close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 1999: turbo kapot verdere schade?

Bouwjaar: 1999

hoi

ik heb een probleem met me turbo de as in de turbo is doormidden dit gebeurde toen de auto goed op tempreteur was.
ik gebruikte al het vermogen en toen om de hoek had ie geen trekkracht meer.
ik heb toen geluistert het leek een kapotte turboslang dus rustig naar huis 5min rijden ongeveer.
maar er kwam ook een geluidje bij en toen en toen ineen begon ie grijs te roken en ben toen gestopt meteen.

ik inlaatslang eraf gehaald en andere kant uitlaat zijde eraf en zag het doormidden het asje.
maar er zijn ook stukjes schoepen weg hele stukken eigenlijk.
kan ik er gewoon een nieuwe turbo opzetten of moet ik ook de intercooler vernieuwen??

zou de motor iets kunnen binnen krijgen hiervan?

ik dacht zelf nieuwe turbo en intercooler en alle slangen schoonmaken dat het weer gaat.

mvg paul

Geplaatst door

paul8532 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hij is wel orgineel gechipt abt naar 180pk
en het is een afb motor en heeft 188dkm gelopen.
waarvan ik 13dkm zonder problemen

paul8532 0
badge

19 jaar

hallo paul..

het gaat er even om! waar zijn die stukken gebleven ? rij zelf ook met een 2,5 TDI 180/225 pk ABT nu al 60000km zonder een sleutel op de motor te hebben gehad!

nooit problemen met een 2,5 gehad...

ik zou eerst de turbo maar eens vernieuwen! en de boel gaan controleren op evt, metaaldeeltjes

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Nieuwe turbo erop of deze reviseren (bij de juiste bedrijven minsrtens net zo goed als nieuw) en vanaf de turbo alle slangen loshalen en schoonmaken, intercooler ook (was daar niet iets speciaals mee/voor??) en tot aan gasklephuis kijken hoe het zit met evt metaaldeeltjes.

Motorolie/filter(s) vervangen, pakkingen rond de turbo

Die schoepen die je mist zijn niet zo raar.. zelf heb ik ooit een klein houtschroefje in mijn turbo gehad en waren alle schoepen weg. Spul is volgens mij van alu en da's heel zacht spul. Dan voorstellen dat het 90.000 toeren draait...

Theoretisch kan de motor er wat van binnen krijgen, maar de intercooler zal het meeste al hebben 'opgegeten'. Toch even checken door de slang aan je gasklephuis los te halen ..

Alex218 0
badge

19 jaar

wel gaan voor een orginele turbo! de kosten zullen je tegen vallen! slechts 1100,- euro

je valt in de hoofd prijzen!!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

hoi

ik heb vandaag een ruilturbo geregeld morgen halen
ik heb ook pakkingen en nieuwe intercooler want deze zit natuurlijk ook vol met olie en als je deze gaat reinigen gaat het niet goed zitten rubbers in of zo en die worden dan eens zo lang en dicht ie nie meer af dus nieuwe erop meteen

morgen avond ga ik het maken is me eigenste auto

mvg paul

paul8532 0
badge

19 jaar

Paul,

Niet om het een of ander, maar als er inderdaad schoepen zijn afgebroken zou ik me zorgen maken hoor. Die stukken moeten ergens gebleven zijn en zou me er zeker van vergewissen dat dit niet ergens nog het motorblok in kan vliegen. Als dat gebeurt heb je grotere brokken en hogere kosten.

Suc6!

Roy10498 0

19 jaar

blijven vrijwel zeker steken in de interkoeler. Daarbij als het schoepenwiel stukgaat neemt de opgebouwde druk heel snel af en is de kans nog kleiner dat het in de motor geblazen wordt. Vaak zijn de deeltjes ook te zwaar om aangezogen te worden, zeker door zo'n relatief lang aanzuigtraject van een turbomotor met interkoeler.

Maar op zich is je denkwijze goed; dus gewoon ff slang bij gasklephuis loshalen en zien of je daar zwerfdeeltjes aantreft.

Alex218 0
badge

19 jaar

je zou er verstandig aan doen de turbo tesamen met de intercooler te vervangen..

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Ik weet niet wat VW voorschrijft, maar bij Renault MOET je de intercooler vernieuwen na een defecte turbo.

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

hoi

ik heb inmiddels de auto gemaakt en denk ik al weer 5a600km met gereden zonder problemen
heb de turbo en intercooler vervangen is een hele grote bij een a6 voor de andere radiateur en niks in de inlaat gekomen.
heb ook meteen het filter van de carterventilatie vervangen kan je dan goed bij en oliefilter met nieuwe olie.
alleen de topsnelheid is nog nie het zelfde als eerst ik heb dit gisteren geprobeerd toen ik ruim 500km met de turbo had gereden

iedereen bedankt voor reacties

mvg paul

paul8532 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.