Na een lekkage van de slang waarmee de vloeistof van de stuurbekrachtiging van de pomp naar het stuurhuis loopt ( daar waar het rubber overgaat in metaal) is deze slang bij een audi dealer vervangen. Nadien gooit hij steeds n beetje vloeistof uit het reservoir door het gaaatje in de dop. hierdoor moet ik regelmatig bij vullen. Wat mij opvalt is dat het heel erg borrelt en klotst in het reservoir!
wat kan dit zijn? denk zelf dat het systeem misschien ontlucht moet worden? hoe gaat dat?
heb het gaatje nu afgeplakt, maar wil betere oplossing!
auto heeft 340.000 km gelopen
alvast bedankt
grt w
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ward
motor stationair laten draaien, vervolgens draai rustig het stuur 10 keer volledig links en rechtsom. nadien vloeistofpeil controleren en klaar ben je.
Gr. paul,
ok bedankt paul, kunnen deze klachten komen dooordat hij niet ontlucht is?
17 jaar
[quote=paulkelder]ward
motor stationair laten draaien, vervolgens draai rustig het stuur 10 keer volledig links en rechtsom. nadien vloeistofpeil controleren en klaar ben je.
Gr. paul,[/quote]
Pcies,en als de bubbeltjes weg zijn is hij goed ontlucht...
hoi Paul,
het blijft precies zo als het was! klotst en borrelt nog steeds, lijkt wel n vette pomp van n bubbelbad!
ik heb hem met stationair draaien tot 3 x toe 10 x links-rechts gedraaid, maar er veranderd nix!
ff nog off toppic, zag in een ander topic dat bij n a4 de aandrijfas aan de bak zijde weg te nemen is?
kan dat bij n a6 automaat ook? of moet toch het hele zooitje van de wielophanging los?
wanneer je de homokineet al hoort tikken bij n scherpe bocht, is hij dan nog te redden? of moet er dan een compleet nieuwe aandrijf as op, zag dat deze imitatie al gauw 285 euro kosten?
alvast bedankt!
grt w
17 jaar
[quote=post767]het blijft precies zo als het was! klotst en borrelt nog steeds, lijkt wel n vette pomp van n bubbelbad!
ik heb hem met stationair draaien tot 3 x toe 10 x links-rechts gedraaid, maar er veranderd nix![/quote]
ik denk dat het probleem in de stuurpomp zit, daarvoor moet ie uitelkaar.
[quote=post767]ff nog off toppic, zag in een ander topic dat bij n a4 de aandrijfas aan de bak zijde weg te nemen is?
kan dat bij n a6 automaat ook? of moet toch het hele zooitje van de wielophanging los?[/quote]
dit lukt, alleen dan zul je de grote kromme draagarm los moeten halen. met de maximale stuuruitslag kan de as er net langs.
[quote=post767]wanneer je de homokineet al hoort tikken bij n scherpe bocht, is hij dan nog te redden? of moet er dan een compleet nieuwe aandrijf as op, zag dat deze imitatie al gauw 285 euro kosten?[/quote]
enkel alleen de homokineet vervangen is voldoende, kosten 125,- ex btw..
Gr. paul,
Ik heb bij ons in de garage al een aantal keer meegemaakt dat het zeefje onder in het reservoir los ligt. Dan gaat de vloeistof ook als een gek te keer in het reservoir.
Kijk eens of deze los ligt. succes.
mensen bedankt,
ga morgen kijken naar het zeefje!
wat kan er dan met de pomp zijn?
as ook maar snel doen, want het is geen gehoor in de bocht!
grt w
17 jaar
vraagje: stuurt normaal of vrij zwaar ?
paul,
[quote=paulkelder]vraagje: stuurt normaal of vrij zwaar ?
paul,[/quote]
Paul bedoelt waarschijnlijk of de pomp voldoende druk levert voor de bekrachtiging.
Wat we wel hebben meegemaakt is het volgende: als een pomp een poosje heeft gedraaid zonder smering, en dat is hier goed mogelijk, zou het goed kunnen dat de passing van de tandwielen die de druk opbouwen enigzins lekken aan de aanzuig zijde. Dit resulteert in een opborrelende vloeistof welke er uitendelijk overheen bruist.
De druk (of een deel daarvan) verdwijnt dan via het reservoir.
Sytze
Hij lijkt idd wel wat zwaarder te sturen, maar auto is van me pa en hij is nu op vakantie, zo vaak rij ik er niet in!
17 jaar
[quote=post767]Hij lijkt idd wel wat zwaarder te sturen[/quote]
ik denk voor 99% de stuurpomp defect.
Gr. paul,
Ik denk voor 1% dat ie nog heel is.....
is deze te laten reviseren? kosten? kosten nieuwe?
zou niet zo mooi zijn, is dat normaal bij 340.000 km?
het lijkt wel of de auto uit elkaar valt: stuurpomp, hoofremcylinder, dynamo, beide homokineten alles binnen 15.000 km op, ook de automaat bak zingt n leuk wijsje en schakelt niet meer goed! je zou toch meer mogen verwachten van een dure auto als een a6
grt w
17 jaar
Nou,nou 340.000km is ook geen kattepis.
Als er dan iets kapot gaat, gaat het vaak niet meer om een lampje.
Aan alles komt een eind.
Mensen zijn daarom vaak onterecht bang voor de motor, maar de rest eromheen gaat eerder kapot.
En met deze kmstand kun je nog wel het een en ander verwachten.
Maar ja, een nieuwe kost meer moet je maar denken.
17 jaar
[quote=post767]is deze te laten reviseren? kosten? kosten nieuwe?
zou niet zo mooi zijn, is dat normaal bij 340.000 km?
het lijkt wel of de auto uit elkaar valt: stuurpomp, hoofremcylinder, dynamo, beide homokineten alles binnen 15.000 km op, ook de automaat bak zingt n leuk wijsje en schakelt niet meer goed! je zou toch meer mogen verwachten van een dure auto als een a6
grt w[/quote]
nieuwe stuurpomp incl btw 185,- niet iets om wakker van te liggen ? toch.
Gr. paul,
ok bedankt Paul, dat valt idd wel mee. ik zat eerder aan 5 a 6 honderd euro te denken! weet ook niet waarom
en primera, ik begrijp dat ook wel, maar t zijn gewoon ineens veel dingen die de geest geven, en dan heb ik het niet over echte slijtage onderdelen als remmerij banden etc dat kom er ook nog eens bij! hebben inmiddels al wel 1.5 ton met de auto gereden!
maar had toch verwacht met een audi a6 minder problemen te hebben.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar