dag alemaal, de wagen trekt heel slecht in laage toeren,vb:tegen 100km in 5de in D gaat hij amper vooruit; en dat voor 180pk, een keer boven 2000tr +- 130km begint hij op te treken, aan de komputer gechangen en hij geeft te laage turbo druk in laage toeren, geen foutmelding, de luchtmassameter, (weits geids) turboklep is gekontroleerd, en EGR klep is afgesloten dus die kan er ook niet zijn, de onderste katalizator is ook leeggemaakt, maar er zit nog ene achter de turbo, kan die er zijn?? of is er iets anders???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zeker is er wat je hebt immers een te lage turbo druk
zoek daar dus het probleem!
paul,
dat wist ik en ze bij audi garage ook dat de turbo druk te laag is,maar WAT IS DE OORZAAK!!!!!
19 jaar
Ik heb wel eens meegemaakt de vacuumdoos
op de turbo, deze was toen niet los verkrijgbaar
en ik heb toen er een nieuwe turbo opgezte
19 jaar
wat bedoel je richard??? de turboklep (weids geid) of zo, wij hebben die met een soort pompke uitgetest en die bewoog goed openaf, of bedoel je iets anders
19 jaar
Een weids geid is dat een weidegeit?. Of bedoel je de waste gate?.
ik denk een weidegeit JAN... ;^))
ja haha, grappig mannen!, mijn engels is niet 100%,zal wel waste gate zijn Jan, even serius, wat kan dat zijn
19 jaar
de turbo maar eens vervangen... of uitwisselen..
deze pak je er in 20,min af..
paul,
ja, gemakelijk gezegd !,even 1000eur uitgeven als we niet zekker zijn? ,de turbo kan niet stuk zijn heb die pas vorig jaar vervangen, heeft 40000km gelopen,is gekontroleerd heeft helemaal geen spelling op de as en lekt geen olie, ben nog aan twijfelen tussen katalizator achter de turbo of die niet verstoopt is of de besturinsmodule van waste gate,
19 jaar
als je zelf al een vermoeden hebt waar het probleem zou kunnen zitten rest je niks anders dan juist die punten zoals de 2 kats en de wastegate, magneetklep,vacuumslangen, te gaan controleren!!
ook een turbo met slechts 40000km zou best stuk kunnen zijn dit zou zijn kunnen veroorzaakt door een slecht werkende EGR-klep!
een slecht werkende EGR-klep verkort nl, aanzienlijk de levensduur van een turbo!
paul,
EINDELIJK GEVONDEN !!!!!
dag alemaal, heb de probleem eindelijk gevonden. het was de regulator van de turbo die stuk was waardoor de turbo druk niet kondstand 2.195 was. niet uittelezen bij de diagnose waardoor dagen zoekwerk was. maar de katalizator is toch niet voor niets leeggechaald want de vermogen is ook hoger geworden daar door. de wagen trekt nu vanaf 1100tr tot 4500tr als een beest !!!!!mercy voor de raad aan p.kelder, richard, en jan
tot volgende sammenwerking, dag
jecek
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar