close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: tijdens optrekken trilt heel de auto

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 ltr. V6

hallo kenners,

ik heb het volgende probleem met mn audi avant van 2004
tijdens optrekken en rijden van mijn auto trilt deze zeer heftig, als je boven de 140km/h blijft voel je niets!
Dit is leuk in duitsland op de autobahn, maar in NL wordt dat niets.
Is er iemand die me kan vertellen wat het probleem kan zijn?
ik heb de voorophanging gecontroleerd en de aandrijfassen, deze hebben geen speling.
Ik heb gelezen dat er veel problemen zijn met de tiptronic/multitronic van dit type audi a4
ook heb ik gelezen dat niet altijd een revisie noodzakelijk is, maar er ook "eenvoudige" oplossingen kunnen zijn.

als er iemand is die me kan helpen hoor ik dit graag
heb al een afspraak bij de garage, maar hoop eigenlijk al te kunnen aangeven wat het probleem is, omdat er ook nogal eens een verkeerde diagnose door de garage´s worden gesteld.

ik hoor graag van de kenners onder ons!

alvast bedankt,
peet

Geplaatst door

peets audi 2,5ltr.tdi V6 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

peter

het doen trillen kun je dat iets beter omschrijven. is het trillen voelbaar in het stuur of aandrijving... ? deze klacht hoor ik overigens meer, de ware zoektocht kan beginnen... een HINT maak vooraf goede afspraken omtrent (onnodige) kosten. er zijn gevallen waarbij men luk-raak gaat vervangen, probeer dat in de hand te houden...............

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

je voelt het trillen alleen in de auto, niet op het stuur.
het is echt heftig en je voelt het vooral onder de voorstoelen.
het trillen is het heftigst als er flink aan wordt getrokken, dus bij optrekken en als je op snelheid bent is het wat minder maar niet weg.
pas boven de 140km/h is de auto weer rustig!
Gisteren op verjaardag was er een garagehouder die betwijfelde of het de versnellingsbak zou zijn!, hij dacht dat ik dan niet thuis had kunnen komen.
het probleem begon in duitsland op de terugweg van onze vakantie, we hebben er nog zo´n 500km mee gereden.
het werd wel steeds erger
De garagehouder had verschillende theorieën;een balanceerplaatje op de aandrijfassen/homoconeet, krukaslager, een voorwiellager die ligt beschadigd zou zijn en niet met de hand voelbaar, en nog een en ander

ik lees ook dat een soort vergrendeling op de automatenbak het laat afweten doordat dit een plunjertje is wat dan lek is en de bak als het ware steeds in en uit de versnelling gaat!!!!!!

ik hoop meerdere theorieën te krijgen en op basis daarvan te gaan zoeken
alvast bedankt voor uw reaktie

mvg,
peter

Hallo ik heb een Audi A4 Avant 2007 2.0 Tdi 170 pk S-Line en heb hetzelfde probleem. De auto ligt rustig tot 120 km/h en begint dan te trillen, zowel in het stuur als in de hele auto en ook onder de voorstoelen, zoals je zei.
In mijn geval heeft de garage al heel wat dingen vervangen, zonder resultaat.=> nieuwe banden, nieuwe velgen, nieuwe cardan assen, twee nieuwe 'silent blocks'.
RESULTAAT => de auto trilt lustig verder.
Ik word gek van deze auto en niemand die weet waraan het kan liggen.
Als iemand kan helpen of verbetering had met iets anders te vervangen, dan a.u.b. info.

heckler 0

17 jaar

[quote=heckler]Hallo ik heb een Audi A4 Avant 2007 2.0 Tdi 170 pk S-Line en heb hetzelfde probleem. De auto ligt rustig tot 120 km/h en begint dan te trillen, zowel in het stuur als in de hele auto en ook onder de voorstoelen, zoals je zei.
In mijn geval heeft de garage al heel wat dingen vervangen, zonder resultaat.=> nieuwe banden, nieuwe velgen, nieuwe cardan assen, twee nieuwe 'silent blocks'.
RESULTAAT => de auto trilt lustig verder.
Ik word gek van deze auto en niemand die weet waraan het kan liggen.
Als iemand kan helpen of verbetering had met iets anders te vervangen, dan a.u.b. info.[/quote]
ivan

het is aan de importeur jou een oplossing te bieden, in het uiterstegeval neemt men de auto maar weer retour.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hallo Peet

Ook ik heb het zelfde probleem met mijn Audi A6 2,5 liter. TDI V6 uit 2003. Trillingen tussen 80 en 120. Boven de 150 is alles prima en trillingsvrij!

Ik heb hier eerder een melding op problemcar geplaatst en ben nu meer dan 1 jaar al aan het vechten met de officiele Audi dealer die de auto aan mij verkocht heeft. Ook bij ons zijn er al velen geweest die gepoogd hebben hun kennis er op los te laten, maar allen zonder resultaat. Nieuwe wielen met nieuwe banden gekocht en 11 keer laten uitlijnen en balanceren, maar helaas. Ook de dealer wil niet meewerken om het op te lossen en (nou komt het) zelfs PON zegt na een testrit: De auto is i.o. bevonden! "In Onbalans" mag ik aannemen. Helaas heeft de dealer niet de oplossing willen uitvoeren en enkel de achter flensen vervangen. Er is een keuringsrapport opgemaakt dat duideijk maakt dat deze trilling niet bij een A6 hoort. Er komt nog een rapport om een zeer grondige zaak te maken voor de rechtsgang. Kogels/rubbers/aandrijfassen is dat allemaal gecontroleerd op speling. Zonder enig resultaat. Conclusie: Dit is een zwaar probleem!!!

