Hoi,
Als ik bij een stoplicht stilsta dan begin mijn auto hevig te trillen. Dit gebeurt dus niet bij het rijden maar echt pas op 't moment dat de auto stationair gaat draaien. Als ik dan even op het gaspedaal druk (verhoging van 100toeren) dan gaat het over. Heb nu ook gecontsteerd dat ik dit kan oproepen op ieder willekeurig moment door als de wagen niet trilt en het toerental zo rond de 860-880 zit dan even een verhoging van maximaal 50-75 toeren en vasthouden dan begint het trillen.
Ben hiervoor al al bij de dealer geweest en niks aan de hand tot 2 keer toe uitgelezen.
Bij een garagehouder ben ik ook langs geweest en deze vertelde mij dat dit misschien op te lossen is door het vervangen van de klepstoters omdat de motor ook nogal tikt. Een ander vertelde me vorig jaar in de zomer dat het misschien aan het vliegwiel kan liggen.
Zoals ik al zei dit probleem speelt alleen op in de zomer.
Weet iemand hier raad mee?
A6 2000 tdi 110 pk
Alvast bedankt voor de hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit daar soms een airco in? zoja schakel deze eens even uit en kijk of ie het dan nog doet
Erik,
Met of zonder airco aan doet trilt de wagen gewoon. Als ik de airco aanzet tijdens het trillen gaat het trillen weg, dit komt volgens mij omdat de motor het verlies aan vermogen compenseerd door meer even meer toeren te maken waardoor het trillen oplost. Even later komt het trillen gewoon weer verder, het uit en weer aanzetten van de airco lost het trillen dan weer even op.
19 jaar
Hoi Abdel,
Ik heb een audi a4 tdi 110pk met een afn motor. Ik heb precies dezelfde klacht als jij hebt met de a6. Het is net alsof de motor soms wegzakt in toerental en op 3 cylinders gaat lopen. Zonder gas te geven, blijft hij zo slecht lopen. Pas als je een keer kort op het gaspedaal tikt, loopt hij weer goed stationair.Bij extreme warmte 32 graden en met file rijden moet ik soms wel 4 of 6 keer kortstondig gasgeven om hem weer normaal lopend te krijgen. Heb jij inmiddels al een oplossing voor dit probleem? Mij is het nog niet gelukt om het te verhelpen. Ik heb al 3 flesjes dieselclean in mijn tank gegooid omdat ik eerst dacht dat het inwendige vervuiling was van de motor.
Laat me svp even wat weten
18 jaar
hier wordt wat over het hoofd gezien! dat is met name het 2-massavliegwiel, dit is een mechanisch onderdeel dit verklaart tevens dat er met het uitlezen niks boven water is gekomen..
paul,
Tja Paul, het zit er nu eenmaal niet voor niets in!
Sytze
[quote=paulkelder]hier wordt wat over het hoofd gezien! dat is met name het 2-massavliegwiel, dit is een mechanisch onderdeel dit verklaart tevens dat er met het uitlezen niks boven water is gekomen..
paul,[/quote]
Hoi Paul,
Ik heb mijn audi nog niet laten uitlezen. Maandag gaat hij naar de audi dealer toe en eerlijk gezegd hoop ik op een storing , maar vrees voor meer. Mijn audi a4 tdi 81kw bj. 1998 met afn motor loopt verder prima. Tikt niet etc..Alleen is het vreemde dat ik hem ook in de eerste halve slag van het gaspedaal nogal traag vind accelereren vergeleken met de golf 4 tdi 81kw van een collega. Die pakt veel beter op. Mijn power zit echt in de laatste halve slag van het gaspedaal. Verder hoor ik mijn turbo fluiten stationair en als mijn auto zo begint te trillen is het geluid weg. Hij doet het echt niet altijd, maar stel dat het idd het 2 massa vliegwiel is.. Wat kost dat om te vervangen (incl. koppelingsset uiteraard.)
Gr,
Cas
18 jaar
indien het 2-massavliegwiel defect is, dit is overigens een mechanisch onderdeel wordt deze niet herkent in een vorm van een storingscode.. kwa kosten moet je rekenen> 2 massavliegwiel incl een sachs (orgineel) koppelingset compleet! een kleine 700,- ex montage...
paul,
indien het 2-massavliegwiel defect is, dit is overigens een mechanisch onderdeel, deze wordt niet herkent in een vorm van een storingscode.. kwa kosten moet je rekenen> 2 massavliegwiel incl een sachs (orgineel) koppelingset compleet! een kleine 700,- ex montage...
paul,
[quote=paulkelder]indien het 2-massavliegwiel defect is, dit is overigens een mechanisch onderdeel, deze wordt niet herkent in een vorm van een storingscode.. kwa kosten moet je rekenen> 2 massavliegwiel incl een sachs (orgineel) koppelingset compleet! een kleine 700,- ex montage...
paul,[/quote]
Hoi ik heb ook een a4 tdi van 97 met het zelfde probleem..
deze trilt ook hevig bij stationair toerental. Ik denk zelf niet dat het aan massavliegwiel ligt, want tijdens het rijden als je koppelingspendaal intrapt trilt hij gewoon verder bij stationair toerenteal.
Kan het aan de verstuivers liggen>? wie weet er een raad aan?
nvg Ceto
17 jaar
[quote=ceto][quote=paulkelder]indien het 2-massavliegwiel defect is, dit is overigens een mechanisch onderdeel, deze wordt niet herkent in een vorm van een storingscode.. kwa kosten moet je rekenen> 2 massavliegwiel incl een sachs (orgineel) koppelingset compleet! een kleine 700,- ex montage...
paul,[/quote]
Hoi ik heb ook een a4 tdi van 97 met het zelfde probleem..
deze trilt ook hevig bij stationair toerental. Ik denk zelf niet dat het aan massavliegwiel ligt, want tijdens het rijden als je koppelingspendaal intrapt trilt hij gewoon verder bij stationair toerenteal.
Kan het aan de verstuivers liggen>? wie weet er een raad aan?
nvg Ceto[/quote]
Wanneer je je koppelingspedaal intrapt blijft het vliegwiel gewoon trillen........
Jos.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar