close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4 CABRIOLET: Stuurt soms zwaar

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2500

De auto stuurt soms zwaar. Ik heb weleens meegemaakt dat de kruiskoppeling dan vastzit. Deze auto heeft het stuurhuis hoog zitten en de enige kruiskoppeling zit in de auto. Heeft iemand ooit meegemaakt dat de kruiskoppeling is gaan blokkeren? Kan er iets anders aan de hand zijn. De auto heeft geen servo tronic

Geplaatst door

ptrustfull1 (100)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er kunnen verschillende redenen zijn wat zwaar sturen veroorzaakt.
Een kruiskoppeling wat vast zat heb ik bij Audi nog niet meegemaakt.

Mogelijk werkt de stuurpomp / bekrachtiging niet correct of mogelijk zit het euvel in het stuurhuis zelf.
Hier zul je een diagnose op los moeten laten. Vanachter een beeldscherm zo moeilijk te beoordelen.

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Paul bedankt voor je reactie. Ik woon in Suriname en door het slecht wegdek krijgt het onderstel flinke klappen. Ik maak vaan mee dat de kruiskoppeling vast gaat zitten. Deze Audi heeft het soms. In 99% van de tijd gaat het goed en een enkele keer zit het stuur vast. Heeft al geleid tot een kennismaking met een schutting. De pomp is ongeveer 2 maanden geleden vervangen en toen ging het even goed om nu weer problemen te geven. Ik hoor de pomp ook ronken in de rechtuit stand. Ga de pomp toch maar weer vervangen

Als het de kruiskoppeling is kun je dit toch simpel controleren door hem los te nemen en in alle richtingen bewegen , moet gaan zonder zware punten .

klopt helemaal, zo gefocused op de pomp dat ik helemaal vergeten ben dat ik de simpele test kan doen.

De rubberen leiding tussen stuurhuis en pomp was oud geworden lekte nog niet maar wanneer de druk toenam zwol de buis op. Daardoor ontstond er druk verlies in de buis. vervangen voor een universele buis die hetzelfde probleem gaf. vervangen voor een originele en probleem opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.