Kortom in deze ben je niet alleen, er zijn nog meer mensen die hier last van hebben.

Samen staan we sterk en moeten wij de dealer, alsook PON aansprakelijk stellen wegens een fabricage fout. Het verzamelen van zo veel mogelijk overeenkomsten is noodzakelijk (mail mij met al jouw bewijs). Wij staan op het punt om naar de rechter te gaan en kunnen informatie van anderen meenemen in het proces.

Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ik hoop dat wij een groep kunnen vormen zodat PON via de rechter te horen krijgt dit probleem op te moeten lossen.

123kdk 0

17 jaar

Beste Audi "slachtoffers",

Ik ben echt onder de indruk van alles wat ik op het forum lees als zijnde mogelijke oplossingen voor dit trillingsprobleem. Ik had dus hetzelfde probleem op mijn Audi A4 Avant S-Line bouwjaat 2007, 2.0 Tdi 170 pk. ; Vervangen van banden, velgen, uitbalanceren, uitlijnen stabilisator op aandrijfaf, nieuwe candanassen, flensen, kogellagers, silent block van de versnellingsbak, aanderen bandenmaat opgelegd etc, etc. etc.....
Nu komt -hopelijk - wat interessante informatie.
In mijn geval is het probleem voor 90% opgelost en het magische woord is BANDEN. Het probleem van trillen heft blijkbaar iets te maken met de banden. Dan bedoel ik zowel de bandenmaat als het merk van banden dat opligt. Mijn bandenmaat is 17 inc 235 /45, als we op mijn auto 16 inch 205/55 of 60 oplegden dan was de auto véél rustiger. De originele banden die er vanuit de Audi fabriek oplagen waren Dunlop banden , deze zijn in de beginphase vervangen door Dunlop banden met een andere tekening, maar het probleem was nog niet van de baan.
Vervolgens heb ik mijn auto na 3 maanden bij de dealer gedeposeerd hen de huid volgescholden en gezegd dat ik mijn auto in de fik zou steken als ze hem niet konden maken. De mekaniekers hebbens vervolgen alle mogelijke spelingen uitgemeten , heel de voorophanging gemeten en zijn er achter gekomen dat het probleem te maken heeft met de BANDEN. Zijheben 4 nieuwe bande besteld : Michelin Primacy 17 inch 235/45 omdat deze band volgens hen de meest evenichtige band op de markt is. Dit is warschijnlijk ook zo; aan de rechterkant zijn er géén loodjes gekleefd, en aan de linker kant maar 5 gram.
HEt probleem is hiermee zo goed als opgelost. Ik heb nog een klein "trillingsgaatje" tussen 100 kmh en 115 kmh maar hier kan ik nog net mee leven.
Eén ding is zeker, alles wat hier is beschreven is maar lapwerk. Het is duidelijk dat er hier ergens een constructiefout aan de bais van alle ellende ligt. In verband heirmee wil ik nog zeggen dat het ook belangrijk is de auto niet alleen uit t elijnen mar ok te kijken of er geen sprake is van bandvlucht, dit wil zeggen dat het loopvlak van de band niet echt horizontaal op het rijvak komt. Hierdoor kan de auto ook gaan trillen en bovendien gaan je banden dan heel snel afslijten aan één kant. Vooral auto's met een verlaagde ophanging -zoals S-Line- kunnen hier last van hebben. Ik ken iemand wiens banden van een Audi A 4 2.5 Tdi na 15.OOO km al in de vuilbak konden.
Hopelijk kunen jullie hier iets mee. Probeer de dealer ervan te overtuigen eens een stel Michelin Primacy banden te bestellen. Je mag de bande ook niet tot b.v. 2.8 Bar oppompen, het beste resultaat is bij 2.5 Bar voor en 2.2 Bar achteraan.
Veel succes.
Ivan.

heckler 0

17 jaar

[quote=heckler]Het is duidelijk dat er hier ergens een constructiefout[/quote]
standaard uitspraak van PON, contructie eigenschap....... [url=http://imageshack.us][img]http://img265.imageshack.us/img265/7716/...[/img][/url]

''Wist u dat 98,7% van alle mensen te overtuigen zijn met verzonnen statistieken''

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ik heb deze banden ook gekozen in mijn 2006 passat met 2.0 TDI 170 pk, maar ellende , gonzen. Wel trillingvrij en goede wegligging, ik ga morgen eens de 2,5 Bar proberen. Volgende week gaan de de basiswielen eens monteren en kijken wat dit doet.

lemmer 0

17 jaar

Ik heb deze banden ook gekozen in mijn 2006 passat met 2.0 TDI 170 pk, maar ellende , gonzen. Wel trillingvrij en goede wegligging, ik ga morgen eens de 2,5 Bar proberen. Volgende week gaan ze de basiswielen eens monteren en kijken wat dit doet.

lemmer 0

17 jaar

standaard velgjes en dunlopsp sport 01
niks klooien aan de ophanging
geeft geen plezier met rijden

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.