet uit. De voor kant in werkstand zetten. wel speciaal gereedschap gebruiken. kosten zijn totaal 2100euro

marcel2306 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S4 of stel zelf een nieuwe vraag.